Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-09, 19:55   #81
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitasjon til Knertens årlige julaftenfest!

Hm jeg håper du har plass til kattene mine i år også - jeg glemmer ikke tråden i fjor.

Gammel 10-12-09, 20:05   #82
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har det gått et år alt?

Jeg kommer med mann og utagerende gutter som liker å spinge etterhverandre. Jeg er allergisk for nesten alt av grønnsaker og frukt og pliis ikke server noe nøttekaker for da får jeg sånn ekkel snurping i halsen.

Jeg vil forresten ha pinnekjøtt og mannen vil ha ribbe. Ungene liker ikke noe, men pannekaker er fint.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 20:05   #83
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

For en fantastisk tråd

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 20:11   #84
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så bra, vi kommer i år også!
I år kan jeg ta med tre hunder, ganske store alle tre. Det kan hende min gamle dame blir litt sur på noen av de andre hundene, men det er vel lite som liver opp et selskap som et aldri så lite bikkjeslagsmål? Moren min er nylig hofteoperert så hun trenger en litt høy stol å sitte på. Pinnekjøtt med rotmos er bra, vi krever ikke så mye i matveien, men til dessert må vi ha multer med fløte, ikke multekrem altså. Poden liker stort sett ingenting, men wienerpølser burde funke og søsteren min og svogeren min vil ha ribbe. Katten kan jeg godt la være hjemme. :storsinnet:

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 09:28   #85
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette blir fantastisk!
Jeg skal sette meg ned i kveld og lage en detaljert oversikt over hvor mange som kommer og alle andre detaljer.
Siden vi er så mange må vi neste ha en hel haug juletrær. Tror jammen meg jeg må kjøpe inn mer juletrepynt også.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 09:42   #86
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kjøpe juletrepynt?
Skal du ikke lage selv?

Ha halvparten av trærne i plast da - minsten er allergisk.

Det med alkohol - det er jo så og si ikke alkohol i god rødvin. Vi kan inngå kompromiss på det har vi bestemt. Vi avstår fra sprit hvis det er en bedre rødvin til ribba.

Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 09:51   #87
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kommer med mine, dine og våre barn, 5 stykk + selvsagt kjæresten til eldste, så da blir det seks.
De to "fjortisene" på 17 vil sikkert være iført onepiece-drakter, så da er underholdningen sikret, i hvert fall. De må også ha eget rom, og det må være lydisolert, av hensyn til meg.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 09:51   #88
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kjøpe juletrepynt?
Skal du ikke lage selv? .

Joda, jeg har satt mellomste i gang med å lage girlander av glanspapir. Foreløpig har hun slått fjorårets rekord med hele 70 meter. Vi målte den i går til 110 meter. Jadda.
Det skal bli så vakkert så!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 10:05   #89
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kommer også! Vi har med oss ungene, mine foreldre, Ulvefars foreldre, broren hans og min onkel og tante. Tanta mi har MS, men det synes hun er litt pinlig, så når hun velter vinglass vil hun gjerne vi skal late som om hun har drukket for mye. Det er nemlig ikke pinlig. Svogeren min er skuespiller og bør få anledning til å underholde med Taubesanger, jeg regner med at du kan bygge opp en scene i en krok, Knerten? Så må vi ha med svigers sitt marsvin. Han heter Ludvig og må få gave, helst friskt gress. Dyrker du en blomsterpotte eller to med det? Vi vil ha ribbe, medisterkaker, pølse, rørte tyttebær, surkål og fire typer sennep. Akevitten må være fra i nærheten av slektsgården til svigermors mors familie. Jeg kjører lavkarbo, og vil gjerne ha rosenkål med beiken og valnøtter som tilbehør til ribba. Så vil jeg ha delfiakake, men Ulvefar vil ikke ha den mørk med kaffe, så du må lage den lys i stedet. Da kan ikke jeg spise den pga. lavkarboen, så du må ha en annen en til meg. Plutten spiser ingenting av det overnevnte, han vil bare ha fiskepinner, men det fikser du vel? Så må jeg ha en god stol og tempursittepute pga bekkenløsningen min, og gjerne fotskammel. Vi gleder oss!

Gammel 11-12-09, 14:18   #90
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Vi kommer også! Fem voksne, to unger, ingen dyr (). Vi er ganske enkle i matveien, så der trenger du ikke styre så mye for oss. Men jeg kunne veldig gjerne tenkt meg hvit jul. Snøen skal dale ned på idyllisk måte, og omgivelsene må se ut som et julekort. Når vi skal i kirken kl 16 vil jeg kjøre dit i hest og slede. Apropos slede - når nissen kommer, må han ha med seg alle gavene i en slede som blir trukket av reinsdyr. Du fikser vel rød nese på det fremste av dem, vel?

Ja, en ting til: Jeg nekter å høre på Agurkes Rosenborgsanger på julaften!

Gammel 11-12-09, 17:12   #91
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kommer selvfølgelig også!
Jeg tar med meg gubben og gutta boys, min mor og hennes kjæreste. Kanskje jeg kan ta med meg min gamle, sære og akk så ugifte onkel også? Han sier ikke mye, men uttpå kvelden begynner han å synge opera. Han er ganske flink om ikke annet.

Vi har ingen store krav. Jeg vil ha noe annet til dessert enn riskrem, men sånn ellers er det meste helt ok. Jeg vil ikke at ungene mine skal få et sykelig fokus på gaver, så jeg håper du fikser dette, knerten.

Gammel 11-12-09, 18:16   #92
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

P.S. Husk at alle som er til stede må åpne en og en gave så alle får se hva alle får fra hvem.

Gammel 11-12-09, 18:29   #93
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg må forresten ha med med en venninne som blir alene i år, og lille Lucas. Men det går vel bra. Venninna mi har tre hunder hun tar med seg. De spiser det de får servert og er ganske veloppdragne. Av og til. De lyder ihvertfall navnet sitt. Stortsett.

Gammel 11-12-09, 18:32   #94
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

P.S. Husk at alle som er til stede må åpne en og en gave så alle får se hva alle får fra hvem.

Ja, det er viktig.
Ellers så kan vi godt gjøre min manns farfar. Han åpnet gavene og viste de frem. Ikke bare sine egne gaver altså. Alles gaver. Er man patriark, så er man patriark nemlig.

Gammel 11-12-09, 18:34   #95
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ellers så kan vi godt gjøre min manns farfar. Han åpnet gavene og viste de frem. Ikke bare sine egne gaver altså. Alles gaver. Er man patriark, så er man patriark nemlig.

Gammel 11-12-09, 18:35   #96
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Ja, og så pleier vi å synge Rosenborg-sangen og Rumpa mi når vi går rundt treet. Det blir liksom ikke ordentlig jul uten det.

Og karsk. Du brenner vel litt heimert, Knerten?

Vesla spyr hvis det er klumper i maten, så den må finmoses. Ellers er vi altetende.

Gammel 11-12-09, 18:46   #97
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Du spanderer flybilletter på oss fire ja? Vet ikke hvor dyrt det blir å ta med dyra også. Har litt dårlig råd skjønner du, så det hadde vært fint om du kunne betalt for oss, men det skjønner du sikkert. Supert. takk!

Gammel 11-12-09, 18:52   #98
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jee! Kommer med mann, to barn, en crazy hund (den er spesiellt lite glad i katter, er heller ikke glad i syngende julepynt), en mormor som skåler litt mye, morfar og enslig bror på ca 30. Vil ikke ha sushi, men kalkun (jeg), pinnekjøtt (mannen), pølser (ungene) og svineribbe (gamlingene).

Vi gleder oss!

Gammel 11-12-09, 19:01   #99
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stiller i en så kort kjole at trusa synes. Jeg tar med min familie som vil ha gaver, men ikke ha gaver - samtidig. Jeg tar også med svigers som vil ha pinnekjøtt, mine foreldre som skal og må ha ribbe og medisterpølser, min demente mormor som insisterer på at min yngste datter er en gutt (du skal jatte med henne, samtidig som du skal jatte med min mor ved å korrigere min mormor og insistere på at det er en jente) og du skal la min mormor drikke så mye hun vil ha av akevitten, samtidig som du skal begrense henne, fordi demente ikke bør bli altfor brisne. Min mann er allergisk mot katt, så det blir din jobb å holde kattekrekene unna ham.

Gammel 11-12-09, 19:07   #100
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Aha...et skikkelig juleselskap. Jeg vil gjerne komme med kjæreste og "svigerfar", tre store gutter, som trenger mye mat, en katt og en hund som ingen liker. Vi forventer kålrotstuing, ertestuing, poteter av forskjellig art, kjøttboller, kjøttkaker, medisterpølser, sossiser, surkål og ribbe. Og så gjerne et lite stykke kalkun hvis det ikke blir for mye styr. Vi kan ta med en flaske vin. Håper dere har godt om plass da to av oss for tiden går på krykker. Vi trenger forøvrig hver vår skammel å legge skadde bein på.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.