|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kidnappingen i Oslo
Alle i Norge vet at barnevernet ikke kan gå ut med opplysninger. Det er vel blitt allmennlære etter diverse foreldre som er gått ut i media med hat mot barnevernet. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kidnappingen i Osloåh dæven der kom det mange svar fort! |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Kidnappingen i OsloDet er helt umulig å gjøre så mye som en generell uttalelse om det som står i hovedinnlegget, all den tid alle som har kunnskap om området skjønner at ikke alle opplysningene kommer frem. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
ræv med ører
For meg er denne saken så usannsynlig at å diskutere rundt denne blir omtrent som å diskutere rundt å bli bortført av UFO'er.
|
|
|
#25 |
|
I mål
|
Du må jo gjerne lage en slik problemstilling, men for meg er det helt meningsløst å diskutere, og det kan vel virke som om resten av deltakerne i tråden er enig. Jeg føler hvorfor sier seg selv, og klarer nærmest ikke forklare det en gang. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kidnappingen i OsloVel da får jeg tolke alle innleggene deres til at dere alle synes: |
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
Sv: Kidnappingen i OsloOm det hadde vært slik at hun hadde tatt noen piller før hun visste at hun var gravid og at hun hadde levd et urolig liv tidligere så er selvsagt ikke det godt nok for barnevernet å ta barnet i fra henne. Så dermed skjønner man jo at det ikke bare er det. Svar på spørsmålet ditt HI? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
I mål
|
Du må jo gjerne tolke det sånn, men jeg skjønner ikke hvordan du får det til. Jeg har ikke tatt stilling, jeg. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
ræv med ører
Jøss, jeg tolker det helt annerledes.
|
|
|
#31 |
|
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
Men om du har en annen mening enn dette.. Hvorfor kan du da ikke bare si det? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
ræv med ører
|
|
|
#34 |
|
© All rights reserved
|
Whatever. Om du ikke skjønner at folk ikke ønsker å uttale seg om hvis/om/at/men når du viser til en spesiell sak, så er du jaggu meg korttenkt. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
I mål
|
Meningen min er akkurat det Olympia sier. Jeg vet at ikke dette er nok til å ta barnet fra foreldrene, samt at det er rimelig drastisk med en så åpen etterlysning i media. Derfor tar ikke jeg stilling til om jeg personlig synes det er god nok grunn, jeg synes det er uinteressant. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Hvor: østfold
Sv: Kidnappingen i Oslo@nam grunnen til at akkurat denne saken ikke er så digg å diskutere for morro skyld er muligens- |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
Hva er din mening da? |
|
|
|
|
|
#38 |
|
© All rights reserved
|
Ja. Om hun allerede er mor. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Helt konge
|
Nam, jeg er enig i det som Mei skriver. For meg blir det bare latterlig å i det hele tatt diskutere om det er reelt at denne moren er fratatt barnet sitt på grunnlag av noen piller tidlig i svangerskapet. Det all den tid jeg nesten daglig leser saksdokumenter fra Fylkesnemda, og det som skal til for at foreldrene skal miste omsorgen er så inn i granskauen mye. Det er på den ene siden bra at det er et godt foreldrevern, det bør være alvorlige greier som skal til for å frata noen omsorgen for sitt barn. På den andre siden er det helt horibelt å se hva retten mener er greie nok forhold å vokse opp under. Da står helt klart foreldrevernet mye sterkere en barnevernet. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
Vel, jeg trodde det var en mulighet for at det kunne fungere slik. |