|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
Se resultatene: Er du blitt kalt "pen" noen gang? | |||
ja, flere ganger |
![]() ![]() ![]() ![]() |
193 | 86,16% |
ja, en gang eller to |
16 | 7,14% |
nei, og det bryr meg heller ikke |
4 | 1,79% |
nei, og det er faktisk litt sårt |
7 | 3,13% |
ostepølse |
4 | 1,79% |
Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?Det var iallfall vanlig med topp tre lister på ungdomsskola husker jeg, i sånn blad som kom ut innimellom.
![]() |
#102 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?Ikke pen, men søt, og kanskje sjarmerende? Har litt mye fregner til å havne i klassisk, pen - kategorien.
![]() |
#103 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?
Det var hvertfall vanlig da jeg gikk på barneskolen på 80-90-tallet.
![]() |
![]() |
#104 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?Ja, utrolig nok, og jeg antar personen hadde glemt den hvite stokken hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?Av en dritings fyr i kebabkøen engang. Vet ikke om det teller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?Som en robust rødhåra jente har jeg alltid følt meg alt for grov til å komme i «pen» og «vakker» klassen.
![]() |
#107 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?Ja. Av mannen, søstre, venninner og svigermor. Haha.
![]() |
#108 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?Njei, ikke pen, tror jeg, men fin og søt og ser bra ut i dag får jeg jo høre innimellom, og da blir jeg glad. Eller, det hender jeg føler meg så sjaber selv at jeg tror det er et trøstekompliment, men det er heldigvis ikke så ofte.
![]() |
![]() |
#109 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?Ja, jeg innimellom er det da noen som sier at jeg er pen. Jeg er ingen klassisk skjønnhet, så det er ikke et kompliment jeg synes treffer. Det er andre komplimenter jeg tar mer til meg.
![]() |
#110 |
kamerat
|
![]() Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?Det sirkulerte penest-i-klassen lister da jeg gikk på ungdomsskolen også, ja. Det er en av grunnene til at jeg synes det er viktig å fortelle ungene mine at jeg synes de er fine og mer enn bra nok, fordi jeg vet at de er på vei inn i en alder hvor bedømmelsen fra de jevnaldrende kommer til å være en herlig kombinasjon av nådeløs, teit og upålitelig og troendes til å få dem til å tro at de er unormalt og avskrekkende stygge.
![]() |
#111 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?"Flott", brukes en del her hvor jeg bor. Har fått høre det noen ganger når jeg er pent kledd og sminket. Og folk med promille er definitivt rausere med komplimentene. Jeg er ikke klassisk pen, men er fornøyd med mitt eget utseende når jeg gjør meg litt flid. Det som er sikkert, er at jo finere jeg føler meg, jo mer oppfatter jeg det som at omverdenen synes jeg er fin. Mulig det er selvbedrag og selvdigging, men det funker for meg.
![]() |
#112 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer.
![]() |
#113 |
Passiv
|
![]() Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?Jeg føler meg som regel et sted på skalaen mellom skrekkelig og dritfin. Jeg har blitt kalt pen av flere og ved flere anledninger. |
![]() |
![]() |
#114 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?I tenårene trodde jeg oppriktig at jeg var av verdens styggeste. Ingen hadde noen gang fortalt meg det motsatte. Men det er kanskje ikke så uvanlig å tenke sånn når man er tenåring som ble født på 70-tallet?
![]() |
![]() |
#115 |
kamerat
|
Ja, jeg går jo for all del ikke rundt og sier det sånn helt umotivert i hverdagen – men i en tråd som denne synes jeg jo det kan være relevant, og for så vidt er jeg troendes til å si det på trass i alle settinger hvor jeg blir utsatt for andre damer som rakker ned på seg selv. (Særlig når det er på jakt etter ros!
![]() |
#116 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?Ordet pen tror jeg aldri er blitt brukt, men en eller annen person kan nok ha sagt følgende for å muntre meg opp: "men du er da ikke stygg"? Jeg er lang i fra pen, eller fin, eller noe annet i den retningen så det er dermed ingen grunn for noen til å si det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#118 |
Passiv
|
![]() Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?Jeg pleier som regel å syns at folk jeg liker er pene. Med risiko for å dermed ha drept komplimenter heller enn å ha forsterket dem - jeg syns både Toffskij og Skilpadda er pene damer. Skal jeg trekke frem noen helt spesiell så tror jeg at jeg velger Heiko. Alltid nydelig, verdens peneste smil og en dame man gleder seg til å se. |
![]() |
![]() |
#119 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?Men jeg er enig med mange her. Jeg blir litt mistroisk når folk sier jeg er pen. Når folk derimot gir meg komplimenter for å være blid og sprudlende, så tror jeg dem umiddelbart og tar det mer til meg.
![]() |
![]() |
#120 |
maler
|
![]() Sv: Har du blitt kalt "pen" noen gang?Jeg har fått høre det, men jeg er jo ikke spesielt pen på noe vis, helt alminnelig. Og det lever jeg godt med, det var verre da jeg var tenåring og trodde jeg var direkte stygg, det er det mindre hyggelig å tenke. Jeg hadde nemlig ei venninne som er virkelig vakker, og det medførte jo at det haglet komplimenter og folk diskuterte hvor nydelig hun var stadig vekk, mens det logisk nok ikke var så mange kommentarer for min del, og det legger man jo merke til.
![]() |
|
|