|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Jeg er helt enig med deg smilefjes. Mitt eneste problem er at alt du skriver, kan du også si om alkohol. Dermed synes jeg det blir litt mer komplekst å være så svart-hvitt, fordi det er så farget av hva vi er vant med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?
Det er jeg enig i, men jeg tviler på at en som hadde brukt alkohol på samme måte ville vært spesielt full av tiltak.
![]() |
#84 |
Glamorøs
|
Det er vel ingen her som har argumentert for legalisering av hasj, er det det da?
![]() |
#85 |
Passiv
|
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Jeg er enig i at alkohol også er skadelig. Jeg kan ikke helt se hva det hadde med saken å gjøre, da det er mye som er skadelig. Men ok - alkoholmisbruk er heller ikke bra. |
![]() |
![]() |
#86 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Eller som har lempa en unge i bilen og kjørt hjem uten sikring fordi de hadde dårlig tid og ikke ekstra sete. (Sorry Rine, men den lå så opp i dagen.
![]() |
![]() |
#87 |
Helt konge
|
Jeg er overbevist at de aller, aller fleste barn (om ikke alle) som bor i en leilighet som fungerer som utsalgsted for hasj vil lide under det på en eller annen måte. Det er ikke akkurat bare hyggelige folk som tar turen innom. Det er heller ikke faste åpningstider og rolige forhold som råder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Passiv
|
Jeg også! |
![]() |
![]() |
#90 |
Metallica!!
|
![]() |
#92 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Ser noen blander litt her. Det er ofte en praktisk forskjell på salg og bruk. Man kan røyke hasj en gang i blant og ha det helt fint sikkert. Og drikke ett glass eller to rødvin hver dag, uten at det har noe å si. Men det er stor forskjell på de som jobber i Arcus og de som selger hasj på regulær basis. Det er min påstand. Å selge hasj, er ikke som å jobbe på vinmonopolet. Man er da nærmere salg av smuglersprit, om man skal sammenligne med noe. Og det handler ikke, sånn jeg ser det, om skader man kan ta av bruk. Men om hva som gjør at man begår disse straffbare handlingene, og hva som følger i kjølvannet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Om jeg hadde visst at det var hasj (eller andre ulovlige midler) i omløp, være seg bruk, salg eller fremstilling, så ville jeg meldt fra uansett om det var barn i bildet uansett. Jeg har nulltoleranse for slik.
![]() |
#94 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Pauset
|
Jeg har da ikke sagt at jeg har høy terskel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Epikur
|
Dette er nettopp slike holdninger som gjør at så mange ikke har fått den hjelpen de skulle hatt.
![]() |
#97 |
Epikur
|
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Nå er man vel kriminell pr. def om man kjøper og selger hasj, hverken mer eller mindre. De kan være så vanlige de vil, men de begår en kriminell handling.
![]() |
#98 |
Helt konge
|
Neida du sa ikke noe om at du har høy terskel, det er min oppfattning at folk generelt har for høy terskel for å melde i fra til barnevernet. Sist redigert av Heiko : 07-12-09 kl 09:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Passiv
|
![]() Sv: Hasjsalg - hvordan ville du reagert?Erfaringsmessig så har jeg observert mødre som ellers gjør det meste greit nok slurve med bilsikring. Jeg har sjelden observert noen som selger og kjøper hasj eller som bruker det i nevneverdig grad være spesielt gode foreldre. Det finnes sikkert unntak. Men jeg har altså til overs å se noen så langt. |
![]() |
![]() |
|
|