|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oh jul med din glede - my ass!
![]() |
#82 |
Passiv
|
![]() Sv: Oh jul med din glede - my ass!Men du - det er jo skrekkelig slitsomt for Peder også å våkne sånn. Det gjør ham sliten og mer krevende enn han opprinnelig skulle vært. |
![]() |
![]() |
#83 |
Erfaren nok
|
Ah, ok! Takk for tips!
![]() |
#84 |
Passiv
|
![]() Sv: Oh jul med din glede - my ass!De fant refluksen da vi omsider kom til en barnelege som tok seg litt mer enn tre minutter. Vi var henvist for utredning av cøliaki da han var så løs i magen, men legen tok en lang prat og mente dette hørtes ut som noe annet. Så la han ned en sonde som måler pH i spiserører et døgn, skrev ut en resept og så var han bra. |
![]() |
![]() |
#85 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Oh jul med din glede - my ass!Vi har Theodor som herper det meste og knuser det som kan knuses. For hans del roer han seg mye hvis han aktiviseres mye. Så vi deler han ofte. Nå er jeg oppe med han,så følger jeg han hvert sekund. Vi ser litt på barnetv og pusler litt. Så tar Øyvind over snart. Vi får ikke gått ut i dag siden det er -20. Men etter at han har sovet blir det svømmehall i et par timer. Aktivisering er iallefall alfa og omega her. Theodor skal ikke i bhg før 11 januar,og kjenner det er lenge til. Men siden de "sliter" med han der også så tenker jeg at det er ikke bare jeg som mener at han er hyper.
![]() |
#86 |
Sugaraddict!
|
![]() Sv: Oh jul med din glede - my ass!som om jeg skulle sakt det selv! Her har det bare vært kaos.
![]() |
#87 |
Erfaren nok
|
Peder har jo også vært litt ymse i magen, og vi har spekulert i melkeallergi. Skal nevne dette for legen!
![]() |
#88 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Oh jul med din glede - my ass!Jeg vil nødig "pushe" sovemedisin altså. Men jeg kjenner noen som gikk til det skrittet etter 2 år med terror. Og etter et par uker var det slutt på de hyppige oppvåkningene. Mønsteret måtte bare brytes en gang for alle og de sluttet fort med Vallergan igjen. Men det er klart, er det noe medisinsk i veien med Peder som dere ikke har oppdaget ennå så må jo annen behandling prøves først. Og jeg ville i hvert fall prøvd det meste før jeg gikk til det skrittet.
![]() |
#89 |
ekstremt trøtt
|
Jeg ville sjekket ut alt medisinsk først. Det er ikke fordi jeg er motstander av Vallergan o.l, men fordi jeg har prøvd det til to unger uten resultat pga underliggende medisinske ting.
![]() |
#90 |
© All rights reserved
|
Sånn du har beskrevet F., så er det ingen som tviler på at han tar sin del, og vel så det. Og han må da være bånnsliten etter natten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
En som trener
|
Absolutt, det jeg sa om ribba var på fleip altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oh jul med din glede - my ass!Hvor lang tid tar det før han roer seg dersom dere bare lar ham ligge, da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Passiv
|
![]() Sv: Oh jul med din glede - my ass!Vi har hatt en nydelig jul, bortsett fra at jeg er i hangleform nå. Ungene styrer seg stort sett selv, og lite krangling tatt i betraktning at de har hatt fri i mange dager alt. |
![]() |
![]() |
#95 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Oh jul med din glede - my ass!Men har dere testet om han tåler melk? Vi testet her og det slo ikke ut,men allikevel merker jeg en viss bedring når han får laktosefritt.
![]() |
#96 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg har en gutt som ikke begynte å sove før han var 7 - da etter drastisk kostholdsendring og endel andre småtriks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
trøtt
|
Sørg for at han blir skikkelig utredet mtp astma, og be ev. om en henvisning til ØHN oghså. Lillebror fikk et nytt liv etter operasjonen (fjerning av mandler og falske mandler) i høst. Han har fremdeles alvorlig grad av astma, men nå får han ikke like hyppige infeksjoner og sover også mye bedre om nettene. Astmaen har vi stort sett kontroll på nå, men vi merker jo en forverring når han får infeksjoner.
![]() |
#98 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Hvor lenge har dere prøvd, da? Jeg spør, for selv om jeg ikke er noen stor tilhenger av den berømte Ferbermetoden, så har jeg et vennepar som holdt ut et forferdelig leven i to kvelder, for deretter å ubegripelig raskt ha løst et problem som for dem hadde vært nokså uutholdelig i lang, lang tid. I slike situasjoner tror jeg at jeg hadde vært villig til å gi det en sjanse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Oh jul med din glede - my ass!Vi prøvde Ferber-kuren etter måneder med nattevåk. Det hjalp. Anger bare på at jeg var for blaut (for det var meg |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|