Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Avsporing: Hva slags gummistøvler har du?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hva slags gummistøvler har du?
Hunter 19 9,41%
Ilse Jacobsen 68 33,66%
Viking 57 28,22%
Tretorn 14 6,93%
Panther 3 1,49%
Annet velrenommert merke 11 5,45%
Annet ukjent merke/fabrikat 39 19,31%
Har ikke gummistøvler 33 16,34%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 202. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-10, 12:01   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing: Hva slags gummistøvler har du?

Leggene mine får ikke plass i fine høye støvler. Har et par ganske lave blanke sorte, kjøpt på Økonomisko. Gjør seg diskret når det regner, og blir det opphold tar jeg buksen utenpå, så synes det knapt at jeg trasker rundt med gummistøvler.

Gammel 05-08-10, 12:26   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hvite (de var hvertfall) høye støvler fra Viking, dandert med flotte blomster. Nå ønsker jeg meg et par lave, røde IJ. De høye gidder jeg ikke å gå med til og fra jobb.

Gammel 05-08-10, 12:35   #3
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Klart man kan ha fine støvler!
Jeg hatet gummistøvler dypt og inderlig da jeg var liten, nettopp fordi de var klumpete, blå evt grønne og svært lite feminine og prinsesseaktige.

Derfor er jeg kjempeglad for at støvler nå har så mange forskjellige fine utførelser.
Derimot er jeg ikke med på at "fin" trenger å bety "1500 kroner paret".

Som nevnt i IJ-tråden: Jeg går gjerne i de festlige, prikkete jeg fant på Europris.

Gammel 05-08-10, 12:48   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Klart man kan ha fine støvler!
Jeg hatet gummistøvler dypt og inderlig da jeg var liten, nettopp fordi de var klumpete, blå evt grønne og svært lite feminine og prinsesseaktige.

Derfor er jeg kjempeglad for at støvler nå har så mange forskjellige fine utførelser.
Derimot er jeg ikke med på at "fin" trenger å bety "1500 kroner paret".

Enig. Hadde det ikke vært for forumverdenen, ville jeg verken ha ant hva IJ eller Hunter var (og langt mindre hva de kostet). Ingen av mine bekjente utenfor nettverdenen har slike støvler, så vidt jeg har sett.

Sist redigert av Bluen : 05-08-10 kl 15:35.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 15:15   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har Ilse Jacobsen, men skal kjøpe meg le Chameau eller Hunter. Jeg må ha noen som er trangere rundt ankelen, IJ er for rett opp. Hvordan er Le Chameau i størrelsen, Toffen?

Veldig normale, tror jeg. De sitter veldig fint og tett rundt anklene.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 15:23   #6
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg har Hunter støvler som kan reguleres litt i skaftet, noe som passer mine smale legger godt.

Gammel 05-08-10, 12:41   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

IJ til jobb/bybruk. Viking fjellstøvler til annet bruk (dog deler jeg dem med en 12-åring for tida og ser lite til dem).

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 12:41   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Viking. Rosa. Med lilla mønster. Jepp, det var det eneste jeg fant i riktig størrelse da jeg var ute på min sedvanlige panikkshopping.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 17:44   #9
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ilse. Kommer ikke til å kjøpe flere før de kastes. Hva i all verden skal man med mange par med gummistøvler?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 17:55   #10
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Et par blomstrete B&CO

Gammel 05-08-10, 18:02   #11
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har et par off-white, høye IJ, et par blå og svarte, høye, blomstrete støvler av ukjent merke, noen knallgode limegrønne, ankelhøye LaCrosse-støvler (tror ikke LaCrosse produserer den typen støvler lenger, og det er TRIST!) og et par brungrønne, semihøye Vikingstøvler til turer i skog og mark. Pluss en del Gore-Tex- og andre typer vanntette sko, støvler og støvletter. *peker på bosted*

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 18:04   #12
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Hvite Ilse Jacobsen og sorte Hunter, strålende fornøyd med begge!

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 21:36   #13
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er den lykkelige eier av et par standard blå Viking-støvler. De er ett nummer for store, og dermed må jeg bruke tykke ullsokker i dem. Hadde faktisk et par høye, turkise av ukjent merke også, men de passer ikke i leggen lenger, så datteren har arvet dem. Er ingen støveljåle, men ønsker meg noen som ser litt mer OK ut til skjørt/kjole. Går ofte i kjole på jobb, og må ofte smette på støvlene når jeg skal ut og ha inspeksjon. Det hadde ikke vært så dumt om de var i riktig størrelse heller, så jeg slapp ullsokkene.

Gammel 05-08-10, 21:48   #14
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg har noen sorte Ilse støvler. Skal ha et par billigstøvler til hagebruk, men har ikke funnet noen rosa eller lilla enda så da venter vi.
Jeg gleder meg til å bruke Ilse støvlene mine sammen med Ida-T kåpen min i høst.

Gammel 05-08-10, 22:48   #15
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har svarte Viking Retro med hvite blomster bak. De er _meget_ godt brukt og dermed gikk det hull på de da jeg brøytet de ned i sekken til Roskilde Festivalen (fikk heldigvis ikke bruk for de der da). Jeg har et par limegrønne Viking også, men de er alt for store og dermed ikke gode å gå i. Ergo: Nye støvler til festival i august. Da regner det nemlig alltid (les Lenam's svar). Så snart ut på jakt, sånn at det ikke blir panikkhandling.

Gammel 06-08-10, 13:41   #16
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Men altså mitt store spørsmål til denne tråden er: Har dyre gummistøvler bedre kvalitet?? Er de bedre å gå i?? Blir man overhode ikke våt?? Klamm?

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 01:00   #17
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har noen enkle røde fra viking som ikke er så gode å gå med. Egentlig savner jeg ikke gummistøvler som er gode. Bruker goretex.

Gammel 08-08-10, 01:06   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hvis man bor i Bergen, så bør man definitivt ha penstøvler som går til skjørt, turstøvler med kraftig såle og gjerne noen flere for å kunne variere.

Neida, det må man ikke. Jeg har noen stygge, røde goretexsko som er til turbruk og brune IJ som jeg bruker til og fra jobb. Jeg orker ikke gå med dem hele dagen, jeg synes det er pyton å gå med støvler inne en hel dag, så jeg har skobytte i sekken.
Jeg bruker IJ-støvlene når jeg jobber i hagen og når jeg går tur med hunden også. Og på fjellet, når jeg går fra hytta til slalombakken.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 17:05   #19
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mye vått vær her også, men jeg klarer neg veldig fint med ett par støvler jeg også. skifter uansett til sko når jeg kommer inn på jobben.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 13:47   #20
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ikke "finstøvler", men har et par fra Nordheim til turbruk og et par av ukjent merke med vernetå til fjøsbruk.

Jeg har så tjukke legger og bred fot at veldig mange fine støvler utgår.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.