|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hemmeligheter i parforhold
Jeg ville jo faktisk ikke hatt deg som venninne.
![]() |
#102 |
can-jur
|
Hehe og jeg funker dårlig med veninner som forventer at jeg snakker om det meste
![]() |
![]() |
#103 |
can-jur
|
Fordi jeg ikke vil bære på dine hemmeligheter?
![]() |
![]() |
#104 |
Tittel og tittel....
|
Jeg har forskjellige typer venninner altså, så det er ikke sånn at jeg forventer at alle skal fortelle meg alt, men nære venninner har jeg og de kan jeg fortelle det meste til(av det jeg selv vil fortelle selvsagt), og de kan fortelle alt til meg.
![]() |
#105 |
Glamorøs
|
For meg er det mer fjortis å fortelle hemmeligheter videre til kjæresten. Jeg tror ikke jeg ville hatt nære venninner som jeg ikke kunne lettet hjertet mitt til om egne problemer fordi de syns det er for plagsomt å vite det. Det fremstår som ekstremt egoistisk for meg.
![]() |
#106 |
Tittel og tittel....
|
Mest fordi vi har veldig forskjellige ståsted. Jeg kunne sikkert ha hatt deg som en bekjent som jeg kunne vært sammen med litt, men vi hadde nok aldri blitt nære venninner nei.
![]() |
#107 |
Passiv
|
![]() Sv: Hemmeligheter i parforholdDersom jeg har behov for å betro meg til noen og de stopper meg og sier de ikke vil vite det jeg skal si så er vennskapet faktisk terminert fra min side. Om jeg har noen så nær at jeg ville betrodd meg til dem og de så svikter meg om jeg trenger å snakke fordi de ikke vil vite så vil jeg ikke ha dem som venn mer. |
![]() |
![]() |
#108 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hadde jeg hatt det sånn, hadde jeg gradvis blitt kvalt.
Det er da mange ting. Jeg har et par venninner jeg snakker om det meste til. Når vi går turer i kveldsmørket vi to, snakker vi om ting som er mellom oss og ikke ment for andres ører. Hadde hun gått hjem og fortalt mannen sin om de tingene jeg hadde fortalt henne, hadde vårt vennskap aldri blitt det samme gode, nære som det er i dag. Det hadde vært et svik. Det samme gjelder meg. Jeg forteller da ikke videre de tingene hun snakker om.
![]() |
#109 |
Tøff
|
![]() Sv: Hemmeligheter i parforholdJeg vil bare få kommentere det som ble sagt om stereotypen "sladrekjerring" her. Min nåværende arbeidsplass er i aller høyeste grad mannsdominert, og det har veldig mange av mine tidligere arbeidsplasser også vært. Menn sladrer og "slærver" akkurat like mye og like giftig som kvinner!
![]() |
#111 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hemmeligheter i parforholdUten at jeg vet helt sikkert, så tror jeg ikke Pappalille refererte til ditt innlegg aC. Jeg oppfattet at det var en respons på min og Floksas diskusjon om at hun trivdes best med menn siden hun ikke holdt på hemmeligheter.
![]() |
#113 |
Passiv
|
![]() Sv: Hemmeligheter i parforholdMange menn som er sladrekjerringer. :tyveårimannsdominertmiljø: |
![]() |
![]() |
#114 |
By the Sea
|
![]() |
#116 |
Passiv
|
![]() Sv: Hemmeligheter i parforholdDet er forresten en mellomting mellom å låse mobilen sin inn i safen og å jevnlig overlate den til partneren for gjennomgang da. |
![]() |
![]() |
#117 |
Mother of Dragons
|
Veldig enig i det du skriver her.
![]() |
#118 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hemmeligheter i parforholdDe sjokkerende innleggene fra Floksa her mot slutten av tråden, minner meg på et annet poeng ved å unngå symbiosepregede forhold til partneren; om man synes det er så "naturlig" å åpne partnerens post, lese partnerens mail, logge seg inn på partnerens FB etc. så innvaderer man faktisk andre menneskers privatliv på en uhørt og etisk forkastelig måte. Altså ikke bare partnerens - men hans venner og bekjentes privatliv.
![]() |
#119 |
Passiv
|
![]() Sv: Hemmeligheter i parforholdAh - der klarte Zoë å formulere det jeg var på jakt etter. Forskjellen mellom privat og suspekt. |
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() Sv: Hemmeligheter i parforholdViktig poeng, Zoë. Jeg tror kanskje det var det jeg synes var aller, aller kjipest da min egen telefon og pc ble utsatt for, øh, overvåkning - det at alle andres "hemmeligheter" ble lest av en som ikke skulle lese det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|