Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan rekker dere å lage middag fra bunnen hver dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-10, 14:46   #101
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan rekker dere å lage middag fra bunnen hver dag?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Til hverdagsbruk "jukser" vi annenhver uke. Da får vi leveranse fra middagshjelpen.no. De leverer oppskrift og alle ingredienser til middager for alle hverdagene i uka. .

Å, så genialt!

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 14:49   #102
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan rekker dere å lage middag fra bunnen hver dag?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.


Jeg tror kanskje det har noe med å gjøre at maten binder vesken i magesekken lenger når den er moset inn i maten, mens den renner mer rett igjennom hvis den drikkes separat?

Mulig.. eg meiner å hugse at det var noko med at magesekken raskt blei fyllt (raskare med suppe enn mat som må tyggast); og at det ut frå dette gjekk signal til hjernen om at nå var det nok mat gitt. Dette holdt seg lenge. Kanskje ikkje utan grunn at ein del slanke-diettar går ut på å drikke miksar og drinkar....

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 14:53   #103
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan rekker dere å lage middag fra bunnen hver dag?

Fann ein link om dette, frå BBC.

Er nå berre ein påstand dette da, ingen referansar eller "beviser" sånn sett, ta det for det det er verdt.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/8068733.stm

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 17:41   #104
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.973
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan rekker dere å lage middag fra bunnen hver dag?

Jeg tok tiden i dag da vi hadde fiskegrateng til middag. I mine øyne er det en av de mer tidkrevende hverdagsmiddagene. Det tok 50 minutter fra jeg kom hjem til vi satte oss til bords. Da hadde jeg laget middagen, vasket opp noen småting, fylt og satt på oppvaskmaskinen og dekket bordet.

Det er klart at det hjelper at jeg nettopp hadde handlet, så jeg hadde alle ingrediensene lett tilgjengelig og at jeg har laget fiskegrateng mange ganger før, så jeg tenker ikke på hva jeg skal gjøre. Men alt i alt så synes jeg at det er akseptabel matlagingstid på en dag da vi ikke har andre ting vi skal nå om ettermiddagen. Dersom vi må komme oss raskt ut lager jeg gjerne noe enklere.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 09:49   #105
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.711
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan rekker dere å lage middag fra bunnen hver dag?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Å, så genialt!

Jepp, det er helt fantastisk. Vi vurderer å gå over til levering hver uke.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 21:48   #106
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.993
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan rekker dere å lage middag fra bunnen hver dag?

Det jeg synes er verst er at minstemann henger på meg mens jeg skal lage middag! Da er det lettvint å ty til halvfabrikata.

Forleden laget jeg kyllingsuppe fra bunnen av, fant oppskrift i Foreldre & Barn. Suppen ble kjempegod, sunn og deilig, men barna nektet å smake på den!

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 22:26   #107
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan rekker dere å lage middag fra bunnen hver dag?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det jeg synes er verst er at minstemann henger på meg mens jeg skal lage middag! Da er det lettvint å ty til halvfabrikata.

Forleden laget jeg kyllingsuppe fra bunnen av, fant oppskrift i Foreldre & Barn. Suppen ble kjempegod, sunn og deilig, men barna nektet å smake på den!

Det er sååå typisk. Opplevd det flere ganger, spesielt minste nekter å smake. Det er så ergelig når man står og strever og lager, også vil dem ikke ha.... Men vi har egentlig en regel om at dem skal smake 1 bit, kan ikke si at dem ikke liker før dem har smakt på maten. Eldstemann er flink til å smake, og heldigvis der det ut til at minstemann begynner å bli inspirert også

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 21:19   #108
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan rekker dere å lage middag fra bunnen hver dag?

Dette skal bli min bibel etterhvert! *abonnerer*

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 22:29   #109
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan rekker dere å lage middag fra bunnen hver dag?

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Det er sååå typisk. Opplevd det flere ganger, spesielt minste nekter å smake. Det er så ergelig når man står og strever og lager, også vil dem ikke ha.... Men vi har egentlig en regel om at dem skal smake 1 bit, kan ikke si at dem ikke liker før dem har smakt på maten. Eldstemann er flink til å smake, og heldigvis der det ut til at minstemann begynner å bli inspirert også

Samme her. jeg var ikke noe flink til å lage mat da Vetle var liten, som resulterte i at vi spiste mye kjedelig mat, ganske sunn forsåvidt, men nå som jeg lager mye mer spennende mat og så mye fra bunnen av tar det litt tid før han vender seg til alt, ikke alt faller i smak heller.

Pizza lager vi egentlig aldri, men lagde i dag med grov bunn, han spiste mest salaten ved siden av

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no