|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
En som trener
|
![]() Sv: Oh jul med din glede - my ass!
Halve netter hver? Sove inne hos Hannah? |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oh jul med din glede - my ass!Vår minste var håpløs med søvnen, det ble en skikkelig uvane å våkne hver eneste natt - og gjerne mange ganger per natt. Han holdt på til han var over 2 år. Det begynte nok med at han var plaget av eksem, men den ble bedre og da var den vonde vanen som hang igjen. Vi greide ikke å finne noen knep for å få han til å sove, men da han ble større ble det bedre av seg selv. Sakte men sikkert. Nå sover han hele natten igjennom, og i jula har han lagt seg 21.30 og sovet til 9.30 hver morgen.
![]() |
#64 |
Mother of Dragons
|
Et par netter som er skikkelig god søvn i uka er et must i alle fall. Jeg skjønner det ikke er så rålett å få til, men hadde satt inn store krefter på å få det til. Det var i en sånn periode mannen min og jeg hadde mottoet "Sleep is the new sex".
![]() |
#65 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Oh jul med din glede - my ass!Når vi har hatt våkeperioder med baby har vi delt natta i to. Mannen har lagt seg kl. 22 og har hatt helt "fri" til rundt 02-03 om natta. Og så har han tatt over, og jeg dyttet øreproppene langt inn. Hvis det er såpass tøft med søvn så hadde jeg glatt ofret felles ekteseng for en periode. Noe vi også forsåvidt har gjort i flere perioder som har strekt seg over tid.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 28-12-09 kl 22:50. Årsak: leif |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Oh jul med din glede - my ass!Vi lå annenhver natt på rommet til minstemann i bortimot et halvt år. Han våknet også annenhver time fra midnatt til i sekstiden om morgenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Oh jul med din glede - my ass!Dere har nok et poeng. Men vi har kanskje blitt litt likegyldig?
![]() |
#69 |
I mål
|
Jeg tenker litt at dere bør få utelukket at det er noe medisinsk, og etterpå vurdere å gå hardere til verks. Det kan jo isåfall diskuteres om det er riktig at dere står opp hver gang han våkner. Men man bør først få sjekket ører og slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Oh jul med din glede - my ass!Men det må da være en voldsom misbruk av tid og energi at dere begge våkner hver gang Peder våkner? Da blir man jo gjerne liggende på nåler? Dere burde sette av hellig tid til hver av dere, hvor dere er totalt "av vakt" synes jeg.
![]() |
#71 |
Erfaren nok
|
Ja, vi må iallefall få sjekket om det er noe trykk i ørene eller noe sånt som gjør at han sliter. Han har jo ligget med hevet seng alltid liksom. Tidligere tenkte vi at det var fordi han var tett, men nå får han jo astmamedisin og.
![]() |
#72 |
Erfaren nok
|
Ja, jeg vet. Jeg tror nok at mannen våkner "mindre" enn meg, for han sover mye tyngre enn meg og er flinkere til å koble ut. Jeg våkner jo om ei mus fiser i etasjen under.
![]() |
#73 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Oh jul med din glede - my ass!Det er nesten en lettelse å lese at andre også har dager hvor man ikke takler mammarollen så bra. Mannen var på jobb i dag, og barna og jeg skulle ut og ake (bare rett utenfor huset altså). Makan så mye sutring, masing og "orker ikke gå opp bakken - dra meg"! Tror de jeg er pakkeslet deres eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Bedre å sove ekstremt dårlig pga avbrutt søvn, da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Erfaren nok
|
Nei, det er kanskje ikke bedre altså. Det har bare med vane å gjøre.
![]() |
#76 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Oh jul med din glede - my ass!Eg har høyrt om nokon som har sove kvar for seg i to periodar, kvar periode på omlag to år. Den eine har da sove på ei madrass i stova i totalt fire år over ein periode på 7 år. Ein gjer visst mykje i håp om å få sove!
![]() |
#77 |
Erfaren nok
|
![]() |
#78 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Åh, det vart prøvd både kiropraktor, akupunktur, phenamin og vallergan.
![]() |
#80 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Oh jul med din glede - my ass!I natt tok Frank og sto opp hver gang.
![]() |
|
|