|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Barns rettigheter og ikke minst rettsvern! I lys av flere saker de siste årene, tror jeg dette må være på toppen av min liste
|
|
|
#2 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?jeg syns det er innmari viktig med krig og fred og sånn...... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?
Det var ein artig definisjon av demokratiet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Næringsliv: |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Dette er sak nr 1 for meg også. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Vaklende
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Overordnet plan:
Denne skulle forresten jeg også gjerne sett tydeligere på noens program... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Vaklende
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Det var forresten ikke veldig lett å velge tre hjertesaker, nei. Trøsten for min del er at det aldri har vært så lett å velge parti som i år, så selv om det er "same old" er det vel gjenomtenkt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Einsam
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Det koster da penger med tettbefolkede strøk også, ikke bare i distriktene. I store byer er veinettet bedre, større og blir bedre vedlikeholdt. Det finnes kollektivtransport, kulturelle tilbud for de fleste, og jeg tør påstå at man har et generelt bedre tilbud enn de som bor i disktriktene. Helt naturlig det, jeg har ikke noe i mot det. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Jeg kan ikke svare for Monsoon, men for min del mener jeg at folk gjerne må bo i distriktene så mye de vil (:edel: ), men jeg synes ikke samfunnet skal bruke store ressurser på å opprettholde det.
|
|
|
#11 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg tenker også at det må finnes en mellomting mellom å tvangsflytte alle til indre Østland og den sterke distriktspolitikken som har blitt kjørt i Norge. Jeg synes det koster for mye penger rettt og slett. For eksempel er helsevesenet mye dyrere på grunn av alle de små sykehusene som finnes, og man burde virkelig få sentralisert sykehusdriften.
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?Så kysten av Øst-Finnmark kan godt være små feriebyer med besøk kun om sommeren? Trenger ikke å ha folk boende andre steder enn Alta, Kirkenes og Hammerfest? I første omgang, liksom, før disse byene også blir overflødige og alle flyttes til Osloområdet? Eller kanskje vi kan sende asylsøkerne dit? |
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
For min del trenger det ikke å være feriebyer en gang. :generøs: Jeg synes ikke det er viktig at folk bor på spesielle steder, punktum.
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?De trenger ikke å bo i by for min del. De kan bo akkurat hvor de vil. Jeg vil bare ikke betale for det.
|
|
|
#17 |
|
Einsam
|
Men reise på ferie til landet skal man helst gjøre. Hadde ikke blitt mye ferie om det ikke hadde bodd noen der da. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Mother of Dragons
|
Eeeeeh, what?
|
|
|
#19 |
|
Einsam
|
Mange byfolk reiser jo ofte ut av byen for å feriere, da gjerne på bygdene, hvor de har hytte. Der bor det også folk, som jobber med turisme, for eksempel. Hadde ikke blitt mye hytteferie om det ikke hadde bodd folk på landet. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Mother of Dragons
|
Hadde ikke blitt mye hytteferie om det ikke hadde vært fastboende der? Det kan da umulig være mange som hadde fått hytteferien sin ødelagt av det?
|
![]() |
|
|