Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Oh jul med din glede - my ass!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-09, 07:28   #81
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oh jul med din glede - my ass!

Gammel 29-12-09, 07:39   #82
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men du - det er jo skrekkelig slitsomt for Peder også å våkne sånn. Det gjør ham sliten og mer krevende enn han opprinnelig skulle vært.

Jeg sitter og tenker - han har astma, er en del syk, våkner i ett kjør om natta... Har du sjekket jernlagrene hans? Ikke bare blodprosent men faktisk jernlagre? Og om de er lave - sørg for å få ham sjekket for refluks. Dette er nemlig sånn min minste var. Da de omsider fant refluksen var han seks år, men da ble han en helt ny gutt som sov hele natta gjennom og ble blid som en sol. Eh - i forhold. Dessuten forsvant astmaplager og det meste ganske greit når han ble kvitt spiserørsbetennelsen som ble skapt av refluksen. De plagene var linket til at betennelsen spiste opp jernlageret hans og dermed svekket immunforsvaret.

Et trekk som endret seg dramatisk var hvordan han var ved måltider. Han var alltid veldig urolig ved alle måltider. Det viste seg at kom av at når det ble tilført mat så ble spiserøret provosert ekstra. Dette var for det første ubehagelig og for det andre medførte det at han fikk utløst tømmerefleksen sånn at han måtte på do. Det slo aldri feil - han måtte alltid gå fra bordet og gå på do underveis.

Men som sagt - etter at de fant refluksen falt hele kabalen på plass.

Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 07:55   #83
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men du - det er jo skrekkelig slitsomt for Peder også å våkne sånn. Det gjør ham sliten og mer krevende enn han opprinnelig skulle vært.

Jeg sitter og tenker - han har astma, er en del syk, våkner i ett kjør om natta... Har du sjekket jernlagrene hans? Ikke bare blodprosent men faktisk jernlagre? Og om de er lave - sørg for å få ham sjekket for refluks. Dette er nemlig sånn min minste var. Da de omsider fant refluksen var han seks år, men da ble han en helt ny gutt som sov hele natta gjennom og ble blid som en sol. Eh - i forhold. Dessuten forsvant astmaplager og det meste ganske greit når han ble kvitt spiserørsbetennelsen som ble skapt av refluksen. De plagene var linket til at betennelsen spiste opp jernlageret hans og dermed svekket immunforsvaret.

Et trekk som endret seg dramatisk var hvordan han var ved måltider. Han var alltid veldig urolig ved alle måltider. Det viste seg at kom av at når det ble tilført mat så ble spiserøret provosert ekstra. Dette var for det første ubehagelig og for det andre medførte det at han fikk utløst tømmerefleksen sånn at han måtte på do. Det slo aldri feil - han måtte alltid gå fra bordet og gå på do underveis.

Men som sagt - etter at de fant refluksen falt hele kabalen på plass.

Ah, ok! Takk for tips!
Selv om jeg ikke helt skjønner greia med "fant refluksen". Jeg får vel søke litt på nett

Klart det er slitsomt for han også.
Måltider ja. Han spiser ganske lite hjemme for tiden iallefall, og er veldig urolig. Men skal ta det med meg til legen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 08:14   #84
Slettet bruker
Passiv

Standard

De fant refluksen da vi omsider kom til en barnelege som tok seg litt mer enn tre minutter. Vi var henvist for utredning av cøliaki da han var så løs i magen, men legen tok en lang prat og mente dette hørtes ut som noe annet. Så la han ned en sonde som måler pH i spiserører et døgn, skrev ut en resept og så var han bra.

Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 08:20   #85
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har Theodor som herper det meste og knuser det som kan knuses. For hans del roer han seg mye hvis han aktiviseres mye. Så vi deler han ofte. Nå er jeg oppe med han,så følger jeg han hvert sekund. Vi ser litt på barnetv og pusler litt. Så tar Øyvind over snart. Vi får ikke gått ut i dag siden det er -20. Men etter at han har sovet blir det svømmehall i et par timer. Aktivisering er iallefall alfa og omega her. Theodor skal ikke i bhg før 11 januar,og kjenner det er lenge til. Men siden de "sliter" med han der også så tenker jeg at det er ikke bare jeg som mener at han er hyper.

Kan dere ikke dele dere litt med barna?Få barnevakt noen timer?

Gammel 29-12-09, 08:22   #86
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

som om jeg skulle sakt det selv! Her har det bare vært kaos.
alt begynte lille julaften, jeg hadde masse og gjøre da min sambo bestemte seg for ågå tur kl 9 om morgene i 3 timer. når han kom tilbake, men SÅ hadde alle rørene hjemme hos mamma og pappa fråset fulstendig, så de var uten vann. Der satt søster med babyen også, så det var fult kaos.
Han måtte bare dra dit øyeblikkelig, uten at jeg og han fikk dratt i butikkene(jeg har ikke lappen) og ongen var forkjølet i tilegg, så husarbeid kunne jeg glemme.
sambo var dær borte i mange timer, rørene sprakk, vannlekasje på badet.
Min lillesøster skulle komme og hjelpe meg, men mamma bare dro i fra henne til en øy uttfor byen sånn pluttselig, og tokk med seg barnestolen til søster, så de kom seg ikke ned til meg for og hjelpe før i 5 tiden.
Min svigerbror ringte og fortalte av guttongen hadde fådt spysyka i bilden på tur ned hit.
Når sambo var fedig med rør, måtta han reparere på bilen sin, for den var gån, så je fikk ALDRI vasket hjemme.

Julaften:svigerbror spyr, og kaos, 11 stk i et hus!

1 juledag: jeg er dårlig, vi skla egentlig til min svigerfar og spise middag, han bor 1 time unna byen.
Jeg klarer ikke dra, sir til min kjære at jeg kommer til og spy, jeg er dårlig, kan du bli hjemme.
Han svarer at jeg må bare spise litt så går det bra.
Blir dårligere, sier jeg er DÅRLIG! bli hjemme. "det var litt sent å si det , nu sto broren og søstra og venta på han, hade"
Jeg sitter alene i 12 timer å spyr og driter alene, mens jeg prøver og ta vare på mn 9 mnd onge.
ingen kunne hjelpe meg for,
hos mine foreldre spyr nå, mamma,pappa,og storesøster og babyen hennes.
Resten av gjengen kommer etter i løpet av kvelden/natten.
Min sambo fikk null sympati når han dagen etterpå begynner å spy.
Ryggen,hofte nakke har også streiket i tilegg.

Resten av dagene er bare kaos og styr. Den eneste som ikke har spydd er min onge, og det er utrolig at han har overled 10 stk med spysyke men han har slimhoste og tett nese, og har tygget sund puppene mine atter en gang.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 08:43   #87
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

De fant refluksen da vi omsider kom til en barnelege som tok seg litt mer enn tre minutter. Vi var henvist for utredning av cøliaki da han var så løs i magen, men legen tok en lang prat og mente dette hørtes ut som noe annet. Så la han ned en sonde som måler pH i spiserører et døgn, skrev ut en resept og så var han bra.

Peder har jo også vært litt ymse i magen, og vi har spekulert i melkeallergi. Skal nevne dette for legen!

Gammel 29-12-09, 08:52   #88
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil nødig "pushe" sovemedisin altså. Men jeg kjenner noen som gikk til det skrittet etter 2 år med terror. Og etter et par uker var det slutt på de hyppige oppvåkningene. Mønsteret måtte bare brytes en gang for alle og de sluttet fort med Vallergan igjen. Men det er klart, er det noe medisinsk i veien med Peder som dere ikke har oppdaget ennå så må jo annen behandling prøves først. Og jeg ville i hvert fall prøvd det meste før jeg gikk til det skrittet.

For egen del har jeg forresten flere ganger sovet på sofaen mens pappaen har tatt minsten på natten. For meg fungerer det greit, så lenge ikke storesøster også våkner midt på natten og insisterer på å få sove sammen med meg på sofaen.

Gammel 29-12-09, 09:59   #89
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Legen min hvisket litt om lett sovemedisin, men det vet jeg ikke om jeg tør.

Jeg ville sjekket ut alt medisinsk først. Det er ikke fordi jeg er motstander av Vallergan o.l, men fordi jeg har prøvd det til to unger uten resultat pga underliggende medisinske ting.

Jeg ser Smilefjes har nevnt det samme som jeg skulle si. Få han sjekket for refluks. Har noen sjekket om han har store mandler? Min lillemann har alltid vært masse våken på nettene, men etter at vi fikk medisiner mot refluksen og bricanyl for å åpne opp luftveiene så sover han bedre. Han også våknet opp og gråt uten noe forklaring mange ganger hver natt. Han sover ikke hele natten enda, men det er mye bedre enn det var.

Gammel 29-12-09, 10:12   #90
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I natt tok Frank og sto opp hver gang.
Jeg våknet jo, men jeg slapp iallefall å stå opp. Men tipper han våknet 6-7 ganger fra kl tolv i går til kl seks i morges.

Forøvrig må jeg få legge til at jeg har ikke en mann som slenger på sofaen og ser på tv - feks når jeg var borte i går. Jeg har en mann som er nesten litt irriterende aktiv/arbeidende. Så han hadde dradd over gulvene og vasket klær også, på de 2 timene.

Sånn du har beskrevet F., så er det ingen som tviler på at han tar sin del, og vel så det. Og han må da være bånnsliten etter natten?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 10:15   #91
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Sånn du har beskrevet F., så er det ingen som tviler på at han tar sin del, og vel så det. Og han må da være bånnsliten etter natten?

Absolutt, det jeg sa om ribba var på fleip altså. (Men det måtte jo bare kommenteres, for ribbe er utrolig enkelt å lage).

Helt enig med trøtt - undersøk først om det er medisinske årsaker til at han sover dårlig. Er det ikke det, ville jeg prøvd antihistaminer. Det kan være en dårlig sirkel som trengs å brytes.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 10:36   #92
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor lang tid tar det før han roer seg dersom dere bare lar ham ligge, da?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 11:59   #93
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Hvor lang tid tar det før han roer seg dersom dere bare lar ham ligge, da?

Har aldri opplevd at han roer seg da.

Gammel 29-12-09, 12:20   #94
Left
Passiv

Standard

Vi har hatt en nydelig jul, bortsett fra at jeg er i hangleform nå. Ungene styrer seg stort sett selv, og lite krangling tatt i betraktning at de har hatt fri i mange dager alt.

Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 12:27   #95
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men har dere testet om han tåler melk? Vi testet her og det slo ikke ut,men allikevel merker jeg en viss bedring når han får laktosefritt.

Gammel 29-12-09, 12:30   #96
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere har nok et poeng. Men vi har kanskje blitt litt likegyldig? Siden dette i grunn har pågått helt siden han kom til denne verden for snart 2 år siden. Vi er vant til å være mye og ofte oppe med denne karen. Og vi har liksom prøvd mange ulike metoder for å få snudd gutten.

Jeg har en gutt som ikke begynte å sove før han var 7 - da etter drastisk kostholdsendring og endel andre småtriks.

Lillegutt våknet hvert 10. minutt det første året, etter det var det bare..10-15 ganger om natta, og hylte og måtte roes - hver gang.
Også har det blitt mindre og mindre helt til han nå bare er oppe en gang om natta og sover 8-9 timer (som er sinnsykt lenge til han å være). I årevis har vi hatt morran mellom 04 og 05...
JEG vet hvorfor det er sånn - han har kraftig refluks og magesmerter, men dessverre er det ikke så mye mer å gjøre med det enn det jeg allerede gjør.
Da jeg fortsatt var gift og vi var to om det, tok jeg først alle nettene - siden jeg var hjemme med lillegutt og eksen jobbet. Bad idea! Jeg endte opp fullstendig utslitt, kunne ikke kjøre bil engang for jeg var så sliten - fikk kanskje 1-2 timers søvn per natt i 10-minuttersbolker, også en liten middagspause utpå ettermiddagen. Så begynte vi å bytte på netter. Det ble for mye for eksen, som skulle på jobb etter disse søvnløse nettene.
Så vi endte med å halvdele nettene, og den andre personen gikk HELT i andre enden av huset, nærmest med ørepropper i, for å få sovet sine få timer. Og i helgene fikk en av oss sove to timer ekstra hver morgen.

I en periode på flere år betydde det at den som hadde "morravakt" gikk og la seg mellom 19-21, for å ha "vakt" fra 01-tida. Og den andre hadde vakt til 0100, og sto opp for morgenen (mellom 05 og 06). Religiøst.

Om dere synes det er "fint" å ligge inntil hverandre hjelper fint lite om dere, eller en av dere, ikke får nok søvn. Min erfaring: I det korte løp ødelegger det konsentrasjonsevne, humør og litt sånt småtteri. I det lange løp blir du utslitt av det, mister matlysten, mister hukommelsen. Etter mange år er du margsliten på en måte som hvertfall jeg føler aldri, aldri vil gi seg. Jeg kan nå sove i 18 timer i strekk om jeg har barnepass til lillegutt, det tar meg en god 3-4 dager å bli skikkelig uthvilt. Helsa mi har fått lide under dette - jeg her noe hjertegreier jeg nok hadde sluppet om jeg hadde fått sove ordentlig. Jobben og karrieren lider, osv.

Søvn er ikke noe ufarlige smågreier altså!
1) finn ut hvorfor han våkner. Luk ut alt sykdomsrelatert. Våkner han fortsatt, be om å få "saktevirkende" melatonin hos legen og se om det funker. Evt. noe annet for at han skal få sove. Det er ikke godt for han heller å ikke få den søvna han trenger
2) sørg for guds skyld for å få dere søvn selv! Det er alfa og omega!!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 13:08   #97
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Peder ja? Nei, den som visste hvorfor han gråter? Han bare gjør det. Hver natt. Han holder det ikke gående i timesvis når han våkner, men han våkner mange ganger liksom. Selv om han som regel er forholdsvis grei å roe. Vi skal få sjekket ører og sånn, har bestilt time. Men han har vært en del syk, og pga astma har han vært en del tett. Han sier en del "au". Så vi vet rett og slett ikke.

Sørg for at han blir skikkelig utredet mtp astma, og be ev. om en henvisning til ØHN oghså. Lillebror fikk et nytt liv etter operasjonen (fjerning av mandler og falske mandler) i høst. Han har fremdeles alvorlig grad av astma, men nå får han ikke like hyppige infeksjoner og sover også mye bedre om nettene. Astmaen har vi stort sett kontroll på nå, men vi merker jo en forverring når han får infeksjoner.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 13:29   #98
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Har aldri opplevd at han roer seg da.

Hvor lenge har dere prøvd, da? Jeg spør, for selv om jeg ikke er noen stor tilhenger av den berømte Ferbermetoden, så har jeg et vennepar som holdt ut et forferdelig leven i to kvelder, for deretter å ubegripelig raskt ha løst et problem som for dem hadde vært nokså uutholdelig i lang, lang tid. I slike situasjoner tror jeg at jeg hadde vært villig til å gi det en sjanse.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 15:40   #99
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi prøvde Ferber-kuren etter måneder med nattevåk. Det hjalp. Anger bare på at jeg var for blaut (for det var meg ) til å prøve det med en gang.

Har det vært Ferber-diskusjon her inne, forresten?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 16:17   #100
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håper dere får løst dette snart.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.