|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Synd på deltakerne i Luksusfellen? | |||
Ja, jeg synes synd på deltakerne i LF |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 5,53% |
Nei, jeg synes ikke synd på deltakerne i LF |
97 | 48,74% |
Synd på noen av dem |
75 | 37,69% |
Dustepoll/har ikke sett programmet |
20 | 10,05% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Men kan man gifte seg med noen uten å diskutere økonomi med dem? Er det mulig å fortsette å være gift med noen uten å diskutere økonomi med dem?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Det er mulig å gifte seg med noen uten å stille det magiske spørsmålet "Har du uante mengder forbruksgjeld" ja. Det hender slike opplysninger ikke kommer av seg selv hvis partneren har det med å fortrenge litt. Og det er ikke alle par som er like glade i å diskutere familieøkonomi. Har jeg hørt.
![]() |
#3 |
© All rights reserved
|
Det går sikkert an, men jeg synes det er rart. Å ikke ha full oversikt over alt som går inn og alt som går ut, altså. Det er rart. Og det må være fryktelig skummelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
© All rights reserved
|
Jeg kjenner at jeg sukker et lettet heldigvis til alt du nevner her. George Bush er sikkert ikke enig med meg i min lettelse, but who cares?
Jeg kjente meningene, det var utseende som fikk meg til å stusse. En drink altså? Dragen? Hm. Det nærmer seg jubelår, ja? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
VeloppDragen
|
Det går sikkert fort over - nyttårsfesten pleier ikke være spesielt lang i Drageheimen.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er selvsagt mulig. En enda større mulighet er at partneren later til å diskutere økonomi og spiller med åpne kort, men likevel holder en hel del skjult. Det har jeg venninner som har opplevd, og vi snakker ikke småpenger her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det hadde vært skilsmissegrunn her i huset. Både fordi jeg ikke hadde hatt noen interesse av å slite med en gjeld jeg ikke hadde vært med på å opparbeide, men mest av alt fordi jeg ikke ville hatt noen interesse av å være gift med en uærlig dust. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Det kan jeg være ening i, men det vil likevel ikke si at problemene er over for den uskyldige parten. Felles hus, ja alt banken kan få tak i når slikt skjer er et sant mareritt å komme seg ut av. Starte på ny frisk, med gjeld, uten å eie så mye som en sokk er ikke like greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
VeloppDragen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Er vel synd på noen få av dem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Selvsagt synes jeg ikke synd på dem. Jeg synes tvert i mot de er utrolig heldige som får så god og profesjonell hjelp til å fikse opp i det selvvalgte økonomiske rotet sitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?det kommer litt ann på. noen av dem er jo stokk dumme og jeg syns slett ikke synd på dem... men husker spesielt et tilfelle med en alenemamma fra kr.sand som jeg syns veldig synd på. kjente meg mye igjen i henne.. Glad for henne at hun fikk hjelp. Har også sett endel andre eksempler på folk jeg er glad for at får hjelp og som jeg får litt godhetsfølelse for.. Det er ikke alle som blir oppdratt og opplært til å ha gode økonomiske vaner.. men de fleste syns jeg ikke synd på nei.
![]() |
#15 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Han ene deltageren på LF hadde jo hatt gjeldssanering en gang tidligere, men han syntes oppfølgingen i etterkant var for dårlig, så han hadde gjort de samme tabbene en gang til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
VeloppDragen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
© All rights reserved
|
Nei. Men jeg er verken naiv eller domm såmm ett brø - jeg er vis nok til å forstå at jeg ikke kan spå inn i fremtiden eller vet bedre enn andre, og dermed kan garantere at ungene mine kommer til å klare seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg tenker faktisk at det er litt flaut å lese det du skriver, for det skinner så tydelig igjennom at du ikke har klart å få med deg poenget i innlegget du siterer: Nei, jeg har ikke sagt at mine barn aldri kan bli alkoholmisbrukere eller narkomane. Jeg har sagt at jeg er 99 % sikker på at mine barn ikke får den type problemer som folkene i Luksusfellen har. Selv om alle i teorien kan bli gjeldsslaver, rusmisbrukere og kriminelle, viser jo statistikken tydelig at slike ting ikke rammer blindt og tilfeldig. Jeg aner lite om hvilken jobb eller utdanning mine barn kommer til å velge, hvilken seksuell legning de har/får eller framtidig poltitisk ståsted, men jeg må da få lov til å si at jeg har svært liten tro på at de kommer til å ende opp som fremtidige luksusfelledeltakere?
Jeg tror løpet er kjørt når han er så gammel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg har sett ett av de programmene, og hun som hadde søla det til, var førskolelærerutdannet (og styrer?). Veldig trang i toppen er hun sikkert ikke, vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg kan ikke si jeg er helt stø når det gjelder definisjonen på fordømming, men jeg tenker at det uansett er greit å ta avstand fra handlinger og i visse tilfeller også mennesker. I de ganske få episodene jeg har sett av LF har menneskene utført handlinger som er totalt på trynet, og disse handlingene fordømmer jeg. Dvs. jeg synes handlingene er dumme, uansvarlige og av og til patetiske. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|