Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg undrer meg på hvorfor

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-10, 19:46   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Jeg undrer meg på hvorfor

Jammen. Var det merkelig for deg at du selv tenkte ut et svar på spørsmålet? Man jobber jo ofte med en problemstilling selv om man ikke bærer den aller lengst frem i bevisstheten? Som når jeg leter etter noe, finner det ikke, senere på kvelden ser på tv og har glemt hele greia - og plutselig husker hvor det ligger.

Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 20:02   #2
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Slettet

"The way you make mee feel"

Sist redigert av Siw : 12-01-10 kl 21:39.
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 20:31   #3
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Oi, se! En brannbombetråd!

Jeg får helt og fullstendig fnatteangst av alternative greier, og mener at vitenskap kan forklare det aller meste, kanskje tilogmed alt. :firkant:

Har heller ingen forståelse for at andre kan tro på det, men det holder jeg stort sett for meg selv, for de blir så hårsåre.

Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 20:31   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg antar at det var en sterk opplevelse. Jeg kan ikke skjønne annet ut fra det du sier likevel enn at dette da er ganske vanlig. Jeg har flere ganger sett for meg hvordan ting skal bli, også blir de sånn. Det handler for meg mye om at jeg jo er den som styrer eget liv.

Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 20:58   #5
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror på healing, men vaksinerer ungene mine. :bidrar:

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 20:59   #6
Lorien
Pauset

Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, dæven, jeg tror på Snåsamannen og. Jeg er nok mer alternativ enn jeg først trodde, vaksiner til tross.

Gammel 12-01-10, 21:03   #7
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men hva har Mira sagt? :følgerikkemed:

Gammel 12-01-10, 21:05   #8
Lorien
Pauset

Standard

Mira, ja. Jeg glemmer ikke da hun løp rundt her på Brennelvneset med noe som lignet aluminiumsfolie drapert rundt seg, og innhalerte eukalyptusdamp gjennom noe som lignet en diger bong.

Gammel 12-01-10, 21:06   #9
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En sjette sans.. jeg har sett på synske barn på tv og tenker at mye av det de sier har jeg opplevd selv. Jeg mener derimot ikke at det er unaturlig og jeg vil heller ikke si jeg har noe andre ikke har. Jeg mener at mange opplevelser kan forklares, med mindre man ikke er veldig opptatt av at det skal være noe mystisk over det. Men klart, ALT kan ikke forklares.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 21:10   #10
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

En sjette sans.. jeg har sett på synske barn på tv og tenker at mye av det de sier har jeg opplevd selv. Jeg mener derimot ikke at det er unaturlig og jeg vil heller ikke si jeg har noe andre ikke har. Jeg mener at mange opplevelser kan forklares, med mindre man ikke er veldig opptatt av at det skal være noe mystisk over det. Men klart, ALT kan ikke forklares.

Det siser jo at alle har en sjette sans, men man fornekter den. Det har hverfall jeg hørt.

Gammel 12-01-10, 21:20   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Det siser jo at alle har en sjette sans, men man fornekter den. Det har hverfall jeg hørt.

Jeg har opplevd å "se" ting, rett og slett fordi jeg drømmer veldig fort (les litt om søvnmønster og hjernebølger). Jeg drømmer altså i det jeg dupper litt, våkner litt og tenker litt, sover litt igjen osv.
Virkeligheten kan bli RIMELIG forvrengt når den består av kanskje 30 % drømmer, og resten bevisste tanker for å si det sånn, men jeg mener ikke at jeg ser spøkelser for det. Det er min egen fantasi, rett og slett. Jeg har hørt om folk som tror de blir bortført av romvesner og lignende, og de tror jeg opplever nettopp dette. (At de drømmer altså).

Det å forutse ting kan alle til en viss grad. Tilfeldigheter, erfaring og det at man leser subtile singaler ubevisst, spiller inn. Men klart, ALT kan ikke forklares. Det vil jeg aldri påstå.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 21:53   #12
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øh, slijemoren, er du en Troende? Eller Undrende? Eller hva er du egentlig?

Jeg har hatt særdeles spennende tidligere inkarnasjoner og kan bekrefte at det Divines healer sa helt klart stemmer. Men jeg kan dessverre ikke fortelle hva jeg har vært. Annet enn at jeg hadde en finger med i spillet da de kristne ble brent i Roma, at jeg har hatt åtte koner og tatt livet av en del av dem. Og at jeg holdt i pennen da den amerikanske konstitusjonen ble skrevet.

Det er derfor den nåværende inkarnasjonen min lever så kjedelig. For å veie opp for all den maskuline spenningen i tidligere liv.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 21:59   #13
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg har hatt særdeles spennende tidligere inkarnasjoner og kan bekrefte at det Divines healer sa helt klart stemmer. Men jeg kan dessverre ikke fortelle hva jeg har vært. Annet enn at jeg hadde en finger med i spillet da de kristne ble brent i Roma, at jeg har hatt åtte koner og tatt livet av en del av dem. Og at jeg holdt i pennen da den amerikanske konstitusjonen ble skrevet.

For ikke å snakke om den gangen du var gresk gudinne.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 22:01   #14
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det er jo nå.

Har jeg hørt.

Gammel 12-01-10, 22:06   #15
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Det er jo nå.

Har jeg hørt.

Neinei, du har misforstått. Nå er jeg Mette-Marit. Men det er hemmelig, altså. Gresk gudinne var jeg ca. 1500 f.kr.

Gammel 12-01-10, 22:03   #16
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

At jeg kunne glemme det.

Tatt i betraktning at befolkningstallet bare stiger, hvor tror dere egentlig vi kommer fra alle sammen? Er vi flyktninger fra en fremmed planet, langt borte, som gikk i oppløsning grunnen ekstrem soleksponering? Eller er det andre forklaringer på hvor alle disse menneskene kommer fra? Eller er det faktisk slik at en del av oss er :gjisp: sjelløse?

Gammel 12-01-10, 22:00   #17
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Øh, slijemoren, er du en Troende? Eller Undrende? Eller hva er du egentlig?

Det er derfor den nåværende inkarnasjonen min lever så kjedelig. For å veie opp for all den maskuline spenningen i tidligere liv.

Når det kommer til inkarnasjoner er jeg veldig undrende. Men mye av det alternative tror jeg på.Jeg tror det er mye vi mennsker ikke har evner til og sette oss inni. Og tenker litt på at Platons hulelignelse, når jeg høre om slike alternativer eller overnaturlige ting.

Gammel 12-01-10, 23:46   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men en ting er nå sikkert - det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder.

Og er det noe i reinkarnasjon, så skal jeg pokker meg komme tilbake som bjønn og sove meg gjennom vinteren - DNA eller ikke DNA.

Sist redigert av Inagh : 12-01-10 kl 23:52.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 00:04   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er jeg på tynn is nå, eller er mange budhister vegetarianere fordi de tror på reinkarnasjon, og at de potensielt kan ende opp med å spise bestefar om de spiser et dyr?

Halvveis flåsete, men seriøst spørsmål.

Gammel 13-01-10, 00:29   #20
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Er jeg på tynn is nå, eller er mange budhister vegetarianere fordi de tror på reinkarnasjon, og at de potensielt kan ende opp med å spise bestefar om de spiser et dyr?

Halvveis flåsete, men seriøst spørsmål.

Helt sikkert.
Det er i allefall, etter det den stakkars lille hjernen min forstår etter å ha sett en eller annen dokumentar på DR2 for evigheter siden, grunnen til hvorfor slaktere er nederst på rangstigen.
Dødt kjøtt er dødt kjøtt, og siden sjelen (eller hva-det-nå-enn-er buddhister mener det er som går videre) ikke sitter i dødt kjøtt så spiser du jo ikke bestefar. (Hvorvidt dette betyr at det rent teknisk er helt ok å spise det døde kjøttet han etterlot seg når han sluttet å være bestefar til å begynne med vet jeg ei.)
Slakteren derimot tok jo kverken på'n. Slem slakter.

Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
den andre siden, klarsynthet, ånder

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.