|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kidnappingen i OsloEn av de som leder an i forhold til anti-barnevern var så hyggelig å stikke innom kommentarfeltet mitt i dette blogginnlegget med linker til mer gruff. Jeg valgte å la det stå og heller motsi det. Mange foreldre som er i en undersøkelsessak sitter pissredde og googler opp de sidene, men i det kommentarfeltet fikk han i alle fall svar på tiltale. Det skjer ikke på de andre sidene, for å si det mildt. Alle som ikke er imot barnevernet 100% er gjerne troll.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Kidnappingen i Oslo@kie marry me . |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Pauset
|
Sv: Kidnappingen i Oslo
JA! |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Passiv
|
Sv: Kidnappingen i OsloDenne saken minner meg om Svanhildsaken. Det er da hun som mente seg fratatt barna sine på grunn av lav IQ. |
|
|
|
#86 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Kidnappingen i OsloDet er nok mange fakta som ikke er fremme i media når det gjelder denne saken. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Sv: Kidnappingen i Oslohttp://www.dagbladet.no/2009/10/10/nyheter/kidnapping/barn/8522167 Sist redigert av era : 11-10-09 kl 15:25. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Vel, noe må en jo forvente at hun har gjort, |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kidnappingen i OsloMen nå er det vel slik at vedtak om å ta barn ut av hjemmet er en av de dyreste løsningen man kan komme til å måtte benytte seg av i slike situasjoner. I de tilfellene jeg har sett har dette vært absolutt det siste man gjør, når alt annet er forsøkt for å løse situasjonen. Dessverre med det resultat at barn har levd under uverdige forhold gjennom år før man kommer til det alle andre har sett for lengst, at barna hadde hatt det best et helt annet sted enn hjemme. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kidnappingen i OsloHm...har sagt det før, men sier det igjen: Det hadde vært greit om folk kunne tenke seg bare bittelittegranne om før de gjør seg opp en mening om saker der de vet (bør vite iallfall) at bare deler av og bare den ene siden av saken kommer fram. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Sv: Kidnappingen i Oslo@Nam, Jeg er ikke ukjent med at ens sosiale bakgrund kan føre til mistenkeliggjøring, som barneværns barn OG annsatt/student lever jeg i dette spenningsfeltet daglig... give us some føkking credit a. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Helt konge
|
Sv: Kidnappingen i OsloHeisann.
Beklager nam, men sånne som deg vet rett og slett ikke hva de snakker om. Sist redigert av Heiko : 11-10-09 kl 15:58. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Fartsfantom
|
Dette gjelder vel menn og, regner jeg med? |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Helt konge
|
Her kan dere lese mer. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kidnappingen i OsloSå det finnes nå grenser for hvor mange omsorgsovertakelser som kan gjennomføres årlig utifra grunnlag av økonomi? Retten vil ikke kreve det, om det er for dårlig økonomi i kommunen til å gjennomføre det? Det tviler jeg sterkt på. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Helt konge
|
Sv: Kidnappingen i OsloNam, fylkesnemda krever ingen ting som helst før barnevernet velger å gå til sak. Det krever store ressurser fra barnevernet sin side å dokumentere det som skal til for å ta en sak opp i fylkesnemda. Når de er kommet dit er det opp til nemda å avgjøre om det blir en omsorgovertakelse og hva som vil være et bra tiltak for barnet. For eksempel fosterhjem eller institusjon. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kidnappingen i Oslo"Sånne som deg..." |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Sv: Kidnappingen i Oslo@nam jeg skjønner faen ikke kva du kverulerer om. Ingen som kan stave barnevern(eller er det æ, poenget hadde vært mye mere virkningsfull om jeg var sikker sjæl) Sist redigert av era : 11-10-09 kl 19:49. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Passiv
|
Sv: Kidnappingen i OsloNam - jeg er ikke det aller minste redd for noe fp-tog. Jeg har ikke det minste problem med å si at jeg har stått med totalt hakeslepp over barnevernet fordi det ikke alltid gjøres noe i nærheten av en anstendig jobb. |
|
|
|
#100 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Kidnappingen i OsloDet aller billigste barnevernet kan gjøre er ingenting. Enkelte steder i landet har de så presset økonomi at de drøyer, trenerer og gjør alt for å overtale de som sender bekymringsmeldingen til å ordne opp selv. Andre steder er de til stede, har lav terskel for å sette inn hjelpetiltak, er kjempehyggelige å snakke med (i tillegg til å ta telefonen når man ringer) og gir beredskapshjem og besøkshjem lønn for arbeidet.
|
![]() |
|
|