|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godis i barnehagenJeg ville nok ikke godtatt om noen nektet meg å ha brunost i matpakken til ungene, når jeg tenker meg om. Der går min personlige grense.
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Sv: Godis i barnehagen
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Men hvorfor er det så viktig at barna gjør dette i barnehagen? De har jo et hjem og foreldre som sikkert ønsker denne opplevelsen sammen med barna. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ringskrømt
|
Det er ikke barnehagens ansvar å lære barna matkultur. At de spiller en viktig rolle er klart, men å overlate det til barnehagen fordi man ikke har tid / lyst selv, blir for dumt. Men vi har kanskje forskjellig oppfatning av hva som er "god matkultur"? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Men det er litt på lik linje der jeg er med hensyn til sukker i barnehagen. Noen foreldre ser på brunost som en del av sitt kosthold, mens enkelte sukkerfrie barnehager kutter ut det helt nå.
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godis i barnehagenDe sukkerfrie barnehagene har foreløpig ikke kampen mot skjeibladkak øverst på lista.
|
|
|
#9 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Godis i barnehagenI barnehagen vår har ungene med matpakker for hele dagen, så det blir rett og slett opp til foreldrene hvor mye sukker de spiser hver dag. De fleste ungene har med en youghurt, vi også. En gang i måneden har de varmmat, og suppe på termos på turdagen hver uke. Til bursdager har de valget mellom flere varmretter eller kaker, det er mange som velger varmrett istedenfor kake. Til drikke er det kun melk og vann.
|
|
|
#10 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Mulig det er misvisende, men den diskusjonen kan vi kanskje ta i flisespikkerforumet |
|
|
|
![]() |
|
|