|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Min terskel er høy for febernedstettende ja, HVIS det er kun tallet på termometeren som plager foreldrene, mens barnet selv har det fint og ikke har en historie med feberkramper etc. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Jeg ser ann formen på dagtid. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Jeg har fått "kjeft" av barnelegen på Volvat fordi jeg ikke ga barnet febernedsettende da vi kom dit med feber på 39,5 Og det var en rutinert spesialist i pediatri. Barnet får det vesentlig bedre og det er ikke skadelig i små doser. Hun hadde en virusinfeksjon og hostet endel, ellers var hun frisk som en fisk, dog slapp av feberen. Jeg har lempet litt på mine selvpålagte restriksjoner på å gi febernedsettende etter dette. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Jeg gir febernedsettende dersom hun virker slapp av feberen. Dersom hun har hatt høy feber (over 39) har jeg også gitt før hun har lagt seg, selv om hun har vært noenlunde pigg. Jeg føler selv jeg har en nogenlunde fornufitg bruk; hun har vel ikke fått mer enn 5 stikkpiller på 16 måneder, så det er ikke veldig ofte. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?
Jeg har også fått kjeft for å ha gitt for lav dose til sønnen som hadde ørebetennelse på begge sider. Først i telefonen, så ved personlig oppmøte på legevakten. Legen skrev sporenstreks resept på antibiotika og pinex forte som vi kunne gi en hel eller halv av...det siste ble jeg litt
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Jeg vet at hun er blitt bedre nå Polyanna, men jeg svarer likevel, ut fra hva vi gjør.
|
![]() |
|
|