|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker du å være på stranda?Ja og nei.
|
|
|
#2 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Liker du å være på stranda?Jeg liker strandlivet godt. Vi har stort sett vært på badeferie ved Middelhavet hver år de siste 10 årene og da blir det som regel en kombinasjon av basseng og strand. Vi foretrekker ofte å bo så nærme stranda som mulig så da har vi ofte base ved bassenget og går korte turer til stranda for å bade
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Liker du å være på stranda?Men dere som ikke liker strand fordi dere hater varme - når det først er varmt, så er det jo enda varmere å være f.eks. hjemme i hagen, eller i byen? På stranda er det jo som regel en svak vind fra sjøen, og man har muligheten til å avkjøle seg med det bad. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
intro
|
Sv: Liker du å være på stranda?
Er det veldig varmt, oppholder jeg meg helst inne eller på sykkeltur.
|
|
|
|
#6 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2010
![]() |
Sv: Liker du å være på stranda?Jeg er også en strandelsker! Har vært i sydligerestrøk neste hvert år siden 2000, og da har stranda blitt brukt mer og mer. I fjor var vi 14 dager, jeg var 5 mnd på vei, det ble vel 11-12 dager på stranden! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Liker du å være på stranda?Vi tilbringer gjerne hele dager på stranda. Pleier å dra på stranda tilhørende campingplass. Der "Bor" min mor og venninnene på finværsdagene og vi har da underholdningssentral for barna - slik at vi kan bade og kose oss. Det må være langgrundt (slik at jeg slipper å være liiivredd for at barna skal komme nært vannet), vi må ha med melon, salat, potetgull, drikke (iste og kaffe er minstekrav tror jeg) masse tepper, stoler, liggeunderlag osv osv....
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Liker du å være på stranda?Jeg må innrømme at jeg liker norske strender bedre enn sydenstrender, sånn generelt. Norske strender er mye mindre og mer oversiktelige, også er det litt kjøligere enn i syden. Men gi meg en litt mindre sydenstrand med mange trær som gir skygge, så er jeg happy!
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å ja! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Peppy!
|
Det gjør egentlig jeg også. Såfremt det er varmt nok da. Jeg liker lukten av norsk sjø, og synes det er gøy å finne kråkeboller, sjøstjerner og alt sånt. (Ja, Milfrid, jeg ligger fort på magen og fanger creatures selv om jeg er uten barn. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Liker du å være på stranda?De beste dagene i året er når jeg kan ta med meg ungene på stranda "vår" og nyte dagen. Det er ei lita og oversiktlig strand der vi damene setter oss ned med hver vår solstol, og ungene får med seg bøtte og spade ned til sanda. De er opptatt flere timer med borger og slott.
|
|
|
#12 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Liker du å være på stranda?Og jeg må ha solseng så jeg slipper å ligge i sanda. Litt sand tåler jeg, og det kan stort sett børstes vekk når man tørker.
|
|
|
#13 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker du å være på stranda?Liker best stranda på høsten og vinteren!
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Liker du å være på stranda?Stranda vår har litt sand i vannkanten og utover - og gress ellers. Det er knall. |
|
|
|
#15 |
|
Søt og rar
|
Sv: Liker du å være på stranda?Jeg liker å være på stranda,
|
|
|
#16 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Liker du å være på stranda?Det deilige med sand er at då er ungane så opptatte. Om vi er på svaberg eller på plen er dei ikkje like okkuperte. Gi mine ungar ei spann og nokre spader og livet er perfekt. ¨
|
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Liker du å være på stranda?Jeg får helt angst av våt sand på beina, foretrekker gress helt ut til vannkanten.
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Liker du å være på stranda?"Vår" strand er ikkje så stor og består av gressbakke og sandstrand. Så alle soling og slikt foregår på gresset, og så er da ei stripa sand før vatnet. Det er ikkje så veldig mykje folk der, men mest folk frå vår skulekrets + at da er nokre utleigehytter der og båtplasser. Dermed er ungane omtrent garantert i å treffa nokon dei kjenner og få nye venner.
|
|
|
#19 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Liker du å være på stranda?Nja, altså: Jeg liker sol og vann og å dra på stranden her hjemme er ok nok det, men jeg får ikke ro liksom. Vi bor i gangavstand til fjæra, så det er enkelt nok og vi bruker nærområdet mye på sommerstid. Men man må jo være med ned til vannet når man har sm barn og mine barn vil ihvertfall ikke bare sitte på pleddet med mindre det akkurat da er servering av mat/kake/boller/frukt som de liker. Dessuten er strendene (fjæra, som det visst heter her) i Trondheim feil vei!
|
|
|
#20 |
|
Sv: Liker du å være på stranda?Jepp. Jeg er en pingle når det kommer til å bade (kaldt), men jeg elsker å spille sandvolleyball, ligge å lese etc.
|
![]() |
|
|