|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
geskjeftig
|
Sv: JentefestenNei, jeg glemmer ikke at folk har ulike verdier. Jeg husker bare samtidig på at det ikke forandrer hvor stort behov man har for mat og bolig når man blir eldre.
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JentefestenEr det kokosmakroner dere snakker om, eller finnes det flere varianter? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Jentefesten
Nei, det er slike hippe, kule, fargerike makroner som er i ferd med å utkonkurrere cupcakes ifølgje amerikanske trendforskarar. Får ikkje til å lime inn bilete frå iPad, men slike http://www.google.no/search?q=makron...E6qo4gTF0uSrCA |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Sv: JentefestenHmm-første gang jeg ser noe sånt... Men jeg har en gang pyntet et slikt pepperkaketre med nonstop, det skal jeg ha. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Librocubicularist
|
Ifølgje ein reportasje på Østlandssendingen her om dagen, har visst desse tatt over for cupcakes. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Sv: JentefestenMyria: Det kan hende du har skrevet det, men er du hjemmeværende selv? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
geskjeftig
|
Sv: JentefestenMyria, jeg er imponert over at du har holdt koken. Det er ikke alltid så gøy å diskutere motstrøms alene.Sov godt!
|
|
|
#10 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: JentefestenMakroner er bedre enn cupcakes og vanskeligere å få til, har jeg hørt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 18-03-12 kl 11:51. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Librocubicularist
|
Veldig interessant spørsmål. Her i huset har vi hatt ei "yte etter evne, få etter behov"- tenking, i periodar kor vi har levd på ei inntekt. Men det har vore andre grunnar til å leve på ei inntekt, og det har veksla kven av oss som har forsørga den andre. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
can-jur
|
Sv: JentefestenMen hva skal vi gjøre om ingen kan ta de jobbene der man ikke tjener nok til å forsørge seg selv og evt familie? Skal enslige feks tvinges til å ta lavtlønnsyrker fordi de ikke har forsørgeransvar?
|
|
|
|
#13 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg er høyt utdannet i et lavtlønnsyrke og tenker at vi må gjøre det mer attraktivt å jobbe i disse yrkene - ikke sørge for at folk slutter å velge dem. Disse yrkene er ganske så vesentlige for opprettholdelse av velferdstaten slik vi kjenner den.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Librocubicularist
|
Det er jo eit like stort problem at sosionomar, sjukepleiarar og andre med treårig høgskuleutdanning og 270.000 i startlønn ikkje kjem inn på boligmarknaden utan å vere i eit parforhold. Så nei, det er ikkje ei løysing å overlate lågtlønnsyrker til einslege. Løysinga er vel snarare å justere lønningene, slik at det går an å få lån og kjøpe seg ei leiligheit, også for desse yrkesgruppene som er så viktige for samfunnet. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: JentefestenDiskuterer vi her blå- feminisme? Det er eit begrep eg ikkje har funne heilt ut av enda, men blei fortald om det på jobb. Etter kva eg forsto var det kvinner som var veldig klar på at dei tradisjonelle vala som dei gjorde var frie, gjennomtenkte val. Nokon som veit meir om blå-feminisme?
|
|
|
#16 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det kommer opp endel når man googler. Og Julie Brotkorb blir vel sett som som en typisk blåfeminist, så vidt jeg har forstått. I oppslaget i DN på fredag, som jeg har linket til tidligere i denne tråden, står hun imidlertid frem og advarer kvinner mot tradisjonelle-valg-fella, - utfra et økonomisk perspektiv.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Librocubicularist
|
Det var eit nytt omgrep for meg. Må spørre Google, skjønner eg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Er etterkommere etter de konservative damene som ikke kunne skjønne hva de skulle med stemmerett. Hadde jo klart seg helt fint uten det så langt og hadde ingenting med å være underlegen mannen. Var jo bare snakk om rollefordelig. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Dessuten så kunne de jo bare fortelle mannen sin hva han skulle stemme.
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: JentefestenJeg synes det er et samfunnsproblem om alt for mange friske voksne mennesker jobber deltid eller ikke i det hele tatt. Andelen som jobber og produserer i befolkningen blir mindre og mindre (med tanke på at vi blir eldre og eldre bl.a.). Det betyr at vi trenger de hodene/hendene vi kan få i arbeidslivet. Jeg synes faktisk at jeg har en plikt til å produsere når jeg også setter så høyt det veldferdssystemet som vi har. Ellers enig med det bai skrev tidligere her. |
|
|
|
![]() |
|
|