Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnevakt på nyttårsaften?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Barnevakt på nyttårsaften?
Nei, aldri. 171 82,21%
Ja, alltid. 2 0,96%
Det har skjedd 29 13,94%
Annet.... 6 2,88%
Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-09, 10:50   #81
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnevakt på nyttårsaften?

Det er ikke noe problem å la ungene overnatte hos besteforeldrene, de er bare hjemme likevel. Vi er bedt bort på fest, men har takket nei siden vi vil være sammen med barna. Har lyst å være sammen med de og dele opplevelsen en nyttårsaften er. Feste kan vi gjøre til helga.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 12:33   #82
eka
Grubler.

eka sin avatar

eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, aldri.
Vi feirer hjemme med besøk av to vennepar med barn.

Gammel 31-12-09, 12:37   #83
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det har hendt ja. Spesielt da storebror var liten. Da tok gjerne svigers han med på hytta i nyttårshelgen, etter eget, og storebrors, ønske. Den gangen var vi de eneste i venneflokken med barn, og det var full fest i flere dager. Fatter ikke at vi orket.

Siste gangen vi ikke feiret nyttår med barn var 1999/2000. Da var vi på fest i Oslo. Det var "frisøroppsatt hår og svære kjoler, høye sigar føring og champagne"-type fest.

Gammel 31-12-09, 12:51   #84
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Tror vi har hatt det en gang, da hadde vi bare to barn og svigers skulle være hjemme uten planer. Nå er det helt uaktuelt, nyttårsfesten er like mye barnas fest som vår.

Gammel 31-12-09, 13:37   #85
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det har skjedd, men vi må tilbake til 2000. Men jeg driver og planlegger litt at vi kanskje skal prøve å få lånt bort minsten neste år. Time will show.

Gammel 31-12-09, 13:49   #86
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har aldri vært aktuelt her. Mine foreldre har tradisjon på å be hjem venner den dagen, og da drikkes det som regel litt alkohol også Så det er ikke helt aktuelt med to barn i hus da.

Jeg ser ikke helt for meg hvilken fest jeg må på akkurat på nyttårsaften som gjør at vi trenger barnevakt. Enn så lenge er det som hos Karamell.. litt stjerneskudd og en rakett eller to etter maten, og så er vel barna i seng forholdsvis normalt. Iallefall Peder. Hannah er nok oppe litt lenger, men ikke til kl 24 nei. Ingen av de har særlig begrep om hva "nyttårsaften" innebærer enda.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 14:10   #87
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, vi har aldri hatt barnevakt nyttårsaften og kommer nok heller aldri til å oppleve å få det..

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 14:18   #88
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det har ikke vært aktuelt så langt i alle fall, men så er det bare vår andre nyttårsaften med barn da, og han er enda så ung at det ikke føles aktuelt. Mine foreldre hadde gledelig passet ham i kveld om vi ba om det, de har vel også tilbydt seg, men det er ikke så praktisk gjennomførbart.

Gammel 31-12-09, 14:25   #89
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ett år overnattet hun hos farmoren og farfaren. Ellers har vi ikke hatt det.

Gammel 31-12-09, 14:26   #90
myr
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
myr er litt kul
Standard

Vi feiret nyttårsaften med eldstemann første gang når han var 3 år. Da var jeg gravid med minstemann. Årene før hadde vi ordentlig nyttårsfest med venner, og det var topp. Han var da på overnatting hos besteforeldrene sine. Var uansett begrenset hvor artig det var for han. I fjor og året før storkoste vi oss sammen med han, kommer nok til å fortsette med det også nå når han blir større.

myr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 14:33   #91
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Har hatt de to ganger da var det mamma som passet de to jeg hadde da.
Nå er de to eldste så store en på over 15 og ei på 19 år i mars så problemet mitt er å holde dem hjemme til vi har spist middag.Jeg har to barnevakter i hus som kan se etter minste mann som ikke er så liten lenger 8 år allerede.Men nyttårsaften er vi hjemme med minstemann å feirer sammen med han.

"The way you make mee feel"

Sist redigert av Siw : 31-12-09 kl 20:47.
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 14:36   #92
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Det har aldri skjedd, men i år har svigermor tilbydd seg å sitte her når de små er i seng. Vi kommer til å ta oss en liten tur til et vennepar. Koselig!

Gammel 31-12-09, 14:46   #93
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Jeg ser ikke helt for meg hvilken fest jeg må på akkurat på nyttårsaften som gjør at vi trenger barnevakt.

Vi skal jo være hos et vennepar med barn i samme alder så vi trenger ikke barnevakt i det hele tatt. Og det skal vi jo heller ikke ha, men jeg kunne godt tenke meg å ha det i fjor og i år. Grunnen til det er at vi får en fredeligere feiring uten sutring og masing, uten å måtte tenke på å ta med reiseseng, spørsmål om han vil sove der eller ei, vekke ham om natta og krysse fingrene for at han vil sove igjen når vi kommer hjem osv. Neste år tror jeg ikke det blir noe som helst problem. Men det tror jeg ikke det blir i år heller, egentlig, han er som regel blid og grei. Eldste kunne jeg ikke tenke meg å ha barnevakt til.

Gammel 31-12-09, 15:29   #94
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Vi feirer en rimelig barnevennlig nyttårsaften og storebror på sju er med. Lillebror skal dog til mine foreldre og sove der. Det er av hensyn til ham og ikke oss. Han vil ikke klare å få lagt seg og vil bli helt ute av lage. Dessuten har vi et stykke reisevei til og fra (men drøy times kjøring).

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 16:00   #95
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Nei aldri. Har alltid hatt ungene med på feiringen selv. Synes det er på en måte barnas kveld.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 16:01   #96
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg anser det som relativt aktuelt at barna kan feire nyttår sammen med besteforeldrene en gang iblant, ja. De har som regel ingen planer, og jeg tror ikke de ville ha noe imot å være med på å lage en hyggelig feiring sammen med barnebarna. Foreløpig er ungene så små at det ikke har vært aktuelt.

Ja, det har ikke vært aktuelt enda, men jeg ser ingen grunn til at ikke vi kan ha barnevakt på nyttårsaften dersom det var nødvendig/ønskelig og noen kunne. Vi giftet oss på nyttårsaften, og det var bare et vennepar som ikke kunne komme fordi besteforeldre sa nei til å sitte barnevakt på nyttårsaften.

Gammel 31-12-09, 20:44   #97
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

I løpet av de fem årene vi har hatt barn har vi aldri hatt barnevakt på nyttårsaften. I dag er jeg veldig glad for at vi ikke skulle hatt det (mannen er kjempesyk), men ellers hadde jeg egentlig vært veldig klar for å endelig fått feiret det litt ordentlig igjen.

Gammel 31-12-09, 20:46   #98
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Nei aldri. Har alltid hatt ungene med på feiringen selv. Synes det er på en måte barnas kveld.

Men kan ikke barna ha en like fin kveld sammen med andre familiemedlemmer/gode venner? Eller mente du at det er en kveld hele familien bør få oppleve sammen?

Gammel 31-12-09, 21:01   #99
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei. Det er ikke naturlig for oss å feire uten barna, og vi har alltid vært sammen med andre barnefamilier.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 21:09   #100
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Me brukar ikkje å ha barnevakt nyttårsaften. Men so er det egentlig ikkje et tema heller da. Me kosa oss heime med ungane heile kvelden.

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.