|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Barnehage i romjula?Her har de fri hele mellomjula (romjula).
|
|
|
#2 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Skulle gjerne hatt dem hjemme. Men akkurat i år blir det full bhg/sfo - både denne uka og romjul. Både mannen og jeg må jobbe, da vi har tatt ut ekstra ferie i fbm foreldrepermisjon.
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Barnehage i romjula?Jeg tror ikke at barna blir slite av å være i barnehagen i romjula.
|
|
|
#4 |
|
Drømmer
|
Sv: Barnehage i romjula?
Ja det tror jeg også. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Hun skal i barnehagen to eller tre dager selv om vi ikke jobber så mye da. Jeg må få unna rettearbeid, og jeg tror hun syns det er greit å møte vennene litt i romjula.
|
|
|
|
#6 |
|
intro
|
Sv: Barnehage i romjula?Vår barnehage holder stengt i jula, påsken og fem uker om sommeren, så vi har ikke mye valg. Jeg har som regel fri hele jula, så jeg antar at barna vil være hjemme i juleferiene framover også - nå når vi får offentlige barnehageplasser.
|
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Barnehage i romjula?Jeg hadde egentlig satt opp ungene, for planen min var å jobbe. Men pga forskjellige omstendigheter ba jeg om fri, men ble sykemeldt, så da skal ungene også ha fri. Sålenge jeg har fri kommer også ungene til å ha fri. Nå før jul er de i barnehagen rett og slett fordi jeg skal få gjort noe. Jeg har så lite energi at jeg trenger lang tid på å få gjort det jeg skal gjøre så da er det like greit at de er der.
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jula går fint, men jeg innrømmer glatt at jeg sliter med meg selv om sommeren. Den siste uka dævver jeg nesten. Og de krangler. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Lykkelig nygift.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Så lenge jeg eller mannen har fri, så har ungene også fri fra barnehage/sfo. Kunne ikke tenke meg å sende ungene i barnehagen i romjula om vi er hjemme.
|
|
|
#11 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg syns det må være greit å informere om dette, men selvsagt på en slik måte at foreldrene ikke får dårlig samvittighet for å sende barna i barnehagen. Det som er vår erfaring er at endel foreldre setter opp at barna skal komme, også kommer de ikke, og gir heller ikke beskjed. Det er dumt fordi man da kanskje ikke får brukt den avspaseringa man har. Hadde foreldrene gitt beskjed om at de ikke skal benytte plassen likevel så hadde kanskje flere kunne tatt fri.
|
|
|
|
#12 |
|
Lykkelig nygift.
Men det er så utrolig mange foreldre som ikke leser skriv som de får med seg hjem. Og hadde det vært min unge som var alene på avdelinga, så hadde jeg satt pris på å få vite det.
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg er enig i at man ikke trenger å gni det inn. Det gjør vi ikke. Men faktum er at dersom foreldrene gir beskjed med en gang det skjer endringer så kan kanskje flere ta ferie, det er jo det som er problemet, iallefall hos oss, det at vi ikke får beskjed. Det gjelder jo forsåvidt ikke bare i jula, men også ellers. Og det blir tatt opp gang på gang, men hjelper ikke.
|
|
|
|
#14 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Barnehage i romjula?Storebror har fri i romjulen, men skal være med meg på jobb i "min" barnehage da jeg ikke har fri i år. Tipper han kommer til å storkose seg sammen med meg og de barna som er påmeldt.
|
|
|
#16 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Lykkelig nygift.
Nå var det ikke de som må på jobb i romjula dette gjaldt. Svarte utfra hovedinnlegget.
|
|
|
#18 |
|
Lykkelig nygift.
Det skjønner jeg. Og det tror jeg ikke du skal tenke på en gang. De aller fleste som jobber i barnehage er proffesjonelle, og tenker ikke sånn.
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Men det gjør dere da ikke. Det er jo et tilbud, og da er det jo slik at man selvsagt bruker det om man har behov. Og med behov tenker jeg både jobb, og det å ha tid for seg selv.
|
|
|
|
#20 |
|
Tatt på
|
Sv: Barnehage i romjula?Det var meningen at hun skulle i barnehagen selv om jeg har permisjon og er hjemme. Sambo skulle egentlig på jobb og jeg greier ikke å holde følge med henne alene nå som jeg er så nærme termin. Nå fikk Sambo vite at han får ferie i romjulen likevel så vi får se på det og høre litt med barnehagen.
Pie (2007) og Gut (2010) Sist redigert av Fersken : 21-12-09 kl 22:16. |
|
|
|
![]() |
|
|