|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter
Det er hennes hund og hun vil ikke ha kull på den. Noe mer enn det behøver hun da vitterligen ikke begunne det. Avtalen er ikke gyldig i henhold til kjøpsloven og det burde kanskje oppdretter, som fortsatt et proff, sjekket opp?
|
|
|
|
#2 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du misser poenget mitt.
|
|
|
#3 |
|
can-jur
|
Oppdretter truet henne vitterligen med at om hun ikke sa ja, fikk hun ikke kjøpe valpen, som hun hadde ventet 2 år på.
|
|
|
|
#4 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretterNå vet jo ikke vi hvor pågående kjøper var for å få denne hunden? Sett fra oppretters synspunkt så visste vel kanskje denne at kjøper hadde ventet i 2 år for å få en slik hund
På meg virker det som om oppdretter ikke ville selge til deg med mindre du kunne stille som avlsmor. Da synes jeg det er dårlig gjort å gå tilbake på det etterpå. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
can-jur
|
Da skulle oppdretter aldri solgt valpen.
|
|
|
|
#7 |
|
Ekvilist
|
Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretterJeg kjenner at jeg blir uggen av hele temaet jeg.
|
|
|
#8 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretterJeg har vært på let etter en spesiell hund i et par år, og hatt kontakt med utrolig mange oppdrettere. Oppdretter her virker veldig useriøs, det er vel ingen som driver med dette på skikkelig vis som lar seg presse til å selge en hund de i utgangspunktet vil ha selv. Det fremgår ganske tydelig her at oppdretter ville ha i både pose og sekk, full pris på hunden og et kull på den. Det er rett og slett å forsøke å lure en kunde. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Om jeg oppfattet det riktig så ville oppdretteren at HI skulle bli forvert, men HI vill kjøpe hunden og stod på det. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Men først, kaffe!
Men da ville en proff oppdretter valgt en annen som ville bli forvert. Tro meg, mange vil det, både for interessens skyld, få en spesiell hund og ikke minst; slippe å betale for den. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ræv med ører
Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretterKanskje oppdretter anså HI som den beste hundeeieren, og derfor ble hun valgt foran en evt. forvert? Når hun attpåtil "takket ja" til avtalen, så skjønner jeg jo at oppdretter velger henne.
|
|
|
#12 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Det er jeg helt enig i. Oppdretter har ikke vært proff, men mocci har inngått en avtale hun sier hun allerede da avtalen ble inngått ikke hadde tenkt til å følge. Det er ugreit.
|
|
|
#14 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretterJus er ikke alltid rettferdig i mine øyne. Men det er nå likevel sånne føringer vi har å forholde oss til, og takk for det. Oppdretter tjener penger. Selger skal gi. Det er ståa. Dessuten var det ingen av oss som overhørte praten. Man kan si ting på mange måter. Og ingen av oss er i samme situasjon, så vidt jeg kan forstå. Da er det lett å si hva andre skal gjøre. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Hvis dette er riktig fremstilling av kjøpet kjenner jeg at sympatien min ligger hos oppdretter. Uavhengig av hva som blir juridisk korrekt eller ikke. Kjøpte du altså valpen, lovte å avle på hunden, men mente det ikke?
|
|
|
#16 |
|
Epikur
|
|
|
|
#17 |
|
ræv med ører
Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretterHelt enig med deg Mim, men det finnes mange raser som er friske og ikke har noen skavanker. Men når valpene må tas med KS, synes jeg i grunn det har gått for langt.
|
|
|
#18 |
|
På (opp?)tur
|
Faktisk sa en dyrlege det med friskere blandingshunder ikke stemmer. Litt fornuftig, all den tid det må handle om hva du blander. Og hell/uflaks. Ellers er jeg så enig, så enig i det du sier |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretterVi blir sikkert ikke enig om dette, men jeg blir engasjert også. Sist redigert av emm : 04-02-10 kl 22:59. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
saftig
|
Jeg kan ikke se at du har blitt korsfestet, men det er mulig jeg har oversett et innlegg eller to. Jeg skjønner godt at folk reagerer, for jeg syns det er uærlig å gå tilbake på en avtale du har inngått.
|
![]() |
|
|