|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Er du misfornøyd med sommerværet? | |||
| Ja! |
|
111 | 53,62% |
| Nei! |
|
77 | 37,20% |
| Har ikke vært i Norge |
|
13 | 6,28% |
| Solkrem |
|
6 | 2,90% |
| Deltakere: 207. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Nei!
|
|
|
#2 |
|
Tatt på
|
Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Lillebror har tre shortser som passer fra i fjor. Han har bare fått brukt 2 av de, en gang hver. Det sier sitt om sommeren på Sørvestlandet.
|
|
|
#3 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Våren var sørgelige saker. Sommeren her på Østlandet har vært bedre, sjøl om jeg kunne tenkt meg litt mer varme og litt mindre regn. Jeg har stort sett vært stuck inne med masete ettåring når det har vært sol, da blir det for varmt for ham, så jeg synes ikke jeg har hatt noe sommer. Men det er jo ikke været sin feil, da. Ikke fikk vi dratt i land de største hageprosjektene våre, heller, så jeg håper på godt augustvær. I tillegg til trappebygging og murstabling skal jeg liksom pusse og male mur og beise pergola og rekkverk, men det er mulig det blir vaskeromoppussing først allikevel...
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Tja. Jo. Er vel det. Vi har hatt 16 dager i varmen, det er jeg glad for. Jeg misliker ekstremvarme og syntes det var fælt i fjor, men det finnes jo en mellomting. Jeg har ikke brukt solkrem, bikini eller shorts her hjemme. Det har ikke vært over tjue grader, det har vært masse regn og iskald vind. Vi har ikke brukt terrassen vår, og det er ekstremt uvanlig. Vi har fyrt i peisen på hytta og regnet bort. Tomatene mine vil ikke vokse. Huset blir ikke malt, ingenting annet blir gjort utvendig heller. Vi har ikke vært på stranda og jeg har ikke spist frokost i hagen en eneste gang. Jeg synes det må være lov å være litt muggen over det når vi har kommet til 3. august. (Og slik var forøvrig hele våren også...) Og i vinter var det ikke EN eneste dag med snø! Ikke én! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Ja, de to siste julene har jo også vært begredelige her på vestlandet, med regn og regn og atter regn, ikke EN dag med snø. Jo, det snødde faktisk på julaften i fjor! Men ikke før rundt 22 på kvelden, før det var det bare regn. Hvor kan jeg sende inn klage?
|
|
|
#6 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Ja, jeg er misfornøyd. Det har ikke så mye med været å gjøre,mer med at vi delte opp ferien dumt i år.
|
|
|
#7 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Vi har huset liggende sånn at kosekroken er i le fra nord og har overbygd uteplass med en vegg sånn at vi har sittet masse ute selv om det har regnet og har ikke merket noe til vinden når den har kommet fra nord.
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?
Det har vi også. Bygde tak over for et par år siden. Men vi merker at selv om vi KAN sitte ute når det regner, så er det ofte altfor kaldt likevel. Merket godt at det først og fremst er sola som varmer. Dessuten blir vi uansett våte, for enten regner det sidelengs her i byen, eller så plasker det så hardt at det spruter tre meter inn på terrassen fra golvet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Vintere uten snø er min drømmevinter da. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Alternativet i Stavanger er vannrett regn og vind, og det er kjipt vær å gå tur med hund i, altså. Hunden er gjørmete etter hver eneste tur. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Forsåvidt min og, men jeg tar mye heller snø enn regn til jul. Det ER litt kjipesen når regnet bøtter ned og det er høstvær midt i julen.
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Jeg er jo vant fra Bergen med at snøen kommer ferdig måket, så jeg synes fremdeles høye brøytekanter i lavlandet er nokså eksotisk. På 15. året.
|
|
|
#13 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Nå sitter jeg med ulljakke og pledd inne...
|
|
|
#14 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Har ikke vært i Norge så jeg har ingen formening, og her jeg bor er det alltid lange perioder med sol om sommeren så jeg har ingen grunn til å klage.
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Nei. De to ukene med ferie i Norge var nydelige (sørlandet). Og ellers synes jeg heller ikke det har vært så ille. Men det skal sies at vi også har vært to uker i Spania, mulig jeg hadde vært mer negativ uten. Å sammenligne med sommeren i fjor er jo lite hensiktsmessig, for den var jo ekstrem. Man kan ikke si at det er slik sommer skal være, for her i nord er jo det heller usannsynlig.
|
|
|
|
#16 |
|
Kontrollfrik
Helt enig. Men det har aldri skjedd før at vi ikke har kunnet bruke vår overbygde terrasse om sommeren. Det har blåst for mye og vært for kaldt, rett og slett. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Jeg har forresten fått malt en husvegg og oljet halve terrassen. Venninne har fått malt hele sitt hus.
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Jeg fikk malt huset de dagene det var fint, men jeg ble såvidt bare ferdig med gjerdene og litt av ene husveggen før det ble dårlig igjen. Så nå ser det jo ikke ut. Kunne malt litt i dag, men det er mye skyer, og jeg kan jo ikke ta sjansen på at det plutselig bøtter ned. Skulle kunne leid en DOME og satt over rekkehuset.
|
|
|
#19 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?Jeg var utrolig værsjuk på starten av sommeren, men det har merkelig nok gitt seg nå. Og med min elendige værhukommelse kan jeg jo bare si til meg sjøl at det har vært en helt fin sommer, så klarer jeg vel å overbevise meg om det.
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Det er først og fremst et spørsmål om å justere forventningene, syns jeg. "I helgen er det meldt helt supert vær! 15 grader og opphold hele tiden |
|
|
|
![]() |
|
|