Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sender du ditt 18 år gamle barn til syden alene
Ja 92 65,25%
Nei 7 4,96%
Vet ikke/for tidlig å si/kommer an på hvor - svar i tråden 42 29,79%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-12, 11:14   #1
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg tror ikke jeg er spesielt naiv. Og jeg fikk ikke med meg at det var snakk om 100% superharryfyllasted, jeg leste bare syden. Heldigvis har ikke noen av ungene så langt vært tiltrukket av førstnevnte type reisemål.

Jeg er like lite naiv som Filifjonka. Det er forskjell på folk, også attenåringer. Ikke alle synes partysteder er ok.

Ja, jeg har hatt en attenåring. Han bodde på hybel fra han var sytten, og når jeg tenker meg om så jobb-pendlet han vel til utlandet da han var atten. Ikke alle blir russ, noen går som lærling i stedet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 11:27   #2
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Tja, selv om jeg ikke foretrekker den type ferie nå (ikke vært til chartertur siden da) så var det jo veldig gøy da jeg var i den alderen. Møtte mange på samme alder, det var sol og det var kaldt øl. Og ikke minst billig. Jeg var også på språkreise som yngre og likte andre turer, men syntes allikevel en uke med venner på Kreta/kos var fantastisk artig.

Vi var jo innom slike steder vi også - en måneds interrail i Europa endte opp i en måned øyhopping i Hellas, og på for eksempel Ios var stemningen høy. Pengene satte imidlertid grense for hvor mye fyll det ble - jeg mener å huske at vi unte oss en coctain (piña colada eller tequilla sunrise) daglig. Etter øyhoppinga ble det kibbutz i Israel, og der var det gratis øl hver fredag - say no more ... . Poenget mitt er vel mer at jeg håper barna har mer lyst til å bruke penger oppdage den virkelige verden enn å drikke seg drita med kompisene de drikker seg fulle med hjemme på et hvilket som helst i Syden. Hva de velger er imidlertid ikke noe jeg kan legge meg opp i når de har blitt så gamle.

Gammel 17-06-12, 12:31   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg var 18 ville det ikke ramlet meg inn i halvsøvne å reise til et skumpartysted. Jeg var forlest, "intellektuell" og svartkledd og ville sett på det som straff å være på Magaluf om det ikke var for å være tilbakelent, ironisk og betraktende.

Tiåringen min er etterhvert ganske bereist og mer skal det bli. Hun flyr alene, tar buss alene over lengre strekninger og får stadig større radius og ansvar. Det er utrolig viktig for meg å lære henne å fikse opp alene, finne ut av ting og lære seg å vurdere hvem som kan hjelpe og hvem man skal styre unna. Da blir det jo som en lek å skulle reise alene som 18-åring. Dersom man ikke lar dem prøve seg i det hele tatt, så er det jo som å dytte noen fra tiern og rope etter dem at man håper de kan svømme.

Gammel 17-06-12, 11:23   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men altså. Om attenåringen bor hjemme og forsørges av meg og skal finansiere tur til aya napa eller hva det heter med kredittkort - da er det en åpenbar mulighet for at mor sier at det kommer ikke på tale all den tid du bor under mitt tak, altså.

Dog satser jeg på å oppdra gutta bedre enn det der.

Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 11:23   #5
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk barn når jeg var atten, helt uten å ha vært i syden.

Gammel 17-06-12, 13:44   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Jeg fikk barn når jeg var atten, helt uten å ha vært i syden.

Iiik! Fikk du virkelig lov til det?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 13:59   #7
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde rimelig streng oppdragelse, og det var mye jeg ikke fikk lov til. Men jeg fikk reise til syden da jeg var 17. Jeg var sjokkert over at jeg fikk lov! Min mor regnet nok med at den balllasten jeg hadde med meg hjemmefra skulle holde. Og ja, det gjorde den. Så jeg tviler nok på at jeg kommer til å nekte min datter når hun er 18. Da er hun faktisk myndig, og en må slippe dem løs i den "store stygge" verden. Og satse på at hun tar ansvar for seg selv og sine handlinger. (Det forventer jeg lenge før den tid slik at det er sagt)

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 14:26   #8
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det veldig smart å nekte en myndig person å dra til syden? Man kan jo evt si at man ikke har mye til overs for det, men å nekte blir jo noe spesielt.
Når mine er 18 håper jeg at oppdragelsen har gjort dem ansvarsfulle nok til at de kan reise utenlands alene. De er allerede såpass bereiste og ansvarsfulle at det ikke skulle være noe problem.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Iiik! Fikk du virkelig lov til det?

Gammel 17-06-12, 13:30   #9
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg var 18 var jeg på interrail. Jeg er glad mamma og pappa ikke vet hva jeg holdt på med.

Men mine 18-åringer må jo bare bestemme om de vil reise eller ikke. Tror dog ikke jeg vil sende dem avgårde.

Gammel 17-06-12, 13:43   #10
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer til å si nei den sommeren de er 17. (Har høstbarn) Året etter er de voksne og trenger ikke mors eller fars tillatelse.

Gammel 17-06-12, 14:41   #11
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg var 18 holdt jeg på med ting "hjemme" (les: i nærområdet og sammen med venner) , som jeg håper mine foreldre aldri får vite om. Jeg tror faktisk ikke det hadde blitt så mye verre med frie tøyler på ayia napa, eller ett annet partysted i syden. Denne debatten blir litt for meg som de diskusjonene der man ikke vil at kjæresten til barnet skal sove over, for "de kan jo finne på å ha sex". Det ungene gjør i syden kan de stort sett gjøre her hjemme også, akkurat som man kan ha sex på dagtid omtrent hvor som helst.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:25   #12
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

Har de egentlig penger til det når de er 18 eller blir det sponset? Det er mye sparepengene kan brukes til på den tiden-lappen, russetid etc. Jeg hadde ikke nektet, men jeg hadde ikke betalt for gildet

Min har penger til reisen, men jeg betaler likevel deler av gildet. Søstrene får betalt sin sommerferie, og selv om han er 18, så velger vi å betale litt av turen. Vi (mannen og jeg) har diskutert når det er naturlig å slutte å betale feriereisen til barna, og har kommet frem til at vi vil betale litt i turen så lenge de boe hjemme og går på VGS. Vi betaler 60% av turen, resten finansierer han selv. Kompisene får hele turen (+lommepenger) dekket av foreldrene.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er det veldig smart å nekte en myndig person å dra til syden? Man kan jo evt si at man ikke har mye til overs for det, men å nekte blir jo noe spesielt.
Når mine er 18 håper jeg at oppdragelsen har gjort dem ansvarsfulle nok til at de kan reise utenlands alene. De er allerede såpass bereiste og ansvarsfulle at det ikke skulle være noe problem.

Jeg tenker som deg og er egentlig ikke særlig bekymret. Jeg tror jeg kommer til å mase mest om smøring med solkrem, akkurat den biten bekymrer meg en del.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:57   #13
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Da jeg var 18 holdt jeg på med ting "hjemme" (les: i nærområdet og sammen med venner) , som jeg håper mine foreldre aldri får vite om. Jeg tror faktisk ikke det hadde blitt så mye verre med frie tøyler på ayia napa, eller ett annet partysted i syden. Denne debatten blir litt for meg som de diskusjonene der man ikke vil at kjæresten til barnet skal sove over, for "de kan jo finne på å ha sex". Det ungene gjør i syden kan de stort sett gjøre her hjemme også, akkurat som man kan ha sex på dagtid omtrent hvor som helst.

Vel, da har du ikke vært mye i syden eller? Farene er ganske anderledes. Sterkere alkohol (som til og med vi voksne kan reagerer på), anderledes kvinnesyn pga kulturforskjeller (mange steder), etc.

Jeg er ikke spesielt redd for at mine jenter skal ha sex. Men jeg er veldig redd for at de skal bli dritings pga kombinasjon sterk alkohol og varme, og kanskje bli utnyttet og i verste fall voldtatt. Jeg ser jo hvor pågående utenlandske gutter er mens jeg er sammen med jentene, tror ikke det blir mindre når jeg ikke er der.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 20:59   #14
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Vel, da har du ikke vært mye i syden eller? Farene er ganske anderledes. Sterkere alkohol (som til og med vi voksne kan reagerer på), anderledes kvinnesyn pga kulturforskjeller (mange steder), etc.

Jeg er ikke spesielt redd for at mine jenter skal ha sex. Men jeg er veldig redd for at de skal bli dritings pga kombinasjon sterk alkohol og varme, og kanskje bli utnyttet og i verste fall voldtatt. Jeg ser jo hvor pågående utenlandske gutter er mens jeg er sammen med jentene, tror ikke det blir mindre når jeg ikke er der.

Jeg har vært i syden nok til å vite at det er elementer der som kan være annerledes enn her. Problemet med pågående gutter som prøver å utnytte fulle ungjenter (eller omvendt) møter man mett av uansett hvor man velger å feste, mener nå jeg. At de blir litt ekstra pågående ovenfor blonde nordiske jenter, eller at en del nordiske jenter lett lar seg bedåre av mørkt hår og nøttebrune øyne, ja det er en del av sydenpakka. Men alt i alt, ikke mye verre enn det som foregår en alminnelig fredags-/lørdagskveld på byen her i gamlelandet.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:27   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror det er litt mer utrygt i syden, uansett om man kan gjøre det samme her.
Av erfaring så er ting "lettere" å gjøre i syden, alkoholen er billigere(både i butikk og
på utesteder), det er varmt og en helt annen atmosfære, det er spennende med et
nytt sted hvor man ikke kjenner noen, mange blir litt mer løsluppen.
Jeg VET at mye av det jeg opplevde/gjorde på Gran Canaria, gjorde jeg ikke hjemme,
ikke nødvendigvis så veldig "farlige" ting, men man slipper hemningene litt mer, iallefall jeg.
Det er mye mer tilrettelagt i syden for fest og morro, i allefall på typiske partysteder.

Jeg tenker at det bør være 21 årsgrense som på Kielferga(og kanskje andre ferger).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 20:43   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser den, Avatar. Men de er jo myndige når de er atten, så det blir litt rart å nekte en voksen person å dra, synes jeg.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 20:51   #17
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har da ikke sagt det?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 21:00   #18
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Når mine er 18 håper jeg at oppdragelsen har gjort dem ansvarsfulle nok til at de kan reise utenlands alene.

Du var sist ut, Safran, så derfor quoter jeg deg. Jeg registrerer at mange håper en ansvarsbevisst oppdragelse vil gjøre sitt til at 18-åringen tar bevisste og ansvarfulle valg.

Well.

Jeg er oppdratt av to pedagoger, som la sjela si i familie, oppdragelse, tilstedeværelse og i det hele tatt. Jeg var en ansvarsbevisst storesøster i mine barneår; selvstendig og flink og grei. Likevel gikk jeg rimelig bananas da jeg ble en 17-18, og gjorde utrolig mye teit og uansvarlig. Både hjemme og borte.

18 er ikke så gammelt altså, selv om man er myndig.

Gammel 17-06-12, 22:27   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Du var sist ut, Safran, så derfor quoter jeg deg. Jeg registrerer at mange håper en ansvarsbevisst oppdragelse vil gjøre sitt til at 18-åringen tar bevisste og ansvarfulle valg.

Well.

Jeg er oppdratt av to pedagoger, som la sjela si i familie, oppdragelse, tilstedeværelse og i det hele tatt. Jeg var en ansvarsbevisst storesøster i mine barneår; selvstendig og flink og grei. Likevel gikk jeg rimelig bananas da jeg ble en 17-18, og gjorde utrolig mye teit og uansvarlig. Både hjemme og borte.

18 er ikke så gammelt altså, selv om man er myndig.

Jeg tror ikke at det er så mye forskjell fra 18 til 20 eller 22, og et eller annet sted så må man slippe dem.

Målet mitt er ikke at barna mine ikke skal gjøre dumme ting i løpet av livet, at de ikke skal ta noen risikoer for det vil si et kjedelig liv.

Målet mitt er at de skjønner når de er rundt 18 år at de å være voksen og få lov til å gjøre dumme valg, har den baksiden at de står ansvarlig for konsekvense av dem. Jeg hadde venninner som hadde overbeskyttende foreldre sånn at når disse jentene gjorde dumme og "forbudte" ting, så følte de at de hadde lurt foreldrene. Jeg skjønte at om jeg gjorde en dum ting så gikk det faktisk bare ut over meg selv.

Derfor kommer jeg til å legge vekt på å prøve å få barna til å skjønne at de bør passe på seg selv for sin egen del.

Gammel 17-06-12, 20:55   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, du har ikke sagt det, men det var du som startet tråden, var det ikke?
det skummelt at de plutselig blir myndige når man ser at de kanskje mangler litt på å være helt ferdige og formuftige. Min eldste har vært myndig i mange år nå. Det var ikke med lett hjerte jeg sendte henne ut i verden, men jeg visste jo at jeg måtte. Og det blir jo folk av de aller fleste - til og med de som er elleville og litt/velig ukritiske når de er unge.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.