Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du å være på stranda?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-10, 10:58   #81
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liker du å være på stranda?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Under visse forutsettninger liker jeg strandliv.
Det må være ferskvann! Det må være litt vind så all myggen er et annet sted.
Det må ikke være for varmt. Det må være vår private strand, så vi får være i fred.
Nevnte jeg at vi har denne stranden, på sætra vår

Å ja! den stranda har jeg vokst opp med også! (evt en som ligner) Finnes ikke bedre.

Jeg liker ikke stranda. Det er for varmt. Det er for kjedelig. Det er for mye folk. Det er for mye pes å komme dit.

Her i området er det bare dårlige strender og i tillegg er de nesten håpløst å komme seg dit pga alle andre som også skal dit på samme dag.... Grøss!

Hvis jeg kunne rusle til stranda, sitte i skyggen med en god bok og noe kaldt og drikke, og ta en dukkert i reint og passe varmt vann når det passet - så skulle jeg nok holdt ut bedre.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 11:04   #82
Slettet bruker
Passiv

Standard

Stranda vår har litt sand i vannkanten og utover - og gress ellers. Det er knall.
Jeg bruker den hele tiden og koser meg stort sammen med ungene. Om jeg er rar i bikini? Sure. Jeg gir beng jeg.

Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 11:30   #83
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker å være på stranda,
har vanligvis på meg hvitt langt skjørt og en spaghettistroppetopp og sitter helst i skyggen.
Så jeg "er" vel sikkert ikke på stranda i ordets rette forstand for enkelte, men, men.

Gammel 06-06-10, 11:36   #84
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det deilige med sand er at då er ungane så opptatte. Om vi er på svaberg eller på plen er dei ikkje like okkuperte. Gi mine ungar ei spann og nokre spader og livet er perfekt. ¨

Eg er også opptatt av at det ikkje skal vere styrete å dra på stranda. Derfor legg ikkje eg opp til pastasalat, oppskore frukt og slikt. Vi drar innom butikken, kjøpe med oss ferdig oppskjært det dei måtte ha, litt lett mat, potetskruar (genialt på stranda!) og litt drikke. Når ting er lett å planlegge blir det liksom gjort.

Gammel 06-06-10, 11:41   #85
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får helt angst av våt sand på beina, foretrekker gress helt ut til vannkanten.

Gammel 06-06-10, 12:00   #86
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Vår" strand er ikkje så stor og består av gressbakke og sandstrand. Så alle soling og slikt foregår på gresset, og så er da ei stripa sand før vatnet. Det er ikkje så veldig mykje folk der, men mest folk frå vår skulekrets + at da er nokre utleigehytter der og båtplasser. Dermed er ungane omtrent garantert i å treffa nokon dei kjenner og få nye venner.
På stranda er da forbudt med eingongsgrill, men da er grill, bord og benker nærmare kaien. Ink. ei grillhytta om du vil sitta under tak. Badebrygga og badeflåte. Favorittstranda mi.
Så ein vanlig stranddag begynner med frokost, så pakker mor maten (kjølebag med rundstykker og påleggspakker/ tacohorn/ pizzasnurrer/ ferskt brød etc., smørekniv, frukt, frossent vatn, saft/ juice, litt kjeks) Min erfaring er at da ikkje helder med litt kjeks og chips til mine ungar, dei vert utrulig sultne på stranda. Da gjelder forøvrig som regel vennene deiras og, noko som foreldrene snart burde ha lært. Lei av og fora andre sine unger på stranda.
Ungane pakker bilen full av badedyr, bøtter, spader, baderinger osv. Mor svinger innom klessnora og plukker med 3 badelaken og eit teppe, mens ungane kommer seg i bilen. Og så: Avgåre, Kåre!! Og då er vel kl. 10.30. og da er 10 min. kjøring.
Forventa retur: ca. 16-17.

Gammel 06-06-10, 12:02   #87
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Ja. Men ikke nødvendigvis med barn. Særlig ikke med barn i den verste sandspisende alderen.

Gammel 06-06-10, 12:24   #88
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja, altså: Jeg liker sol og vann og å dra på stranden her hjemme er ok nok det, men jeg får ikke ro liksom. Vi bor i gangavstand til fjæra, så det er enkelt nok og vi bruker nærområdet mye på sommerstid. Men man må jo være med ned til vannet når man har sm barn og mine barn vil ihvertfall ikke bare sitte på pleddet med mindre det akkurat da er servering av mat/kake/boller/frukt som de liker. Dessuten er strendene (fjæra, som det visst heter her) i Trondheim feil vei! Sola er bak og man må ligge i med ryggen mot vannet og hodet i nedoverbakke dersom man vil sole seg skikkelig.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 12:42   #89
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg ser ikke ut i bikini, men jeg har funnet ut at det er mye finere å være tjukk og brun enn tjukk og hvit. Jeg er heldig å har hud som tåler sola, så jeg hadde definitivt ikke følt det slik dersom jeg hadde blitt lett brent.
Jeg elsker å bade, og jentene elsker å bade, så vi er på stranda så ofte vi kan om sommeren.
Imidlertid er det ikke så mye folk der vi pleier å dra. De store strendene med fullt av folk kunne jeg ikke tenke meg å dra til!

Signerer helt Og hvis noen synes jeg ser rar ut i bikini bryr det meg ikke det minste. Jeg elsker å bade - både på stranda og i badeland o.l - og lar da ikke en underlig utseende kropp hindre meg i det! Jeg har to lubne venninner som begge sier at de ikke går i svømmehallen eller på stranda fordi de ikke liker seg i badedrakt/bikini og føler seg beglodd. Er ikke det trist da?

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 12:48   #90
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Signerer helt Og hvis noen synes jeg ser rar ut i bikini bryr det meg ikke det minste. Jeg elsker å bade - både på stranda og i badeland o.l - og lar da ikke en underlig utseende kropp hindre meg i det! Jeg har to lubne venninner som begge sier at de ikke går i svømmehallen eller på stranda fordi de ikke liker seg i badedrakt/bikini og føler seg beglodd. Er ikke det trist da?

Det syntes jeg. Jeg var riktignok en av de som ikke gikk på stranda i mange år, men har oppdaget at det er veldig mange som ikke er veldig lekre i bikini på stranda, så jeg skiller meg ikke ut. Jeg syntes det er flott når de som er ganske langt fra glansbilder, bare sprader rundt uten å affiseres. Det er sånn det burde være.

Brunfarge gjør også underverker for en dvask kropp.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 13:17   #91
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jepp. Jeg er en pingle når det kommer til å bade (kaldt), men jeg elsker å spille sandvolleyball, ligge å lese etc.

Gammel 06-06-10, 13:28   #92
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg er i "syden" liker jeg å være på stranda. Men jeg er ikke noen glad i sand over alt. Det jeg liker best er svaberg. Jeg foretrekker å være et sted der jeg ikke kjenner noen andre. Jeg hater å vise meg frem i bikini.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 13:52   #93
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er dårlig med strender her vi bor. Det er en riktig fin en et stykke å kjøre, men der blåser det kuling hele tiden.
Strendene i Drøbak, derimot. Der kan jeg trives. Som Esme blir det med-drassing av en masse greier, stoler og pledd og mat og drikke etc.

I fjor var vi på Helleneset et par ganger, det var relativt ok. Der har de jo til og med toaletter! :tada:

Gammel 06-06-10, 16:23   #94
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker basseng, svaberg og gress bedre enn strand mest fordi jeg ikke liker all den sanden som man faar paa seg og som til slutt havner i sengen og forstyrrer meg naar jeg skal sove. :gröss:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 16:29   #95
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Liker best stranda på høsten og vinteren!

Gammel 06-06-10, 17:39   #96
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker å være på stranda, det har jeg alltid gjort.

Syns man det er varmt er det godt å slenge seg under en parasoll, ikke noe så deilig som å høre på bølgeskvulp, måkeskrik og fornøyde barn mens man selv leser en god bok i skyggen.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 17:41   #97
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker stranda. Men heller en med lite folk, enn en der man ligger "oppå hverandre".

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 18:08   #98
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg trives godt på stranda med ungene. Tar med gode underlag, parasoll, god mat, masse kaldt drikke, lesestoff og er gjerne der i mange timer.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 18:10   #99
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Elsker strandlivet.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 18:18   #100
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle ønske at jeg elsket strandlivet, men jeg føler meg veldig lite hjemme der.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.