|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Kan man forvente at det er greit at hunden er med til alle? | |||
| Ja, selvfølgelig! |
|
1 | 0,32% |
| Nei, selvfølgelig ikke! |
|
314 | 99,05% |
| Dustepoll |
|
2 | 0,63% |
| Deltakere: 317. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?
Dette kan gjelde enkelte voksne og barn også...
|
|
|
#2 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.
Hehe, ja det kan det nok, men det er vel relativt sjeldent at barn/voksne på besøk etterlater vond lukt, masse hår og merker i parketten.....vil jeg tro? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Hunder er illeluktende siklotroner og jeg synes ikke de har noe innendørs å gjøre. Utendørs er det helt fint.
|
|
|
#4 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er IKKE glad i katter og er dessuten veldig allergisk, men jeg virker som en magnet på dem. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Ah - det leste jeg en gang. Det er en mismatch i kroppsspråk. Når mennesker ser noe de liker vides pupillene ut og noe andre greier - for katter er akkurat de signalene truende. Når katter har det godt så smalner de øynene til en tynn strek og snurper sammen munnen. Akkurat som en allergiker på vei inn i pustestans. Katten ser allergikeren og tenker: Dette kan jeg - dette er sjærlighet. Så heldig jeg var som fant en katteelsker - jeg vil mingle. |
|
|
|
#6 |
|
søt
Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Nei! Man må spørre først, og jeg håper folk har vett nok til å si nei. Har hund.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Jeg er faktisk så sær at jeg ikke vil ha enhver hund stående i hagen heller. De graver og markerer og ... nei. |
|
|
|
#8 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Nei, det kan man ikke forvente. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Jeg har hund som ikke røyter i det hele tatt, og jeg må si at jeg ikke er spesiellt glad for besøk av hunder som røyter. Mest fordi jeg er kjempeallergisk for de fleste raser selv, men også fordi jeg er så lat at jeg ikke har lyst til å måtte støvsuge hår. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Jeg kan ikke fordra hunder, så her slipper de ikke inn. Folk som kjenner meg vet dette, og de blir ikke sure. Er den en søt liten valp, og jeg slipper å ta på den så kan det gå. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
søt
Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Det er sjeldent behov for å ta med bikkja på besøk, men jeg erfarer at det er helt greit for de fleste vi spør.
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Floksa: han der kan nesten få bo hos meg. Jeg tror ikke naboene ville vært helt happy dog.
|
|
|
#13 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Hadde vi hatt hund, så hadde det ikke vært noen selvfølge at den skulle bli med bort nei. Tror neppe jeg hadde orket å ha den med heller jeg da, og heller latt den ligge hjemme i fred og ro.
|
|
|
#14 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Siden jeg har hund selv, føler jeg meg forpliktet til så syns det er greit med hunder på besøk. Så jeg sier aldri nei, selv om jeg ikke alltid er udelt positiv. Kunne ikke falle meg inn å ta med hunden på uanmeldt besøk eller tenke det var en selvfølge den var med. Min hund - mitt problem. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Hos meg er stort sett alle hunder velkommen, men jeg forventer at de ikke jager katten min, gjør de det så må de ut eller stenges inne på et rom. Også forventer jeg at de ikke går opp i sofaen eller på kjøkkenbenken. Et unntak er det, bikkja til foreldrene mine nytter det ikke å få ned fra sofa eller seng, men jeg syns jeg må godta det fordi de passer min såpass ofte for meg. Forventer ikke at jeg kan ta med meg bikkja på besøk hos noen, stort sett så har hun det best hjemme hvis jeg ikke skal være borte for lenge.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Nei, det kan man ikke forvente. Jeg vil helst ikke ha besøk av hunder. Jeg kan til nød tolerere en liten, røytefri en, men store hunder som klorer på gulvet, sikler og legger igjen hår? Nei takk! Jeg grøsser faktisk litt, jeg.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Jeg har katt, jeg vil ikke at den jages rundt hjemme. Dessuten har jeg vel blitt ganske nazi ettersom minsten var redd hunder da han var mindre. |
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Jeg tror forresten aldri noen har spurt meg om å ta med hunden inn, det har alltid vært jeg som har sagt de kan gjøre det. Enten før de kommer, eller når de er her hvis de har tenkt å ha hunden i bur i bilen, eller på verandaen. Så jeg tror de aller fleste hundeeiere ikke forventer å få med hunden inn. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Nei det er ingen selvfølge. Jeg tilbyr folk med hund at den kan stå på verandaen (stor og med høye gjerder rundt) eller ligge i gangen om den er rolig. Kattene våre liker hunder fordi de har vokst opp med en stor en, men ikke alle hunder liker katter...
|
![]() |
|
|