|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Akseptabel ventetid er: | |||
| Under 1 time |
|
81 | 48,80% |
| 1-2 timer |
|
56 | 33,73% |
| 2-3 timer |
|
8 | 4,82% |
| Alt er akseptabelt! |
|
21 | 12,65% |
| Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I mål
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?
Nei, jeg vet det, men for det første går det an at en av foreldrene er utenfor med dem, og dersom man skal være inne, er det da ikke akseptabelt at lydnivået tar helt av og at ungene mer eller mindre raserer lekerommet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?En av foreldrene? Å ja, du antar at alle har to foreldre. Eller familie som stiller opp. Eller venner.
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?DE?
Beklager, det sto ingenting om at dette var en reell situasjon her.
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?
Nei, jeg skrev det tidligere i tråden, men det kom nok ikke helt klart fram her nei. Jeg har opplevd det ja. Men det er forsåvidt en avsporing. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Jeg har opplevd "hele familien" jeg også, men det var vel et ganske spesielt tilfelle. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Jeg er oppvokst med "verdens beste legevakt", Sandnes legevakt er bare helt utrolig! Der ringer du inn, får snakke med en sykepleier, får en tid du kan komme på, om det blir ledig tidligere, ringer de tilbake til deg for å fremskynde timen. Der er så og si aldri kø på legevakten, og alt går smidig. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Helst under 1 time.
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Som regel har det gått rimelig kjapt når vi har vært der. De gjør jo en vurdering av tilstand. Spesielt med ungene har vi fått kommet raskt inn. Men det har jo vært noe med situasjonene også. Ukedagen man kommer dit på har jo også en del å si. Å sitte der alene og vente har ikke gjort meg så voldsomt mye. Det har vært verre når barna var med og utålmodig. Men jeg forstår jo hvorfor det er ventetid. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Jeg syns at så lenge det ikke er veldig alvorlig bør man tåle å vente en time eller to. På legevakta her har vi aldri ventet så lenge, det går som regel mindre enn en time fra man kommer til man går hjem. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Det burde ta under 1 time ja. Her hvor vi bor får vi time på legevakten og jeg har aldri vært med på at vi har måttet vente utover det. Vi blir som regel alltid ropt inn med en gang vi ringer på.
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Oi, gammel tråd! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Jeg satt mellom 4 og 5 timer på legevakten her i Trheim da jeg hadde SA i fjor. De praktiserer ikke at man får time såvidt jeg vet (mulig dette er endret nå). Dagen etter måtte jeg møte opp til GU på Kvinnesenteret og ble da prioritert bakerst siden jeg ikke hadde avtalt time. Nye 4 timer, omringet av happye gravide og små nyfødte. Yey. Men det gikk da det og. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Feb 2011
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Jeg satt i 3 timer med lillesøster som da var 5. Hull på siden av tinningen og 5 sting. Burde skjønt det da det kom en mann bak oss mef armen i et håndkle og hadde lekt litt med motorsagen.
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Men dere som mener at man maks bør vente en time, gjelder det for alt man drar på legevakta for? Er dere klar over hvilke enorme ressurser det vil ta å ha et helseteam alltid parat til å kunne fikse det?
|
|
|
#16 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Nå er jeg av typen som kun ringer hvis det er helt krise, så da forventer jeg å få hjelp ganske raskt. Svarte 1-2 timer. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Vi har ikke vært mange ganger på legevakta her, og bare med ungene. Jeg tenker vel at helst ikke mer enn en time, men pleier si at jeg foretrekker det sånn som da vi var der me Knerten og ble vel sittende og vente en times tid eller så, fremfor da vi var der med Mikro, og gikk rett forbi hele køen og rett inn til legen (og ut derfra med papir som sa vi var innlagt på barneklinikken, vennligst kjør dit.) Men mye over en time med syke barn synes jeg ikke er noe fristende altså. (Knerten var ikke syk da vi var der med ham, han hadde bare blitt bitt i barnehagen)
|
|
|
#18 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?1-2 timar svarte eg. Nå har vi heldigvis flytta ut av sentrum til ein nabokommune, og der slepp ein til etter ganske kort stund. Det er fantastisk! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
maler
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Jeg synes det kommer an på hva man er der for. Hvis man bruker legevakten fordi man ikke har tid til å gå til fastlegen på dagtid med en filleting synes jeg man kan vente til køen er vekk uansett hvor lang den er. Med barn bør man slippe å vente mer enn et par timer tenker jeg som et utgangspunkt, og det bør være tilrettelagt for å vente med barn. Voksne som mistenkes å feile noe alvorlig synes jeg kan vente lenger, men det er klart det ikke er spesielt behagelig.
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Når jeg er der alene, og ikke er alvorlig syk, kan jeg vente så lenge som det trengs. Når jeg er der med ungene, og det ikke er noe jeg tror er kritisk, er det helt greit med et par timer. |
|
|
|
![]() |
|
|