Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehage i romjula?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-09, 21:49   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage i romjula?

Her har de fri hele mellomjula (romjula).
Det er nok mest fordi det er en forholdsvis liten barnehage, og få (om ingen) som skal dit. Og da orker jeg ikke sende H og P heller. Dessuten har både jeg og Frank fri, og da synes jeg det kan være godt for barna å ha fri også. Det skjer jo som regel noe i romjula uansett, så dagene går nok.

Men de er i barnehagen til og med onsdag (lille julaften) denne uka.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:52   #2
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Skulle gjerne hatt dem hjemme. Men akkurat i år blir det full bhg/sfo - både denne uka og romjul. Både mannen og jeg må jobbe, da vi har tatt ut ekstra ferie i fbm foreldrepermisjon.

I romjula blir det riktignok veldig korte dager, men jeg synes det er ganske kjipt å ikke gi dem i hvert fall en ukes ferie sammenhengende. Men som man reder, ligger man osv.

Akkurat nå skulle jeg gitt høyrearmen min for en dag fri uten barn for å få jula i havn. Sykefravær på jobb og totalt juleprosjektkaos i heimen. Men det blir jul. Det blir jul. :mantra:

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:52   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke at barna blir slite av å være i barnehagen i romjula.
Men jeg tror at enkelte barn kan være sliten når vi kommer dit, altså, i slutten av året. Og at de på den måten kan ha godt av en uke fri liksom.
Men jeg tror ikke det er noe stort problem for de som er der.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:53   #4
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Jeg tror ikke at barna blir slite av å være i barnehagen i romjula.
Men jeg tror at enkelte barn kan være sliten når vi kommer dit, altså, i slutten av året. Og at de på den måten kan ha godt av en uke fri liksom.
Men jeg tror ikke det er noe stort problem for de som er der.

Ja det tror jeg også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:53   #5
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Hun skal i barnehagen to eller tre dager selv om vi ikke jobber så mye da. Jeg må få unna rettearbeid, og jeg tror hun syns det er greit å møte vennene litt i romjula.

Gammel 21-12-09, 21:54   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår barnehage holder stengt i jula, påsken og fem uker om sommeren, så vi har ikke mye valg. Jeg har som regel fri hele jula, så jeg antar at barna vil være hjemme i juleferiene framover også - nå når vi får offentlige barnehageplasser.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 21:58   #7
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde egentlig satt opp ungene, for planen min var å jobbe. Men pga forskjellige omstendigheter ba jeg om fri, men ble sykemeldt, så da skal ungene også ha fri. Sålenge jeg har fri kommer også ungene til å ha fri. Nå før jul er de i barnehagen rett og slett fordi jeg skal få gjort noe. Jeg har så lite energi at jeg trenger lang tid på å få gjort det jeg skal gjøre så da er det like greit at de er der.

Gammel 21-12-09, 22:01   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som beskriver brakkesyke etter 3-5 dager, hva gjør dere egentlig om sommeren?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 22:08   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Dere som beskriver brakkesyke etter 3-5 dager, hva gjør dere egentlig om sommeren?

Jula går fint, men jeg innrømmer glatt at jeg sliter med meg selv om sommeren. Den siste uka dævver jeg nesten. Og de krangler.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 22:20   #10
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så lenge jeg eller mannen har fri, så har ungene også fri fra barnehage/sfo. Kunne ikke tenke meg å sende ungene i barnehagen i romjula om vi er hjemme.

Jeg tenker også litt andre veien. Dersom det er lite unger i barnehagen, kan de ansatte få unna mye avspasering. Og dermed blir voksentettheten maksimal når alle ungene er på plass. For avspaseringen må tas en eller annen gang.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 22:29   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Og det er dette argumentet som forsøkes å gni inn i dem som har behov for barnehage disse dagene.
Det at vi opptar ansatte disse dagene går ut over barna ellers i året.

Jeg syns det må være greit å informere om dette, men selvsagt på en slik måte at foreldrene ikke får dårlig samvittighet for å sende barna i barnehagen. Det som er vår erfaring er at endel foreldre setter opp at barna skal komme, også kommer de ikke, og gir heller ikke beskjed. Det er dumt fordi man da kanskje ikke får brukt den avspaseringa man har. Hadde foreldrene gitt beskjed om at de ikke skal benytte plassen likevel så hadde kanskje flere kunne tatt fri.

Gammel 21-12-09, 22:44   #12
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tenker at det får holde at dette står på skrivet hvor man "bestiller" barnehage i romjula. På vårt skjema står det i alle fall at barnehagen må ha beskjed tidlig pga. disponering av personale. Det bør være helt unødvendig å gni inn ansattes avspaseringer ved senere anledninger. .

Men det er så utrolig mange foreldre som ikke leser skriv som de får med seg hjem. Og hadde det vært min unge som var alene på avdelinga, så hadde jeg satt pris på å få vite det.

Gammel 21-12-09, 22:45   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Jeg tenker at det får holde at dette står på skrivet hvor man "bestiller" barnehage i romjula. På vårt skjema står det i alle fall at barnehagen må ha beskjed tidlig pga. disponering av personale. Det bør være helt unødvendig å gni inn ansattes avspaseringer ved senere anledninger. At noen ikke bruker plassen de har bestilt er en annen problemstilling som jeg synes bør tas opp med dem på tomannshånd i etterkant.

Jeg har en jobb hvor jeg ikke vet hvor travelt det blir i romjula. Det kan bli helt ekstremt og det kan bli såpass lite at jeg kunne tatt meg fri en dag. Dette vet jeg ikke før romjula er der. Hvis det blir lite å gjøre kommer jeg nesten ikke til å tørre å be ungene fri.

Jeg er enig i at man ikke trenger å gni det inn. Det gjør vi ikke. Men faktum er at dersom foreldrene gir beskjed med en gang det skjer endringer så kan kanskje flere ta ferie, det er jo det som er problemet, iallefall hos oss, det at vi ikke får beskjed. Det gjelder jo forsåvidt ikke bare i jula, men også ellers. Og det blir tatt opp gang på gang, men hjelper ikke.

Og dersom du skulle ønske å ha fri likevel så er jo ikke det er problem så lenge du gir beskjed når du vet det.

Gammel 21-12-09, 22:31   #14
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storebror har fri i romjulen, men skal være med meg på jobb i "min" barnehage da jeg ikke har fri i år. Tipper han kommer til å storkose seg sammen med meg og de barna som er påmeldt.

Jeg kan forstå at barnehager spør litt ekstra om man har tenkt til å komme når man er påmeldt i romjulen. Vi opplever hvert år at halvparten av de påmeldte ikke kommer, da kunne vi jo sendt ut flere voksne i ferie. Når det er sagt er det ikke meningen å såre de som faktisk skal benytte seg av tilbudet. Jeg opplever at det er veldig koselig å være i barnehagen når det er jul, man har god tid til å gjøre morsomme aktiviteter og vi koser oss!

Gammel 21-12-09, 22:32   #15
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og der hadde jeg svart nesten det samme som deg polarjenta.

Gammel 21-12-09, 22:55   #16
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Storebror har fri i romjulen, men skal være med meg på jobb i "min" barnehage da jeg ikke har fri i år. Tipper han kommer til å storkose seg sammen med meg og de barna som er påmeldt.

Jeg kan forstå at barnehager spør litt ekstra om man har tenkt til å komme når man er påmeldt i romjulen. Vi opplever hvert år at halvparten av de påmeldte ikke kommer, da kunne vi jo sendt ut flere voksne i ferie. Når det er sagt er det ikke meningen å såre de som faktisk skal benytte seg av tilbudet. Jeg opplever at det er veldig koselig å være i barnehagen når det er jul, man har god tid til å gjøre morsomme aktiviteter og vi koser oss!

Sånn har det vært der jeg jobber å, mange skriver seg opp men så kommer 1 barn.
Selv synes jeg det er utrolig koselig å være på jobb når det er jul , da koser vi oss masse.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 22:39   #17
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Standard

Og det er dette argumentet som forsøkes å gni inn i dem som har behov for barnehage disse dagene.
Det at vi opptar ansatte disse dagene går ut over barna ellers i året.

Nå var det ikke de som må på jobb i romjula dette gjaldt. Svarte utfra hovedinnlegget.

Gammel 21-12-09, 22:46   #18
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Standard

Jeg skjønner det, men jeg føler på en måte at vi som da MÅ bruke barnehage i romjula belaster de ansatte og de andre barna noe helt forferdelig. Det er ingen god følelse.

Det skjønner jeg. Og det tror jeg ikke du skal tenke på en gang. De aller fleste som jobber i barnehage er proffesjonelle, og tenker ikke sånn.

Gammel 21-12-09, 22:49   #19
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Jeg skjønner det, men jeg føler på en måte at vi som da MÅ bruke barnehage i romjula belaster de ansatte og de andre barna noe helt forferdelig. Det er ingen god følelse.

Men det gjør dere da ikke. Det er jo et tilbud, og da er det jo slik at man selvsagt bruker det om man har behov. Og med behov tenker jeg både jobb, og det å ha tid for seg selv.

Gammel 21-12-09, 22:02   #20
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Det var meningen at hun skulle i barnehagen selv om jeg har permisjon og er hjemme. Sambo skulle egentlig på jobb og jeg greier ikke å holde følge med henne alene nå som jeg er så nærme termin. Nå fikk Sambo vite at han får ferie i romjulen likevel så vi får se på det og høre litt med barnehagen.

Sist redigert av Fersken : 21-12-09 kl 22:16.
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.