|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?Smilefjes; hun er øyeblikk 10. Hun har slanke armer og bein, men bred kroppsbygging og ekstra polstring på mage og hofter. Altså ikke generelt rund, kun rund rundt magen. Jeg ser jo at en god del kvinner den kanten av verden hun har genene sine fra kan være små og tette i overkroppen, så sånn sett er det nok ikke unaturlig at hun også har den typen kropp.
|
|
|
#2 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?007: vi har samme problem med gutt født 98. Det er kjempevanskelig
|
|
|
#3 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Romerike
![]() |
Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?Vi foreldrene bestemmer HVA som skal spises, barna bestemmer selv hvor mye, og spiser til de er mette. Det er jo et poeng...la barna kjenne etter og finne ut av når de faktisk er mette, slik at de verken spiser for mye eller for lite, men akkurat passe for dem. Dette er jo ikke så lett på en to-åring, men på større barn kan man jo godt få de til å tenke litt over dette. Det er jo et paradoks at det blir stadig flere overvektige barn. Allikevel tror jeg at om jeg hadde hatt et barn som var overvektig, så ville jeg fokusert mer på å få barnet i aktivitet (ikke nødvendigvis organisert...helst ikke faktisk..man har godt av å bruke fantasien og kreativiteten og bare leke på en aktivt måte...bruke kroppen i lek!). Og fokuset burde i mine øyne være av en sånn art at barnet ikke på noe måte føler at det blir "slanket", oppmuntring og tilrettelegging for fysisk aktivitet sammen med positivitet rundt det å være aktivt og at det er deilig å slite seg litt ut er i hodet mitt fornuftig.
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du nektet barnet ditt å spise så mye det ville?Alt etter hvilken grad av overvekt det i så fall var snakk om, men jeg innbiller meg at det skal vanvittig mye til før jeg hadde nektet barnet mitt å spise seg mett/så mye det ville. Hadde nok heller forsøkt et glass vann før hvert måltid, i tillegg til et sunt utvalg og innbiller meg da at det ikke burde ha blitt så veldig overvektig med mindre det lå andre tilstander i bunn, men jeg har generelt lite peiling på dette. |
|
|
|
![]() |
|
|