Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dersom du måtte på uføretrygd om et år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-09, 00:25   #1
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dersom du måtte på uføretrygd om et år?

Jeg hadde nok fått merke det ganske godt siden jeg er alene med 3 barn.
Men jeg skulle nok klart det på et vis.
SFO hadde jeg nok kuttet ut, og det hadde blitt så godt som kun hjemmeferie.
Ingen handling utenom akkurat det vi trenger og generell innstramning på alt.

Gammel 10-12-09, 01:21   #2
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg tjener såpass lite, at jeg ville nok ha hatt mer å rutte med på uføretrygd enn jeg har nå. Men om mannen min hadde blitt ufør, er jeg redd situasjonen hadde blitt helt uholdbar økonomisk for oss...

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 11:07   #3
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dagpenger utgjør vel ca det samme, og jeg klarte meg greit da jeg gikk arbeidsledig en periode. Det er det mentale + det at alle bestandig skal ha så mange meninger om det å "gå hjemme og sulle" som er slitsomt. Som en ikke spesielt god kompis sa: "Hvorfor får du deg ikke en jobb, istedet for å gå på dagpenger?"

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 21:49   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Nettopp.
For vi ØNSKER jo å gå hjemme, liksom.

Jeg har flere ganger fått høre fra folk at de "har også hatt vondt i achillesen altså, men har DET hindret dem i å gå på jobb? NEIDA!"
(Jeg sleit da altså min achilles helt av, ble operert og har fått det som er å oppdrive av følgeskader. En ortopedisk kirurg på SUS sa det var noe av det verste han hadde sett som følge av achillesseneruptur, men kan skjønne det kan sammenlignes med øm achilles etter fotballtrening. )

En taktfull svigerinne spurte meg om når jeg hadde tenkt å komme meg ut i jobb igjen, jeg kunne da ikke bare gå hjemme og surre som en anna pensjonist ...
Den kvelden gråt jeg.

Gammel 11-12-09, 06:54   #5
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Nettopp.
For vi ØNSKER jo å gå hjemme, liksom.

Jeg har flere ganger fått høre fra folk at de "har også hatt vondt i achillesen altså, men har DET hindret dem i å gå på jobb? NEIDA!"
(Jeg sleit da altså min achilles helt av, ble operert og har fått det som er å oppdrive av følgeskader. En ortopedisk kirurg på SUS sa det var noe av det verste han hadde sett som følge av achillesseneruptur, men kan skjønne det kan sammenlignes med øm achilles etter fotballtrening. )

Jeg prøver å la sånne kommentarer gå inn det ene øret og ut det andre men det er jaggu ikke lett. Mye dumt folk klarer å lire utav seg.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:43   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde nok fint klart oss, men måtte nok gjort om på en del vaner og litt innskrenkelse av ting vi ikke nødvendigvis må handle/gjøre. Har forsikring som dekker lønnstap om jeg skulle bli ufør også, men det hadde sikkert tatt litt tid før utbetalinger kom i gang kjenner jeg forsikringsselskapet rett.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
uføretrygd, økonomi

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.