Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Sammenslåingen av Elixia og SATS

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-14, 10:50   #1
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenslåingen av Elixia og SATS

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er konkurransetilsynet, og ikke forbrukerrådet som har innsigelser i slike prosesser.

Se det ja. . Men det er vel som det framgår av denne tråden. Det går for fort i svingene, de har hatt store feil i sammenslåingen av data. Medlemsskap, betingelser og priser har endret seg fra den ene til den andre uka.

Jeg trodde jeg i det minste skulle få tilgang til et senter i tillegg, til samme pris. Ble ganske sur da jeg fikk vite at det kun var tilbud om økte priser og reduserte fordeler i bedriftsavtalene. Sånn ut i samtalen kom det fram at jeg var ikke den eneste som hadde reagert på såkalt tilbud til bedriftsmedlemmer. Jeg antar at for dataenes skyld ønsker SATSElixia å tegne alle avtaler på nytt, nullstille kontraktene og øke prisene. Men jeg er ikke fristet av ICON senter, det jeg kjenner har dårlige fasiliteter, mot splitter nytt SATSElixia over gata.

Gammel 28-09-14, 10:22   #2
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

En artikkel på VG sier 77% prisøkning for nye medlemmer. Synes SATSElixia slipper for lett unna med å si at for de fleste medlemmene er det snakk om noen tiere ekstra i mnd. Ikke et ord om bedriftsavtalene som er dårligere. Synes Konkurransetilsynet overser forbrukernes interesse når et selskap med så stor markedsandel øker prisene kraftig.

http://www.vg.no/forbruker/helse/tre...nt/a/23304105/

Gammel 26-09-14, 10:26   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Adrienne. Samtalen jeg hadde med kundesenteret til Elixia er jo en helt klassisk oppskrift på "hvordan-ikke-gjøre-ting", og hvis de faktisk har betalt noen for å ha en så elendig kundeoppfølging som de har hatt i denne prosessen, er det en tragedie. Det er bare å lese litt på FB-siden til SatsElixia hvis man ikke har noen personlige erfaringer med prosessen, for å forstå akkurat det.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 10:30   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og de tierne er det jo bare snakk om i ett år, deretter kan prisene heves ytterligere.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 10:42   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, og de tierne er det jo bare snakk om i ett år, deretter kan prisene heves ytterligere.

Det samme tenkte jeg. For min del var det en hundrelapp ekstra i måneden for å få tilgang til Elixia også, og om et år ryker det vel opp til mye mer. Jeg merker at 590 er på grensen av det jeg synes det er greit å betale, 750 kroner er milevis unna min betalingsvilje (som i utgangspunktet er ganske høy).

Jeg visste ikke at de hadde fjernet mulighet til å trene på kun ett senter, jeg tror de skyter seg selv i foten med en sånn strategi. En så stor kjede trenger stor medlemsmasse for å kunne opprettholde størrelsen, og da tror ikke jeg det hjelper å brande seg som en av de dyreste kjedene i markedet.

Gammel 28-09-14, 11:07   #6
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Har de fjernet muligheten til kun å trene på et senter?

Jeg har foreløpig lik pris og alt som før. Merker ingen forskjell. Enn så lenge, tydeligvis.

Gammel 28-09-14, 11:13   #7
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Jeg har foreløpig lik pris og alt som før. Merker ingen forskjell. Enn så lenge, tydeligvis.

Je også, velger å ikke endre noe. Har avtale om 450,- pr mnd og ett senter ut året.

Gammel 28-09-14, 11:17   #8
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Jeg betaler 449 kr i måneden. Har ingen avtale om ut året eller noe? Har egentlig ikke hørt noen ting?

Gammel 28-09-14, 12:10   #9
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Jeg har ikke hørt noe om endring i det hele tatt. Jeg betaler 419 og har ikke tenkt å gi meg uten kamp hvis de har tenkt å endre den.

Gammel 28-09-14, 12:18   #10
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg må bytte fordi jeg er ikke student akkurat nå. Da blir jeg vel tvunget til noe dyre greier jeg overhodet ikke har bruk for.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 12:43   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står vel noe i papirene man har signert om at de kan sette opp prisen så jeg tror ikke man har noen sak.

Gammel 28-09-14, 12:46   #12
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

De papirene har jeg ikke lenger. Signerte de for 7 år siden.

Men de må vel si i fra en tid i forveien? Så får jeg vurdere da. Jeg har en psykisk grense på hva jeg føler er greit å betale.
Mitt treningssenter er liksom senteret kjeden glemte. Dårlig gruppetilbud, dårlig miljø på kidzen, begredelige lokaler, osv. (Trives der uansett, men ikke så godt at jeg betaler ubegrenset for det.)

Gammel 28-09-14, 12:49   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, de må sikkert si i fra. Men gudene vet hvordan. Mulig en sak på hjemmesidene holder.

Helt enig med maksgrense. Jeg trener nesten ikke på senter nå, men jeg ser an til litt utpå vinteren for å se hvordan treningsvanene mine blir da. Om jeg fortsatt ikke trener der, sier jeg opp.

Gammel 28-09-14, 13:43   #14
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det som holder meg igjen på Elixia er mulighet for barnepass og så har de yoga. Andre gruppetimer bruker jeg færre og færre av. Når jeg ikke trenger barnepass mer melder jeg meg heller inn i et lavprissenter og et yogastudio.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 14:08   #15
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Har nå skummet gjennom tråden og kjenner meg veldig glad for gleden jeg har over og muligheten jeg har til å trene ute. Akkurat inne etter to timers løpetur i skog og myr. Styrke, utholdenhet og frisk luft. )

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 15:59   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt pause og betalingsfri på Elixia fra april. Skulle begynne på igjen 1. september, men det frister så lite. Kanskje jeg rett og slett skal si opp medlemsskapet? :villoggal: Jeg kan jogge ute og på mølle på jobb. Vi har et lite treningsrom på jobb pluss at jeg har Bosu-ball og treningsball hjemme. Det er jo en god start for å begynne å trene litt styrke hjemme. Dessuten frister det å trene litt bootcamp, og jeg har ikke råd til BÅDE Elixia og bootcamp-timer.

Men det er ikke et lett valg. Jeg har vært medlem i snart 10 år, så det sitter langt inne å si opp.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 17:44   #17
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg sa opp mitt før sommeren, Divine. Medlem i 8 år. Gikk helt fint det.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 18:56   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det gjort. Var nesten helt shaky etterpå. Følte nesten at jeg hadde gjort noe skikkelig ulovlig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 19:48   #19
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Gammel 30-09-14, 14:29   #20
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.