|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hemmeligheter i parforhold
Mener du virkelig at dersom en venninne betror deg noe som hun ikke vil at du skal si videre til noen, så forteller du det til mannen din likevel?
|
|
|
|
#2 |
|
can-jur
|
Ja, det gjør jeg faktisk, med mindre det er en svært god grunn til å la vær.
|
|
|
|
#3 |
|
Tittel og tittel....
|
For meg handler det faktisk om respekt. Om jeg hadde fortalt en venninne noe som var personlig for meg, og ba henne om å ikke fortelle det til noen inkludert mannen og hun gjorde det likevel så hadde jeg blitt sur, og ville nok aldri mer stolt på henne. Det samme gjelder andre veien, jeg fortalte aldri noe som venninnene mine delte med meg til eksen, det skulle da ellers bare mangle.
|
|
|
|
#4 |
|
can-jur
|
Og da ber jeg om å få slippe å vite.
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hemmeligheter i parforholdJeg syns det er helt sært å ha felles epost. Jeg ser at endel av jentene jeg gikk på skole med i USA har felles facebookkonto som manen sin også. Det er jo ikke snakk om å nekte hverandre tilgang, men å ikke ha behov for tilgang. Vi stoler jo tross alt på hverandre.
|
|
|
#6 |
|
Peppy!
|
Sv: Hemmeligheter i parforholdJeg har det veldig dårlig om jeg har hemmeligheter, så jeg prøver å unngå det. Jeg blir innesluttet av det, og om jeg må holde noe hemmelig i eget hus har jeg jo ingen steder å være avslappet. Så jeg forteller alt som er. Men det gjelder jo ting som han har en interesse av. Jeg forteller såklart ikke venners hemmeligheter til ham. Det er jo ikke min hemmelighet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
can-jur
|
Sv: Hemmeligheter i parforholdJeg tror muligens ikke helt jeg forstår hva for hemmeligheter det er snakk om her?
|
|
|
|
#8 |
|
Tittel og tittel....
|
Hvorfor hadde dere vært i et dilemma? Det er jo du som blir betrodd noe, og da skal du jo selvsagt ikke fortelle det videre.
|
|
|
|
#9 |
|
can-jur
|
Vri litt på det og si hun fortalte meg at hun var utro mot mannen da.
|
|
|
|
#10 |
|
Tittel og tittel....
|
Så dersom jeg hadde fortalt at jeg slet psykisk og grunnen til det, så handler det automatisk om at man går bak ryggen på noen?
|
|
|
|
#11 |
|
can-jur
|
Du ville ikke fortalt meg om psykiske plager og grunnen fordi jeg ville stoppet deg og sakt at jeg ikke vil vite.
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Hemmeligheter i parforholdDersom jeg har behov for å betro meg til noen og de stopper meg og sier de ikke vil vite det jeg skal si så er vennskapet faktisk terminert fra min side. Om jeg har noen så nær at jeg ville betrodd meg til dem og de så svikter meg om jeg trenger å snakke fordi de ikke vil vite så vil jeg ikke ha dem som venn mer. |
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hadde jeg hatt det sånn, hadde jeg gradvis blitt kvalt.
Det er da mange ting. Jeg har et par venninner jeg snakker om det meste til. Når vi går turer i kveldsmørket vi to, snakker vi om ting som er mellom oss og ikke ment for andres ører. Hadde hun gått hjem og fortalt mannen sin om de tingene jeg hadde fortalt henne, hadde vårt vennskap aldri blitt det samme gode, nære som det er i dag. Det hadde vært et svik. Det samme gjelder meg. Jeg forteller da ikke videre de tingene hun snakker om.
|
|
|
#14 |
|
Tøff
|
Sv: Hemmeligheter i parforholdJeg vil bare få kommentere det som ble sagt om stereotypen "sladrekjerring" her. Min nåværende arbeidsplass er i aller høyeste grad mannsdominert, og det har veldig mange av mine tidligere arbeidsplasser også vært. Menn sladrer og "slærver" akkurat like mye og like giftig som kvinner!
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hemmeligheter i parforholdUten at jeg vet helt sikkert, så tror jeg ikke Pappalille refererte til ditt innlegg aC. Jeg oppfattet at det var en respons på min og Floksas diskusjon om at hun trivdes best med menn siden hun ikke holdt på hemmeligheter.
|
|
|
#17 |
|
can-jur
|
Jeg skrev vel ikke at det var fordi jeg ikke holder på hemmeligheter vel?
|
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Du sa jo eksplisitt at du forteller mannen din om ting som andre forteller deg i fortrolighet. Det er nok det folk mener når de sier at du ikke holder på hemmelighet.
|
|
|
#19 |
|
can-jur
|
Så har jeg også senere eksplisitt forklart at dette vet mine nære veninner og om noen (hvem skulle det være
|
|
|
|
#20 |
|
Epikur
|
Men er det å høre på andre og andres fortellinger og opplevelser å være en søplebøtte? Det er helt skremmende, altså, min mor bruker nemlig akkurat samme uttrykk. Hun vil ikke vite noe, for hun vil ikke forholde seg til andre, hun tror nemlig at hun må *gjøre* noe med alt hun får vite, hun skjønner ikke at man kan nøye seg med å lytte og anerkjenne.
|
![]() |
|
|