Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du å være på stranda?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-10, 09:59   #1
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å være på stranda?

Ja og nei.

Jeg elsker å bade og synes det er gøy med lek og spill i sanden. Men jeg kan ikke fordra å ligge og sole meg, trives ikke i bikini og misliker store folkemengder.

Gammel 06-06-10, 10:28   #2
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker strandlivet godt. Vi har stort sett vært på badeferie ved Middelhavet hver år de siste 10 årene og da blir det som regel en kombinasjon av basseng og strand. Vi foretrekker ofte å bo så nærme stranda som mulig så da har vi ofte base ved bassenget og går korte turer til stranda for å bade

Jeg er ei pingle når det gjelder vanntemperatur, så på strendene her hjemme blir det ikke mye bading på meg. Det får mann og barn ta seg av. Jeg synes likevel at det er kjekt å være på stranda. At kroppen er for stor orker jeg egentlig ikke å bry meg med. Jeg synes vel egentlig at det er ganske langt mellom modellkroppene på de strendene vi pleier å være på her langs Trondheimsfjorden.

Jeg er nok et skikkelig sommermenneske og holder ut lenge i sola Blir sjelden eller aldri solbrent og brunfargen kommer fort.

Gammel 06-06-10, 10:28   #3
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg liker det. men ikke splitter bikiniavkledd.. og det kommer et punkt da sand og klissete hud og varme osv blir nok..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 10:31   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men dere som ikke liker strand fordi dere hater varme - når det først er varmt, så er det jo enda varmere å være f.eks. hjemme i hagen, eller i byen? På stranda er det jo som regel en svak vind fra sjøen, og man har muligheten til å avkjøle seg med det bad.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 10:36   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Men dere som ikke liker strand fordi dere hater varme - når det først er varmt, så er det jo enda varmere å være f.eks. hjemme i hagen, eller i byen? På stranda er det jo som regel en svak vind fra sjøen, og man har muligheten til å avkjøle seg med det bad.

Er det veldig varmt, oppholder jeg meg helst inne eller på sykkeltur. Avkjølt kjøpesenter!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 10:54   #6
Izzy
Nybegynner

Izzy sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Izzy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er også en strandelsker! Har vært i sydligerestrøk neste hvert år siden 2000, og da har stranda blitt brukt mer og mer. I fjor var vi 14 dager, jeg var 5 mnd på vei, det ble vel 11-12 dager på stranden!

Izzy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 10:54   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tilbringer gjerne hele dager på stranda. Pleier å dra på stranda tilhørende campingplass. Der "Bor" min mor og venninnene på finværsdagene og vi har da underholdningssentral for barna - slik at vi kan bade og kose oss. Det må være langgrundt (slik at jeg slipper å være liiivredd for at barna skal komme nært vannet), vi må ha med melon, salat, potetgull, drikke (iste og kaffe er minstekrav tror jeg) masse tepper, stoler, liggeunderlag osv osv....

I tillegg har de butikk der - slik at vi kan kjøpe oss is. mmmmm - som jeg gleder meg til sol og sommer!

Gammel 06-06-10, 11:52   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg liker norske strender bedre enn sydenstrender, sånn generelt. Norske strender er mye mindre og mer oversiktelige, også er det litt kjøligere enn i syden. Men gi meg en litt mindre sydenstrand med mange trær som gir skygge, så er jeg happy!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 11:58   #9
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Under visse forutsettninger liker jeg strandliv.
Det må være ferskvann! Det må være litt vind så all myggen er et annet sted.
Det må ikke være for varmt. Det må være vår private strand, så vi får være i fred.
Nevnte jeg at vi har denne stranden, på sætra vår

Å ja! den stranda har jeg vokst opp med også! (evt en som ligner) Finnes ikke bedre.

Jeg liker ikke stranda. Det er for varmt. Det er for kjedelig. Det er for mye folk. Det er for mye pes å komme dit.

Her i området er det bare dårlige strender og i tillegg er de nesten håpløst å komme seg dit pga alle andre som også skal dit på samme dag.... Grøss!

Hvis jeg kunne rusle til stranda, sitte i skyggen med en god bok og noe kaldt og drikke, og ta en dukkert i reint og passe varmt vann når det passet - så skulle jeg nok holdt ut bedre.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 22:51   #10
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg må innrømme at jeg liker norske strender bedre enn sydenstrender, sånn generelt.

Det gjør egentlig jeg også. Såfremt det er varmt nok da. Jeg liker lukten av norsk sjø, og synes det er gøy å finne kråkeboller, sjøstjerner og alt sånt. (Ja, Milfrid, jeg ligger fort på magen og fanger creatures selv om jeg er uten barn. ) Og så liker jeg kombinasjonen av sand og gress, slik at det går an å slippe unna sandpeset innimellom. Men samtidig synes jeg det er deiligere å bade i Middelhavet eller hva det nå skulle være, fordi det er så mye varmere.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 22:58   #11
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De beste dagene i året er når jeg kan ta med meg ungene på stranda "vår" og nyte dagen. Det er ei lita og oversiktlig strand der vi damene setter oss ned med hver vår solstol, og ungene får med seg bøtte og spade ned til sanda. De er opptatt flere timer med borger og slott.
Har alltid med mat, drikke og snacks. Og dopapir.

Gammel 06-06-10, 11:53   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg må ha solseng så jeg slipper å ligge i sanda. Litt sand tåler jeg, og det kan stort sett børstes vekk når man tørker.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 17:29   #13
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Liker best stranda på høsten og vinteren!

Gammel 06-06-10, 12:04   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Stranda vår har litt sand i vannkanten og utover - og gress ellers. Det er knall.
Jeg bruker den hele tiden og koser meg stort sammen med ungene. Om jeg er rar i bikini? Sure. Jeg gir beng jeg.

Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 12:30   #15
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker å være på stranda,
har vanligvis på meg hvitt langt skjørt og en spaghettistroppetopp og sitter helst i skyggen.
Så jeg "er" vel sikkert ikke på stranda i ordets rette forstand for enkelte, men, men.

Gammel 06-06-10, 12:36   #16
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det deilige med sand er at då er ungane så opptatte. Om vi er på svaberg eller på plen er dei ikkje like okkuperte. Gi mine ungar ei spann og nokre spader og livet er perfekt. ¨

Eg er også opptatt av at det ikkje skal vere styrete å dra på stranda. Derfor legg ikkje eg opp til pastasalat, oppskore frukt og slikt. Vi drar innom butikken, kjøpe med oss ferdig oppskjært det dei måtte ha, litt lett mat, potetskruar (genialt på stranda!) og litt drikke. Når ting er lett å planlegge blir det liksom gjort.

Gammel 06-06-10, 12:41   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får helt angst av våt sand på beina, foretrekker gress helt ut til vannkanten.

Gammel 06-06-10, 13:00   #18
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Vår" strand er ikkje så stor og består av gressbakke og sandstrand. Så alle soling og slikt foregår på gresset, og så er da ei stripa sand før vatnet. Det er ikkje så veldig mykje folk der, men mest folk frå vår skulekrets + at da er nokre utleigehytter der og båtplasser. Dermed er ungane omtrent garantert i å treffa nokon dei kjenner og få nye venner.
På stranda er da forbudt med eingongsgrill, men da er grill, bord og benker nærmare kaien. Ink. ei grillhytta om du vil sitta under tak. Badebrygga og badeflåte. Favorittstranda mi.
Så ein vanlig stranddag begynner med frokost, så pakker mor maten (kjølebag med rundstykker og påleggspakker/ tacohorn/ pizzasnurrer/ ferskt brød etc., smørekniv, frukt, frossent vatn, saft/ juice, litt kjeks) Min erfaring er at da ikkje helder med litt kjeks og chips til mine ungar, dei vert utrulig sultne på stranda. Da gjelder forøvrig som regel vennene deiras og, noko som foreldrene snart burde ha lært. Lei av og fora andre sine unger på stranda.
Ungane pakker bilen full av badedyr, bøtter, spader, baderinger osv. Mor svinger innom klessnora og plukker med 3 badelaken og eit teppe, mens ungane kommer seg i bilen. Og så: Avgåre, Kåre!! Og då er vel kl. 10.30. og da er 10 min. kjøring.
Forventa retur: ca. 16-17.

Gammel 06-06-10, 13:24   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja, altså: Jeg liker sol og vann og å dra på stranden her hjemme er ok nok det, men jeg får ikke ro liksom. Vi bor i gangavstand til fjæra, så det er enkelt nok og vi bruker nærområdet mye på sommerstid. Men man må jo være med ned til vannet når man har sm barn og mine barn vil ihvertfall ikke bare sitte på pleddet med mindre det akkurat da er servering av mat/kake/boller/frukt som de liker. Dessuten er strendene (fjæra, som det visst heter her) i Trondheim feil vei! Sola er bak og man må ligge i med ryggen mot vannet og hodet i nedoverbakke dersom man vil sole seg skikkelig.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 14:17   #20
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jepp. Jeg er en pingle når det kommer til å bade (kaldt), men jeg elsker å spille sandvolleyball, ligge å lese etc.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.