|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Sender man barna i toget uansett? | |||
| Ja, det er en plikt å gå i toget. Ingen unnskyldning. |
|
18 | 15,52% |
| Man bør gå om man ikke har veldig gode grunner til å la være (som jeg vil utdype i tråden) |
|
46 | 39,66% |
| Nei, selvfølgelig er det lov å droppe toget, det er et fritt land |
|
52 | 44,83% |
| Couldn't care less. |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?
Nei, hva de som er her sier til barna vet jeg ikke. Men har møtt folk, IRL, som sier at "vi dropper 17.mai, for barna synes det er så kjedelig", når det helt tydelig er de selv som ikke liker det. Og hvor barna har fått valget mellom tusenfryd eller 17.maitog. Jeg har også opplevd voksne som står sammen og prater om hvor slitsomt og kjedelig alt er, med barna surrende rundt beina. De får helt sikkert med seg budskapet.
|
|
|
#2 |
|
By the Sea
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Nei tvangsminner høres ikke noe videre ut.
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Det er i grunnen mest "tråkking" jeg ser på de ungene jeg kjenner i toget, ikke så mye begeistret hoiing. Det har kanskje en del å gjøre med det urimelig svære og logistikkrevende toget i Oslo - det er veldig stort, det er stappfullt av folk, det er oppstilling en time før de skal gå (og oppstillingen er igjen en time etter at de har samlet seg i skolegården før felles avmarsj til byen). De er jo slitne og leie før de i det hele tatt har begynt å gå. Ikke for å være prinsipielt negativ, men jeg kan altså fint skjønne at mange synes det er pes underveis også, ikke bare noe som høres litt mer slitsomt ut enn å sitte hjemme og se på tegnefilm.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Og der var Candy både kjappere og mer poengtert, ja.
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Nå vet jeg ikke hvor du bor, Zoë, men har du noen gang vært i Oslo på 17. mai? Man kan fint ha en kjip dag uten at man er sosialt hemmet og har angst og det hele.
|
|
|
#6 |
|
By the Sea
|
Men akkurat dette tar jeg jo også forbehold om i det første innlegget mitt.
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sikkert, men du fortsetter likevel å poengtere at man må ha en hyggelig dag i toget hvis man ikke er sykelig, og at man har et felles ansvar for å holde halloien ved like.
|
|
|
#8 |
|
By the Sea
|
Normalen er tross alt ikke Oslotoget?
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 16-05-13 kl 14:54. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Noe så veldig. Endeløse mengder fulle folk, gretne folk, dyttende folk, kjipe folk, og nevnte jeg fulle folk? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du må da ikke kimse av kulturarven |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Men fulle folk er jo såå spennende når man er barn! Kan jeg huske.
|
|
|
#12 |
|
Shake it out!
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Ja, og så hadde jeg eg lønnelig håp om at han kanskje skulle ombestemme seg etter å ha gått i prøvetoget, men nei. Det var ikke kjekt. Selv om jeg har påpekt at det sikkert er kjekkere å gå i tog enn å se på. Og så tenker jeg at det kommer han jo til å finne ut - at det å stå i to timer og se på toget ikke er særlig gøy det heller.
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Ok, Zoë, for meg er personer som mener at folkemasser er traumatiserende og angstskapende definitivt ensbetydende med patologisk.
|
|
|
#14 |
|
By the Sea
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?I dag ble denen tråden relevant i samtalen etter barnetoget. Faren min forteller at han har lest at under 50% av barna i Oslo går i toget på 17. mai og han er tydelig forskrekket. Tonen og uttrykket er litt sånn "hva er galt med verden og hvordan skel dette, ende?!", liksom.
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Nei, forsåvidt ikke. Da vi var der sist, gikk vi i toget i en annen anledning, og vår skole har ikke plass i toget i sentrum. Hvis vi derimot skulle gå i det toget, er det stor sjanse for at jeg ikke hadde pushet på ungene. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Ungene mine har gått i to tog idag, barnetog med skolen og resten av stedet og borgertoget for hhv fotball og danseklubb. De syntes sistnevnte var morsomt, sønnen fikk sitte bakpå traktor og minstejenta kunne slå hjul i toget.
|
|
|
#17 |
|
lettere utlada
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Jeg er fra en familie der å gå i tog er et høydepunkt og veldig lystbetont.
|
|
|
#18 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Tøtta mi ville ikke gå i skoletog, og for å være helt ærlig var jeg litt lettet over det.
|
|
|
#19 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enig. Jeg ville nok oppfordret, og forklart hvorfor jeg syntes det var viktig, men tvang fører ikke til noe godt her i huset. I alle fall ikke på sånne ting.
|
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Zoë, vi hadde en flott dag; vår skole var twentysomething i rekken, og jeg satt og drakk cava da det begynte å hølje.
|
![]() |
|
|