|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?
Hvor sier jeg det er ok å komme full på jobb? Ja, vi diskuterer i jobbtiden og jeg gir helt blaffen i om de måtte ha snus i munnen eller ei, som noen sa her så er det fryktelig mange andre ting jeg legger vekt om om de snuser eller ei. Jeg er nok prippen men ikke helt der enda at jeg orker bry meg om barnehageansatte snuser eller ei.
|
|
|
#2 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ville det være et nederlag altså?! Dette er jo en gyllen anledning til å begynne å snakke med barnet om slike ting.
|
|
|
|
#3 |
|
anglofil
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 31-08-10 kl 23:28. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Barna mine trenger ikke å synes at noe er KULT for at jeg skal snakke med de. Ikke ennå iallfall.
|
|
|
#6 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?* Har bare lest hovedinnlegget* Jeg syns ikke det er viktig om ansatte snuser eller ikke i barnehagetiden.
|
|
|
#7 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Når man snakker om rollemodeller så er det jo egentlig en fin ting at barna kan se at også ok mennesker røyker, drikker, snuser og har noen minuser ved seg. Om de en gang kommer dit at de begynner med slikt selv, så sitter de der med inntrykket av at det er det bare Tyven Johnny Ronny som gjør slike ting.
|
|
|
#8 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Jo, men de trenger ikke se det blant de ansatte i barnehagen mens de er på jobb. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?For meg er det litt forskjell på det å bare omgås barn, og det å velge seg en jobb der hovedessensen er å jobbe med/for barna. Da er rollemodellaspektet ganske vesentlig synes jeg.
|
|
|
#12 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg skjønner forsåvidt hva dere mener med rollemodellaspektet, men kjenner likevel at jeg ikke klarer å bry meg så voldsomt om hvorvidt noen av de ansatte i barnehagen snuser. Ungene omgås stadig mennesker med vaner jeg ikke ønsker de skal legge seg til, deriblant sin mor. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
|
|
#14 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Snuser man, er nok ikke en bleie/pris i lunsjen nok, altså. Har jeg hørt.
|
|
|
|
#15 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Det er f.eks. helt vanlig at bruk av rusmidler er forbudt på skolens område, så hvorfor skal ikke det samme gjelde for bhg?
|
|
|
#16 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Flere og flere skoler blir tobakksfrie ja. Det burde gjelde barnehager også.
|
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Hvis niktoin er rusmiddel fordi det er sentralstimulerende, hva med koffein og kaffe?
|
|
|
#19 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Som snuppa mi sa her en dag; "du ska få lov å eta godteri når æ lægg mæ mamma, sjøl om det ikke e hælg..."
|
|
|
#20 |
|
anglofil
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Kunne ikke falle meg inn å bry meg om de ansatte måtte snuse eller ei. (Når jeg tenker meg om så var det en ansatt som gjorde dette men tror ingen hadde noen problem med det).
|
![]() |
|
|