|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#82 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forby røyking hjemmeÅh, tenk om det hadde blitt forbudt å røyke på stranda?
![]() |
#83 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forby røyking hjemmeEt generellt forbud mot tobakk hadde vært supert. Men ikke særlig realistisk. Som en eller annen tidligere i tråden skrev; det bør gå an å gjøre det til en rettighet for barn å få puste inn røykfri luft, i stedet for et forbud mot røyking hjemme, og hva med røyking i bilen, f.eks? |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Forby røyking hjemme
Jeg omgås (i betydningen "har vært hjemme hos") mange samfunnslag, men har faktisk aldri sett noen som har røykt hjemme med barn til stede. Jeg sier ikke at det ikke skjer, bare at jeg tror det er mye mindre vanlig nå enn tidligere. Som tidligere nevnt tror jeg mennesker som gjør dette gir så totalt blanke at et forbud ikke ville hjulpet i særlig grad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Bedreviter
|
Men det kan man jo si om veldig mye som går på omsorgssvikt overfor barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Forby røyking hjemmeJeg tenker at det må være utrolig vanskelig å kontrollere, vanskeligere enn påkledning og rusmisbruk f.eks. Jeg er ikke imot et forbud, jeg tenker bare at det muligens er lite hensiktsmessig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Nettopp, det er jo nettopp dette det går på! Et røykeforbud i heimen betyr jo ikke at politiet skal patruljere alle nabolag for å bøtelegge og fengsle og steine alle som tenner en røyk inne i huset sitt, men et forbud vil jo være godt å ha i ryggen på barn som faktisk blir utsatt for dette og som står sterkere når det faktisk ikke er LOV å utføre denne "ugjerningen". I dag må jo barn bare finne seg i det. Klager de til noen er det bare en klapp på skulderen og "jaja, men det er jo lov å røyke inne, så det er ikke så mye å gjøre med det".
![]() |
#91 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Forby røyking hjemmeOg slutter jeg aldri å bli sjokkert over hvor mange som synes det er helt fint å kaste sneiper overalt i naturen. Er ikke sneiper søppel?
![]() |
#92 |
Nymotens gammeldags
Jojo. Jeg var litt rask der. Jeg skjønner bare ikke denne massive motstanden mot et slikt forbud, da det jo ikke rammer noen negativt andre enn de som faktisk røyker inne sammen med barna?
![]() |
#93 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Forby røyking hjemmeJeg klarer bare ikke se hvorfor dette skulle være vanskeligere å håndheve enn en haug andre lover vi har i dette landet. Jeg prøver hardt, men nei.
![]() |
![]() |
#94 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Forby røyking hjemmeJeg er tilhenger av at røykeforbud innføres der alle mennesker ferdes. Om det er barn eller voksne. Det finnes jo også voksne som plages av røyk. Men jeg er også tilhenger av at man tilrettelegger for røykere med røykesoner. Så lenge det selges røyk er det ikke forbudt å røyke. Tusenfryd f.eks. er fullstendig røykefri, dvs. de som røyker går og gjemmer seg for å røyke, som igjen fører til at sneiper blir kastet på bakken. At man f.eks. har ett pittelite hjørne av parken hvor de som faktisk røyker kan gå å ta seg en blås m/askebeger tror jeg hadde gjort sneip-problematikken mindre.
![]() |
#95 |
Mother of Dragons
|
Men Fløyel! Hva har du imot lepra-pasienter da?
![]() |
#96 |
|
Jupp. Men vi er jo så dumme at vi ikke forstår at noen er uforskammet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
Jeg er enig i dette. Synes det er veldig flott at Tusenfryd er røykfri, men i sommer så jeg at det som er et problem, er foreldre (evt. andre) som er alene i parken med ungene sine og dermed må dra med seg ungen opp og ned den rulletrappa for å røyke utenfor parken. Jeg så ingen sneiper og heller ingen smug-røykere, men jeg så mange frustrerte unger som måtte gå enda en tur ned for at pappa skulle røyke.
![]() |
![]() |
#98 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Forby røyking hjemmeArgh.... trekker alt om overformynderi- Nakkeskudd, drit i omskoleringsleir
![]() |
|
|