Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røyke

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-09, 14:03   #1
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg må finne min motivasjon for å slutte å røyke

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Ja, det er egentlig en utakknemlig jobb det å være foreldre. Så sånn er det med den saken.

Jeg har allerede begynt å skrive alt på en konto, som skal balanseres når jeg blir pensjonist.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 14:25   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lest hele tråden. Men det er som du sier: En hver må finne sin motivasjon, så jeg tenker at kanskje det er greit at folk forteller om hva som funker for dem, så kanskje du finner noe som gir gjenklang?

Jeg var som deg da jeg røykte, ikke avhengig av nikotin i det hele tatt og røykte lite, på hverdager kanskje 2 stk eller noe sånt. Men syntes det var utrolig digg med det lille avbrekket på kvelden, time-outen når man trenger litt fred. Og så dette å kunne røyke på fest.

For meg så hjalp det veldig å innse at de dagene jeg sløvet hjemme (det var pre-barn dette her) så ødela røykepausene hele dagene. Det ble sånn: Lese avisen og drikke kaffe, og så skal jeg dusje og kle meg men først en røyk. Og så lese litt mer avis og kaffe. For meg så kjente jeg at egentlig, selv om det var så digg å gå ut og tenne røyken så ble jeg litt giddaslaus med det samme jeg stumpet den, jeg var rett og slett hekta på opptenningen av røyken, starten på den lille pausen.

Jeg er forsatt festrøyker innimellom jeg da, det var en forutsetning nesten for at det gikk helt greit å slutte, for jeg er en person som lettere kutter ned enn kutter ut, så jeg røyker fortsatt kanskje 3-4 ganger i året.

Men det er faktisk veldig deilig å være kvitt tankegangen på røyk, og ha glemt hele greia ut i hverdagen altså. Det er en ting mindre å tenke på.

Gammel 27-11-09, 14:26   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg festrøyker. Det blir liksom ikke det samme, tenker jeg.

Gammel 27-11-09, 14:28   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde syntes verden var god og at alt var flott om jeg kunne klart å røyke bare når jkeg drikker øl. Men jeg troooor ikke det er noe å satse på for min del. Ike en tanke jeg skal henge meg på nå i hvertfall.

Gammel 27-11-09, 14:32   #5
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg leste *boka*. Da jeg leste avhengighetsdelen, skjønte jeg at jeg var i fornektelsesfasen og sluttet tvert. Ja, det hjalp selvsagt at jeg var gravid, men tro meg - jeg så ikke for meg før da at jeg kunne klare å holde meg unna røyken. Jeg ville røyke. Det var godt. Det var meg. Men jeg var jo egentlig bare avhengig.

Det er drøye seks år siden. Jeg har ikke tatt ett trekk av en sigarett siden. Ikke erstattet jeg suget med noe heller. Jeg satt meg heller ned og kjente på det. Litt Rocky: "Ain't that bad! Give it to me - ain't that bad!" Det funka som juling.

Gammel 27-11-09, 14:50   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg fant Boka i går, så jeg skal lese den nå. Jeg har jo lest den en gang før, men jeg suttet ikke å røyke. Men jeg syns den hadde en del bra poeng. Jeg syns bare første halvdel av boken er så masete...

Gammel 27-11-09, 16:18   #7
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier stort sett ting jeg ikke mener og det med kjolen var alvår altså!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 13:36   #8
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var på julebord i går, og opplevde veldig festrøykerne. Halve laget forsvant ut med jevne mellomrom for å ta en røyk, og jeg må innrømme det holdt hardt å la være å gå etter og bomme en. Men jeg klarte det. Og jeg tror det er veien å gå. Jeg tror ikke jeg bare klarer å være en festrøyker.

Men hvordan går det Kirsebær?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 13:46   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Det går veldig bra, takk som spør.

Dag 6 er godt i gang.
Nå er jeg litt gruffete i halsen og forkjølet enda, så jeg er spent på hvordan det blir når jeg er helt frisk. Om det blir verre da.
Men nå er det ikke noe problem i det hele tatt i hvertfall

Gammel 28-11-09, 16:14   #10
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Go, bæret!

Nå er det ikke meningen å høres moraliserende eller kjip ut eller noe, men for min del har helseargumenter begynt å synke virkelig inn de siste årene. Både pga jobben min, men kanskje litt alderen eller modenhet å gjøre også? Nå har jeg aldri røkt da, men det er jo andre livsstilsting jeg prøver å ta riktige valg i forhold til. Det er KJIPT å få type 2 diabetes i ung alder altså. Eller måtte bypassopereres som 50-åring. Eller få KOLS. Og røyking er en sterk risikofaktor for mye skikkelig kjipt.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 16:16   #11
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er så utrolig bra at du har bestemt deg for dette!

Gammel 28-11-09, 17:03   #12
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Så flink du er, bæret

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 17:17   #13
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjempebra! 6 dager er snart 7. Og hvorfor kjøpe røyk da, du slipper jo å røyke.

Jeg har nå sluppet i to måneder, og blir ikke hysterisk fordi jeg ikke har kjøpt røyk...det er bare helt nyyyydelig. :-) Og så lukter jeg så nydelig om dagen har jeg fått høre....

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 18:08   #14
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne tråden har gått meg hus forbi! Bra jobba bæret, dette klarer du!

Gammel 28-11-09, 17:16   #15
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Gammel 01-12-09, 09:53   #16
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var på anatomisk institutt i studietida, og så innsiden av lungene til en avdød røyker i 50 års alderen. Det holdt for meg.

Gammel 28-11-09, 18:20   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg tar imot heiing og skryt og alt jeg altså.
Det kjennes ut som jeg er ferdig å røyke, liksom. Jeg håper så veldig jeg klarer å holde på den følelsen.

Gammel 28-11-09, 18:22   #18
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 18:22   #19
Albertine
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 18:25   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Albertine, hva gjør du i denne tråden? Driver ikke du og panikkrydder?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.