Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-11, 11:14   #1
Venhild
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2011
Venhild bør skjerpe seg
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Er dette bare et vaksineforsøk da? Er ikke vaksinen nå en del av vaksineprogrammet?

Jeg er glad jeg ennå har et år på å bestemme meg 100% om mellomsøster skal få vaksinen eller ikke. Jeg har også snakket med helsesøster og fått grønt lys for å vente et år, om jeg fremdeles er usikker.

Jo, vaksinen er en del av barnevaksinasjonsprogrammet nå, men det er like full et vaksineforsøk. All den tid det enda ikke er forsket på hvorvidt vaksinen forbygger kreft, og heller ikke forsket på om den kan forårsake kreft. - dessuten antar man bare pr dags dato at livmorhalskreft kommer av HPV-viruset, skal vi tro Rikshospitalet.

Venhild.

Venhild er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 11:11   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(som et ørlite apropos, du trenger ikke å undertegne alle innlegg med nicket ditt. Vi ser jo det uansett. )

Gammel 09-02-11, 11:12   #3
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Man kan få hodepine av paracet.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 11:27   #4
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Det eneste jeg føler trang til etter å ha lest den siden det linkes til i startinnlegget, er å rulle rundt på gulvet i latterkrampe.

Det skumle er at det faktisk finnes folk som tror dette er vitenskapelig holdbar argumentasjon. Det underminerer egentlig det meste jeg tror på, men får meg til å opprettholde mitt noe misantropiske grunnsyn.

Kanskje du skal finne deg et mindre utdannet publikum å spre propagandaen din på, Venhild? Her inne står nemlig ganske mange av oss i ledtog med Djevelen og de skumle, skumle Myndighetene.

Gammel 09-02-11, 11:33   #5
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:00   #6
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror mer på det Katta og Esme sier og mener enn nettsteder uten skikkelige kilder.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:05   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mulder har kommet seg en hel del han altså. Ihvertfall som tv-underholdning. Som person jeg måtte forholdt meg til er jeg redd jeg måtte drept ham.

Sitat:

Kjente bivirkninger av Gardasil:
"Svært vanlige (over 1 av 10 pasienter), bivirkninger på injeksjonsstedet inkluderer: smerte, hevelse, og rødme. Det ble dessuten sett feber.
Vanlig (mer enn 1 av 100 pasienter), bivirkninger på injeksjonsstedet inkluderer: blåmerke, kløe.
Svært sjeldne (mindre enn 1 av 10 000 pasienter), pustevansker (bronkospasme) er rapportert.
Sjelden (færre enn 1av 1000 pasienter), elveblest (urticaria).
Bivirkninger som er rapportert under markedsført bruk omfatter:
Svimmelhet, kvalme og oppkast er også rapportert.
Besvimelse er rapportert. Selv om slike besvimelseshendelser er uvanlige, skal pasienter observeres i 15 minutter etter at de mottar HPV-vaksinen.
Allergiske reaksjoner som kan omfatte pustevansker, hvesende pust (bronkospasme), elveblest og utslett er rapportert.

Jeg tar kreft over en time med hovent stikksted? Er det det som er det anbefalte valget nå? Du kan bli svimmel eller noe sånt - kanskje over tid - i verste fall minutter - er det virkelig verdt så mye å slippe kreft, liksom?

Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:10   #8
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden til Venhild sier at gutter også skal vaksineres nå, og fremstiller dette som noe helt forferdelig. Det blir hevdet at dette noe er Merck gjør fordi salget går dårlig. Jeg mener det er bra at også de som sprer viruset bør få tilbudet om vaksinen.

Gammel 09-02-11, 12:12   #9
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjønner ingenting jeg?
Er 11 norske jenter døde av denne vaksinen, men folkehelseinstituttet har husjet det hele ned og kjøpt tausehet av foreldrene, som nå lyver og sier at jentene er friske?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:15   #10
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Skjønner ingenting jeg?
Er 11 norske jenter døde av denne vaksinen, men folkehelseinstituttet har husjet det hele ned og kjøpt tausehet av foreldrene, som nå lyver og sier at jentene er friske?

Neineinei! Jentene har spist sylteagurker og er kidnappet av ailiens. HP -vaksinen er bare en dekkoperasjån får å få fokus bort fra ze real pråblem.

Trøst me, jeg har snart en hjemmeside om det.

Gammel 09-02-11, 12:17   #11
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Neineinei! Jentene har spist sylteagurker og er kidnappet av ailiens. HP -vaksinen er bare en dekkoperasjån får å få fokus bort fra ze real pråblem.

Trøst me, jeg har snart en hjemmeside om det.

Godt jeg bare har gutter : phu:

Gammel 09-02-11, 12:16   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Skjønner ingenting jeg?

Tror det er mange flere jeg. De forkler dem som trafikkdrepte og sånt. Men egentlig er de myrdet av MyndigheteneTM.

:sender sølvpapiret:

Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:17   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjønner ingenting jeg?

Ah, nå finleste jeg teksten din. Norske myndigheter har selvsagt dopet foreldrene på sylteagurk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:14   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Esme da. Hva slags underholdning skulle det bli her inne om vi gikk rundt og forlangte at folk skulle skjønne kildehenvisningene de brukte. Det må jammen være nok at de er i stand til å kopiere dem.

Gammel 09-02-11, 12:22   #15
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Esme da. Hva slags underholdning skulle det bli her inne om vi gikk rundt og forlangte at folk skulle skjønne kildehenvisningene de brukte. Det må jammen være nok at de er i stand til å kopiere dem.

Jeg tror hun her leser ordet cancer og det ringer en bjelle litt langt bak i hjernebarken, hva var det det betydde igjen, cancer, cancer, jeg husker noe fra astrologitimen som het cancer, er det vaksine mot kreps? Næ, jeg googler, væ, kreft? Det er fali'! Det vil vi ikke ha!

Gammel 09-02-11, 12:29   #16
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Alle jeg har truffet som lider av alvorlige sykdommer har spist kjøttkaker. Uten unntak.
Bare et heads up, folkens! Kjøttkaker leder til alvorlige sykdommer. Og i noen tilfeller narkotikamisbruk.

Kilde: Vel, dere ser det da skrevet sort på hvitt like ovenfor her.

Gammel 09-02-11, 12:33   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Alle jeg har truffet som lider av alvorlige sykdommer har spist kjøttkaker. Uten unntak.
Bare et heads up, folkens! Kjøttkaker leder til alvorlige sykdommer. Og i noen tilfeller narkotikamisbruk.

Kilde: Vel, dere ser det da skrevet sort på hvitt like ovenfor her.

Ikke nok med det, alle jeg kjenner som har barn, har også en eller annen gang vært på et offentlig toalett.....

Gammel 09-02-11, 12:34   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, jeg må bare fortelle om da broren min skulle ha gruppearbeid i samfunnsfag på ungdomsskolen og de fant en aldeles nydelig side på internettet. De skulle skrive om Holocaust og siden de brukte som eneste kilde viste seg å være laget av en amerikansk nynazistorganisasjon.

Jeg spurte ham hvordan han kunne tro at dette var en fin side, og det var visst de pene "proffe" fontene, pene bilder og en masse linker videre til andre sider som gjorde at de trodde den var veldig seriøs.

Gammel 09-02-11, 12:34   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Å, jeg må bare fortelle om da broren min skulle ha gruppearbeid i samfunnsfag på ungdomsskolen og de fant en aldeles nydelig side på internettet. De skulle skrive om Holocaust og siden de brukte som eneste kilde viste seg å være laget av en amerikansk nynazistorganisasjon.

Jeg spurte ham hvordan han kunne tro at dette var en fin side, og det var visst de pene "proffe" fontene, pene bilder og en masse linker videre til andre sider som gjorde at de trodde den var veldig seriøs.

Det ble sikkert en … interessant oppgave.

Gammel 09-02-11, 12:45   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Svar med sitat
Svar

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.