Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kidnappingen i Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-09, 22:39   #21
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Kidnappingen i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Synes du det er rart at det foreløpig er ingen som vil svare på problemstillingen i HI? Så lenge du linker den opp mot denne saken så blir det spekulativt.

Alle i Norge vet at barnevernet ikke kan gå ut med opplysninger. Det er vel blitt allmennlære etter diverse foreldre som er gått ut i media med hat mot barnevernet.

Men siden når, ble det så villt usannsynlig å lage en problemstilling ut i fra noe som skjer rundt oss? Rart om ingen av dere har samtaler eller diskusjoner, om personlige standpunkt og holdninger, ut i fra elementer fra saker dere hører om.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 22:39   #22
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

åh dæven der kom det mange svar fort!

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 22:39   #23
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det er helt umulig å gjøre så mye som en generell uttalelse om det som står i hovedinnlegget, all den tid alle som har kunnskap om området skjønner at ikke alle opplysningene kommer frem.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 22:40   #24
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Alle i Norge vet at barnevernet ikke kan gå ut med opplysninger. Det er vel blitt allmennlære etter diverse foreldre som er gått ut i media med hat mot barnevernet.

Men siden når, ble det så villt usannsynlig å lage en problemstilling ut i fra noe som skjer rundt oss? Rart om ingen av dere har samtaler eller diskusjoner, om personlige standpunkt og holdninger, ut i fra elementer fra saker dere hører om.

For meg er denne saken så usannsynlig at å diskutere rundt denne blir omtrent som å diskutere rundt å bli bortført av UFO'er.

"Ja men OM det var sant at UFO'er bortfører mennesker, hva synes du om det da!?"

Enkelte ting kan man bare ikke ta stilling til fordi de rett og slett ikke er forankret i virkeligheten.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 22:40   #25
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må jo gjerne lage en slik problemstilling, men for meg er det helt meningsløst å diskutere, og det kan vel virke som om resten av deltakerne i tråden er enig. Jeg føler hvorfor sier seg selv, og klarer nærmest ikke forklare det en gang.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 22:43   #26
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Standard

Vel da får jeg tolke alle innleggene deres til at dere alle synes:

"Ja, det hadde vært overdrevent hysteri å frata moren sitt nyfødte barn på disse grunnlag."

Jeg trodde faktisk ikke at dere alle ville være enige med meg i det.

Gammel 09-10-09, 22:44   #27
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om det hadde vært slik at hun hadde tatt noen piller før hun visste at hun var gravid og at hun hadde levd et urolig liv tidligere så er selvsagt ikke det godt nok for barnevernet å ta barnet i fra henne. Så dermed skjønner man jo at det ikke bare er det. Svar på spørsmålet ditt HI?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 22:44   #28
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Ja, det hadde vært overdrevent hysteri å frata moren sitt nyfødte barn på disse grunnlag."

Du må jo gjerne tolke det sånn, men jeg skjønner ikke hvordan du får det til. Jeg har ikke tatt stilling, jeg.

Gammel 09-10-09, 22:44   #29
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Om det hadde vært slik at hun hadde tatt noen piller før hun visste at hun var gravid og at hun hadde levd et urolig liv tidligere så er selvsagt ikke det godt nok for barnevernet å ta barnet i fra henne. Så dermed skjønner man jo at det ikke bare er det. Svar på spørsmålet ditt HI?

Gammel 09-10-09, 22:45   #30
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jøss, jeg tolker det helt annerledes.

Jeg tolker det slik at alle vet at barn blir ikke fratatt foreldrene sine av disse grunnene. Jeg ser ikke at noen har svart på om de synes man egentlig burde gjøre det eller ikke.

Gammel 09-10-09, 22:45   #31
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Du må jo gjerne tolke det sånn, men jeg skjønner ikke hvordan du får det til. Jeg har ikke tatt stilling, jeg.

Men om du har en annen mening enn dette.. Hvorfor kan du da ikke bare si det?

Gammel 09-10-09, 22:46   #32
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jøss, jeg tolker det helt annerledes.

Jeg tolker det slik at alle vet at barn blir ikke fratatt foreldrene sine av disse grunnene. Jeg ser ikke at noen har svart på om de synes man egentlig burde gjøre det eller ikke.

Det var det eneste jeg spurte om.

Gammel 09-10-09, 22:46   #33
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Gammel 09-10-09, 22:47   #34
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Whatever. Om du ikke skjønner at folk ikke ønsker å uttale seg om hvis/om/at/men når du viser til en spesiell sak, så er du jaggu meg korttenkt.

Og siden du ber om det :
Kvinner som misbruker piller (eller alkohol eller stoff) bør i mange tilfeller ikke ha omsorg for barn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 22:47   #35
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Men om du har en annen mening enn dette.. Hvorfor kan du da ikke bare si det?

Meningen min er akkurat det Olympia sier. Jeg vet at ikke dette er nok til å ta barnet fra foreldrene, samt at det er rimelig drastisk med en så åpen etterlysning i media. Derfor tar ikke jeg stilling til om jeg personlig synes det er god nok grunn, jeg synes det er uinteressant.

Gammel 09-10-09, 22:47   #36
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

@nam grunnen til at akkurat denne saken ikke er så digg å diskutere for morro skyld er muligens-

Fordi alle ville vel være enig i at å ta fra en mor barnet sitt uten å prøve å finne hjelpetiltak først ,og på grunnlag av litt pilleknasking før hun viste hun var gravid-ville vær totalt på trynet og fordi det ikke er sånn det fungerer.

At man kansje føler et vist ubehag over å gjøre denne saken til et "hva om" og slarve løs har muligens å gjøre med at det er en fire mnd. gammel baby som meget vel kan befinne seg i umiddelbar livsfare.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 22:48   #37
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hva er din mening da?
Om en mor missbruker piller ved noen anledninger før hun visste at hun var gravid, og at hun hadde levd et urolig liv tidligere.. Burde det vært god nok grunn til omsorgsovertakelse?

Gammel 09-10-09, 22:49   #38
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er din mening da?
Om en mor missbruker piller ved noen anledninger før hun visste at hun var gravid, og at hun hadde levd et urolig liv tidligere.. Burde det vært god nok grunn til omsorgsovertakelse?

Ja. Om hun allerede er mor.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 22:50   #39
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Det er helt umulig å gjøre så mye som en generell uttalelse om det som står i hovedinnlegget, all den tid alle som har kunnskap om området skjønner at ikke alle opplysningene kommer frem.

Nam, jeg er enig i det som Mei skriver. For meg blir det bare latterlig å i det hele tatt diskutere om det er reelt at denne moren er fratatt barnet sitt på grunnlag av noen piller tidlig i svangerskapet. Det all den tid jeg nesten daglig leser saksdokumenter fra Fylkesnemda, og det som skal til for at foreldrene skal miste omsorgen er så inn i granskauen mye. Det er på den ene siden bra at det er et godt foreldrevern, det bør være alvorlige greier som skal til for å frata noen omsorgen for sitt barn. På den andre siden er det helt horibelt å se hva retten mener er greie nok forhold å vokse opp under. Da står helt klart foreldrevernet mye sterkere en barnevernet.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 22:51   #40
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

@nam fordi alle ville vel være enig i at å ta fra en mor barnet sitt uten å prøve å finne hjelpetiltak først ,og på grunnlag av litt pilleknasking før hun viste hun var gravid-ville vær totalt på trynet og fordi det ikke er sånn det fungerer.

Vel, jeg trodde det var en mulighet for at det kunne fungere slik.
At dette kunne være grunnlag nok. Og at det var godt mulig at mange her var enige i det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.