|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Passiv
|
![]() Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?007 - det er ikke noe gøy nei. Og stor klem fordi dere er en flott familie å vokse opp i som ser behovet hennes og hvor alle lojalt følger opp sånn at det skal gå greiest mulig for henne å leve sunt. |
![]() |
![]() |
#83 |
Passiv
|
![]() Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?IR kan kostreguleres, dere gjør jo en veldig god jobb med det allerede. Videre kan man medisinere med Metformin, men jeg aner ikke om det gis til så unge. Jeg skal google litt. |
![]() |
![]() |
#84 |
can-jur
|
![]() Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?Selv har jeg vært overvektig hele livet og hadde restriksjoner på antal brødskiver alleredei barnehagen. For meg hjalp det ikke en dritt, utover at jeg spiste alt jeg kom over når ingen så og har en BMI på 43 i dag. Fremdeles spiser jeg når ingen ser...
![]() |
![]() |
#85 |
Passiv
|
![]() Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?Om hun har det så er det kostholdsendring. |
![]() |
![]() |
#86 |
can-jur
|
![]() Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?
Mye ville vært annerledes om dette var alment kjent!
![]() |
![]() |
#87 |
er her
|
![]() Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?Jeg ville nok begrenset et barn som var overvektig, mine er veldig glad i mat, men ikke overvektige.
![]() |
#88 |
can-jur
|
![]() Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?Vil begrensning av barn lære dem om metthetsfølse altså?
![]() |
![]() |
#89 |
lykkelig
|
![]() Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?Ja, jeg begrenser barna når det gjelder mat. Dvs, ikke så mye når det gjelder normal og sunn mat, men det er virkelig ikke nødvendig med fem epler i løpet av en time heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er som å lese om mitt barn.... Og jeg synes også det er forferdelig vanskelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?Jeg vil gjerne understreke veldig at jeg ikke på noe som helst måte mener at problemet er enkelt-penkelt. Absolutt ikke. Jeg er likevel veldig redd for at det har lett for å bli sånn at barna lærer seg til å spise mengder når ingen ser på om de blir begrenset for mye sammen med familien. Jeg tror også problemet blir værre dersom man er slepphendt i forhold til hvordan man sier det, og i hvilken situasjon.
![]() |
#93 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#94 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?Eldstegutten vår har hatt tendenser til overspising, trøstespising og også veid endel for mye helt fra tidlig barndom.
![]() |
#95 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?007 - jeg er enig med Smilefjes og Albertine om at det sikkert hadde vært en god ide å teste henne ut mht insulinresistens og stoffskifte og andre fysiske ting som kan påvirke appetitten.
![]() |
#96 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?I forhold til dette med normale/tynne unger: jeg sjekket på en kalorikalkulator hvor mye aktive tenåringer egentlig forbruker i løpet av et døgn. Det var nesten 3 ganger så mye som meg. Ungdommene jeg snakket med var veldig opptatt av lettprodukter, sunn mat var mager mat, og når de skulle sette opp en oversikt over hva de spiste i løpet av den dag, så lå det under det de faktisk forbrukte. (Mange av dem fyllte selvsagt på med sukker på toppen, og kom opp i 0.) Men jeg skulle tro at det gjør noe med stoffskiftet ditt hvis du i puberteten jevnlig spiser mindre enn du forbruker, og så fyller på med store mengder sukker og fett innimellom.
![]() |
#97 |
Passiv
|
![]() Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?Milfrid, jeg husker ikke hvor gammel di er. Men minste min har hatt barnefasongen sin veldig lenge. Ikke vært det aller minste tykk, men fasongen har vært sånn som for en som er liten med runde kinn og barnemagen. |
![]() |
![]() |
#98 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?007: vi har samme problem med gutt født 98. Det er kjempevanskelig
![]() |
#99 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?Smilefjes; hun er øyeblikk 10. Hun har slanke armer og bein, men bred kroppsbygging og ekstra polstring på mage og hofter. Altså ikke generelt rund, kun rund rundt magen. Jeg ser jo at en god del kvinner den kanten av verden hun har genene sine fra kan være små og tette i overkroppen, så sånn sett er det nok ikke unaturlig at hun også har den typen kropp.
![]() |
#100 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Romerike
![]() |
![]() Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?Vi foreldrene bestemmer HVA som skal spises, barna bestemmer selv hvor mye, og spiser til de er mette. Det er jo et poeng...la barna kjenne etter og finne ut av når de faktisk er mette, slik at de verken spiser for mye eller for lite, men akkurat passe for dem. Dette er jo ikke så lett på en to-åring, men på større barn kan man jo godt få de til å tenke litt over dette. Det er jo et paradoks at det blir stadig flere overvektige barn. Allikevel tror jeg at om jeg hadde hatt et barn som var overvektig, så ville jeg fokusert mer på å få barnet i aktivitet (ikke nødvendigvis organisert...helst ikke faktisk..man har godt av å bruke fantasien og kreativiteten og bare leke på en aktivt måte...bruke kroppen i lek!). Og fokuset burde i mine øyne være av en sånn art at barnet ikke på noe måte føler at det blir "slanket", oppmuntring og tilrettelegging for fysisk aktivitet sammen med positivitet rundt det å være aktivt og at det er deilig å slite seg litt ut er i hodet mitt fornuftig.
![]() |
|
|