|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tøff
|
Sv: Kidnappingen i Oslo
Snakk for deg sjæl.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kidnappingen i Oslohttp://www.dagbladet.no/2009/10/10/nyheter/kidnapping/barn/8522167 Sist redigert av era : 11-10-09 kl 15:25. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kidnappingen i OsloMen nå er det vel slik at vedtak om å ta barn ut av hjemmet er en av de dyreste løsningen man kan komme til å måtte benytte seg av i slike situasjoner. I de tilfellene jeg har sett har dette vært absolutt det siste man gjør, når alt annet er forsøkt for å løse situasjonen. Dessverre med det resultat at barn har levd under uverdige forhold gjennom år før man kommer til det alle andre har sett for lengst, at barna hadde hatt det best et helt annet sted enn hjemme. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sv: Kidnappingen i Oslo@Nam, Jeg er ikke ukjent med at ens sosiale bakgrund kan føre til mistenkeliggjøring, som barneværns barn OG annsatt/student lever jeg i dette spenningsfeltet daglig... give us some føkking credit a. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Helt konge
|
Sv: Kidnappingen i OsloHeisann.
Beklager nam, men sånne som deg vet rett og slett ikke hva de snakker om. Sist redigert av Heiko : 11-10-09 kl 15:58. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Helt konge
|
Her kan dere lese mer. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Helt konge
|
Sv: Kidnappingen i OsloNam, fylkesnemda krever ingen ting som helst før barnevernet velger å gå til sak. Det krever store ressurser fra barnevernet sin side å dokumentere det som skal til for å ta en sak opp i fylkesnemda. Når de er kommet dit er det opp til nemda å avgjøre om det blir en omsorgovertakelse og hva som vil være et bra tiltak for barnet. For eksempel fosterhjem eller institusjon. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kidnappingen i Oslo"Sånne som deg..." |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sv: Kidnappingen i Oslo@nam jeg skjønner faen ikke kva du kverulerer om. Ingen som kan stave barnevern(eller er det æ, poenget hadde vært mye mere virkningsfull om jeg var sikker sjæl) Sist redigert av era : 11-10-09 kl 19:49. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Kidnappingen i OsloNam - jeg er ikke det aller minste redd for noe fp-tog. Jeg har ikke det minste problem med å si at jeg har stått med totalt hakeslepp over barnevernet fordi det ikke alltid gjøres noe i nærheten av en anstendig jobb. |
|
|
|
#11 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Kidnappingen i OsloDet aller billigste barnevernet kan gjøre er ingenting. Enkelte steder i landet har de så presset økonomi at de drøyer, trenerer og gjør alt for å overtale de som sender bekymringsmeldingen til å ordne opp selv. Andre steder er de til stede, har lav terskel for å sette inn hjelpetiltak, er kjempehyggelige å snakke med (i tillegg til å ta telefonen når man ringer) og gir beredskapshjem og besøkshjem lønn for arbeidet.
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kidnappingen i OsloJeg lurer på hvilket parti som skal gå til valg på "Den store barnevernsreformen" eller "barnemilliarden" eller noe. Som tør å virkelig reformere og satse på barnevernet, i alle ledd, både organisering, utdanning og ressurser.
|
|
|
#13 |
|
|
Venstre! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
© All rights reserved
|
Du undervurderer virkelig medlemmene her inne. Mobbeofre med mindreverdighetskomplekser? For å si det som vi sier det her vest: Hjelpes - kor sløkk du e!
Ja, selvfølgelig. Men spurte hun ikke spesifikt om mor? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kidnappingen i OsloJeg mener at det biologiske prinsipp et kraftig overvurdert i Norge
|
|
|
#16 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Kidnappingen i OsloIngen vits i å hakke på noen for at de hadde en gal oppfatning i utgangspunktet, vel. Kanskje noen kan lage en poll, så kan jo folk svare anonymt hva de tror (trodde, før de leste denne tråden).
|
|
|
#17 |
|
Sv: Kidnappingen i OsloI dag:220 mill. til Bufetat, så mangler vi bare å legge ned bufdir og markedsstyringen av etaten. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Kidnappingen i OsloKom de 220 mill i tillegg til 400 nye stillinger i det kommunale barnevernet? Da bør det i tilfelle hjelpe litt på arbeidsbyrden og etterslepet.
|
![]() |
|
|