Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Oh jul med din glede - my ass!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-09, 22:42   #61
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oh jul med din glede - my ass!

Gammel 28-12-09, 22:43   #62
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Litt av problemet er vel at jeg ikke klarer så mange hele netter alene med ansvaret for P. Ikke akkurat nå med helsa mi. Det blir litt voldsomt. Og når F er på jobb så synes jeg det blir feil at han tar alle nettene også. Men nå i jula har han jo fri. Og vi kunne ha prøvd altså, men det er så møkk å ligge nede alene på et varmt rom (har ikke vindu som kan åpnes enda). Jeg sover ekstremt dårlig alene.

Halve netter hver? Sove inne hos Hannah?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 22:45   #63
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vår minste var håpløs med søvnen, det ble en skikkelig uvane å våkne hver eneste natt - og gjerne mange ganger per natt. Han holdt på til han var over 2 år. Det begynte nok med at han var plaget av eksem, men den ble bedre og da var den vonde vanen som hang igjen. Vi greide ikke å finne noen knep for å få han til å sove, men da han ble større ble det bedre av seg selv. Sakte men sikkert. Nå sover han hele natten igjennom, og i jula har han lagt seg 21.30 og sovet til 9.30 hver morgen.

Så det blir bedre, helt sikkert. Men gjør som andre her anbefaler - sørg for å få litt søvn hver seg, ellers blir dere gale begge to.

Lykke til!

Gammel 28-12-09, 22:46   #64
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt av problemet er vel at jeg ikke klarer så mange hele netter alene med ansvaret for P. Ikke akkurat nå med helsa mi. Det blir litt voldsomt. Og når F er på jobb så synes jeg det blir feil at han tar alle nettene også. Men nå i jula har han jo fri. Og vi kunne ha prøvd altså, men det er så møkk å ligge nede alene på et varmt rom (har ikke vindu som kan åpnes enda). Jeg sover ekstremt dårlig alene.

Et par netter som er skikkelig god søvn i uka er et must i alle fall. Jeg skjønner det ikke er så rålett å få til, men hadde satt inn store krefter på å få det til. Det var i en sånn periode mannen min og jeg hadde mottoet "Sleep is the new sex".

Gammel 28-12-09, 22:48   #65
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når vi har hatt våkeperioder med baby har vi delt natta i to. Mannen har lagt seg kl. 22 og har hatt helt "fri" til rundt 02-03 om natta. Og så har han tatt over, og jeg dyttet øreproppene langt inn. Hvis det er såpass tøft med søvn så hadde jeg glatt ofret felles ekteseng for en periode. Noe vi også forsåvidt har gjort i flere perioder som har strekt seg over tid.

Håper det bedrer seg.

Sist redigert av Irma : 28-12-09 kl 22:50. Årsak: leif
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 22:51   #66
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herremin som jeg surret i forrige innlegg. Har fikset nå.

Gammel 28-12-09, 22:53   #67
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lå annenhver natt på rommet til minstemann i bortimot et halvt år. Han våknet også annenhver time fra midnatt til i sekstiden om morgenen.
Ganske kjipt og slitsomt, men det var pukka nødvendig at iallfall en av oss fikk normal søvn.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 22:54   #68
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere har nok et poeng. Men vi har kanskje blitt litt likegyldig? Siden dette i grunn har pågått helt siden han kom til denne verden for snart 2 år siden. Vi er vant til å være mye og ofte oppe med denne karen. Og vi har liksom prøvd mange ulike metoder for å få snudd gutten.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 22:55   #69
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere har nok et poeng. Men vi har kanskje blitt litt likegyldig? Siden dette i grunn har pågått helt siden han kom til denne verden for snart 2 år siden. Vi er vant til å være mye og ofte oppe med denne karen. Og vi har liksom prøvd mange ulike metoder for å få snudd gutten.

Jeg tenker litt at dere bør få utelukket at det er noe medisinsk, og etterpå vurdere å gå hardere til verks. Det kan jo isåfall diskuteres om det er riktig at dere står opp hver gang han våkner. Men man bør først få sjekket ører og slikt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 22:56   #70
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Men det må da være en voldsom misbruk av tid og energi at dere begge våkner hver gang Peder våkner? Da blir man jo gjerne liggende på nåler? Dere burde sette av hellig tid til hver av dere, hvor dere er totalt "av vakt" synes jeg.

Gammel 28-12-09, 22:57   #71
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tenker litt at dere bør få utelukket at det er noe medisinsk, og etterpå vurdere å gå hardere til verks. Det kan jo isåfall diskuteres om det er riktig at dere står opp hver gang han våkner. Men man bør først få sjekket ører og slikt.

Ja, vi må iallefall få sjekket om det er noe trykk i ørene eller noe sånt som gjør at han sliter. Han har jo ligget med hevet seng alltid liksom. Tidligere tenkte vi at det var fordi han var tett, men nå får han jo astmamedisin og.

Vi har definitivt prøvd å ikke stå opp noen ganger. Det fungerte greit på H, men tydeligvis ikke på denne karen.

Gammel 28-12-09, 22:58   #72
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Men det må da være en voldsom misbruk av tid og energi at dere begge våkner hver gang Peder våkner? Da blir man jo gjerne liggende på nåler? Dere burde sette av hellig tid til hver av dere, hvor dere er totalt "av vakt" synes jeg.

Ja, jeg vet. Jeg tror nok at mannen våkner "mindre" enn meg, for han sover mye tyngre enn meg og er flinkere til å koble ut. Jeg våkner jo om ei mus fiser i etasjen under. Det er ikke sånn at jeg blir liggende våken heller, når det er mannens tur, men søvnen brytes jo.

Gammel 28-12-09, 22:59   #73
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Det er nesten en lettelse å lese at andre også har dager hvor man ikke takler mammarollen så bra. Mannen var på jobb i dag, og barna og jeg skulle ut og ake (bare rett utenfor huset altså). Makan så mye sutring, masing og "orker ikke gå opp bakken - dra meg"! Tror de jeg er pakkeslet deres eller?

Ble kort prosess på den uteturen. Og når vi hadde kommet inn var barna fornøyde og jeg var helt nede i kjelleren og følte meg som nabolagets mest udugelige mor . Reaksjonen var ikke helt proposjonal med hvordan dagen har forløpt altså, men jeg ble såå lei meg.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 23:07   #74
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Og vi kunne ha prøvd altså, men det er så møkk å ligge nede alene på et varmt rom (har ikke vindu som kan åpnes enda). Jeg sover ekstremt dårlig alene.

Bedre å sove ekstremt dårlig pga avbrutt søvn, da? Prøv. Det er jo kjempelett å i det minste prøve noen dager. God søvn er ikke til å kimse av, jeg merker veldig godt på meg selv hvor avhengig jeg er av det.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 23:11   #75
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Bedre å sove ekstremt dårlig pga avbrutt søvn, da? Prøv. Det er jo kjempelett å i det minste prøve noen dager. God søvn er ikke til å kimse av, jeg merker veldig godt på meg selv hvor avhengig jeg er av det.

Nei, det er kanskje ikke bedre altså. Det har bare med vane å gjøre.
Heldigvis har vi en ordning som gjør at vi får ligge utpå til kl 10 (deromkring) hver vår dag. Det hjelper litt.

Gammel 28-12-09, 23:12   #76
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg har høyrt om nokon som har sove kvar for seg i to periodar, kvar periode på omlag to år. Den eine har da sove på ei madrass i stova i totalt fire år over ein periode på 7 år. Ein gjer visst mykje i håp om å få sove!

Gammel 28-12-09, 23:14   #77
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg har høyrt om nokon som har sove kvar for seg i to periodar, kvar periode på omlag to år. Den eine har da sove på ei madrass i stova i totalt fire år over ein periode på 7 år. Ein gjer visst mykje i håp om å få sove!

Kjenner jeg nesten heller vil prøve mild sovemedisin.
Å ligge flere år på madrass er uaktuelt.

Gammel 28-12-09, 23:15   #78
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Åh, det vart prøvd både kiropraktor, akupunktur, phenamin og vallergan.

Gammel 28-12-09, 23:15   #79
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva ligger dere på nå da? :nysgjerrig:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 07:20   #80
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

I natt tok Frank og sto opp hver gang.
Jeg våknet jo, men jeg slapp iallefall å stå opp. Men tipper han våknet 6-7 ganger fra kl tolv i går til kl seks i morges.

Forøvrig må jeg få legge til at jeg har ikke en mann som slenger på sofaen og ser på tv - feks når jeg var borte i går. Jeg har en mann som er nesten litt irriterende aktiv/arbeidende. Så han hadde dradd over gulvene og vasket klær også, på de 2 timene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.