Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når ens utdanning går en til hodet ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-07, 21:06   #101
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når ens utdanning går en til hodet ...

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Også utdypet jeg litt etter at du siterte. Kjapp på labben, du!

Kjapp, ja. Men kan jeg kongerekka?

Gammel 28-07-07, 21:08   #102
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvor godt sitter det limet?

Ganske bra, det er slik at huden på selve øyelokket og huden opp mot brynet klistrer seg skikkelig sammen. Derav litt problemer med å lukke øynene. (Har vi avsporet denne diskusjonen skikkelig nå? )

Gammel 28-07-07, 21:14   #103
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fornøyd med vippene mine, kjenner jeg. Ble du fin? Bilde?

Gammel 28-07-07, 21:26   #104
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

*noterer at jeg ikke noen gang skal forsøke løsvipper*

: prøver å se for meg Fnatten med løsvipper også:

Når jeg tenker løsvipper, så tenker jeg alltid på slike som Alex har i A Clockwork Orange, og jeg fniser godt ved tanken på at him nå går rundt med slike rundt veldig oppsperrede øyne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 21:37   #105
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er fornøyd med vippene mine, kjenner jeg. Ble du fin? Bilde?

Jadda. Vel ikke helt bra, men jeg ble mye bedre enn mannen min som jeg har barbert i en trailer-cowboy sveis. Barter som henger sammen med kinnsjegg (mulig jeg har fått nok av ferie nå og burde pelle meg tilbake på jobb før tiltakslysten tar katastrofale utslag?)

Sist redigert av him : 23-05-09 kl 18:52.
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 21:39   #106
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke høy utdannelse, men jeg banner på at dere synes at jeg er svingende intelligent likevel.

Gammel 28-07-07, 21:39   #107
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Oh. Tråden har endret karakter.

Gammel 28-07-07, 23:54   #108
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hva legger du i "likesinnede", da?

likesinnet~sinna a3 el. ~sinnet a4 (se *-sinna) som har samme sinnelag, interesse e l; subst: være sammen med likesinnede

Jeg er visst veldig arrogant fordi jeg foretrekker å være sammen med mennesker som har samme sinnelag som meg. Jeg har det nemlig mest hyggelig da.

Men det var kanskje ikke det du mente?

Nei var ikke det jeg mente.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 23:58   #109
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Alle foretrekker vel å være sammen med likesinnede? Om det er utdanning eller interesse for traktorpulling som er fellesnevneren, hva så? Er man like arrogant som traktorpuller hvis man sier at man foretrekker å henge sammen med de som ser gleden i å montere spitfiremotorer på traktorer?

Nei jeg kan ikke si at jeg foretrekker kun de som er som meg.
Tvert i mot nesten. Liker godt folk som kan tilføre med noe nytt.

Selvfølgelig kan er det lov å like folk fordi de har felles interesser med en. Jeg har ikke påstått noe annet. Jeg ser bare ikke at utdannelse skal være synonymt med at man har noe til felles. Utdannelse er så mangt.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 00:13   #110
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Nei var ikke det jeg mente.

Da venter jeg på utdyping om hva du egentlig mente.

Gammel 29-07-07, 01:08   #111
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Selvfølgelig kan er det lov å like folk fordi de har felles interesser med en. Jeg har ikke påstått noe annet. Jeg ser bare ikke at utdannelse skal være synonymt med at man har noe til felles. Utdannelse er så mangt.

Det er klart. Jeg er i alle fall på ingen måte spesielt interessert i å omgås folk som har studert det samme som jeg. Jeg er i grunnen temmelig lite interessert i det jeg selv studerte, så de gamle klassekameratene fra NTH jeg omgås nå, er jeg stort sett venner med (eller gift med ) fordi vi har andre ting til felles enn akkurat studiet.

Når jeg snakker om "likesinnede" i en diskusjon som dette, så er det vel mest snakk om at den typen folk jeg trives sammen med, er på bølgelengde med og har felles interesser med, er den typen folk som velger/valgte å ta høyere utdannelse (i tillegg til at det stort sett er folk med utdannelse jeg møter; det er jo en sammenheng der også). Det er altså for det første snakk om at folk som ligner på meg har en tendens til å velge å studere (slik jeg gjorde), og for det andre snakk om at man utvikler seg litt på samme måte mens man studerer, slik at man får mer til felles enn man kanskje ville hatt om man ikke hadde vært student.

Det er ikke slik at det at noen har studert i seg selv gjør at jeg har lyst til å snakke med dem (det er jammen mer enn nok av uinteressante, trangsynte og kjedelige mennesker på alle høyere læresteder!), og heller ikke slik at jeg ikke har lyst til å bli kjent med folk som ikke har studert - det er mer en observasjon av at folk jeg kjenner og oppfatter som mine "likesinnede" stort sett (men ikke alltid) er folk som har høyere utdannelse.

(Og noen akademisk snobb er jeg i alle fall ikke på egne vegne. NTH er knapt noen spesielt akademisk utdannelse, og selv om jeg hadde flaks og hadde en håndfull ualminnelig hyggelige og oppegående klassekamerater der, så opplevde jeg ikke studentmassen generelt som hverken spesielt interessant, vidsynt eller "likesinnet".)

Gammel 29-07-07, 01:26   #112
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

En vanlig misforståelse er at historikere kan masse faktating. Det gjør vi ikke. Vi vet hvor vi kan slå opp faktatingene. Det vi derimot lærer er å være gjennomgående kritiske til det aller meste som serveres, noe du kanskje har fått merke i mange diskusjoner. Ingenting er god fisk før det kan bevises eller være overveiende sannsynlig. Ikke dveler vi ved gamle sannheter heller, dersom det kommer nye opplysninger på banen.

Som historiker så må alt selvfølgelig bevises. I all høyerer utdanning lærer man at påstander må underbygges teoretisk. Om noen ikke vil ta alt som god fisk så er det greit, men det er også begrensende for det mennesket.

Sitat:

Jeg har fått flere måter å se ting på etter at jeg studerte, og har nå mange flere perspektiver enn før jeg begynte å studere. Det betyr ikke at jeg er arrogant og hoverende. det betyr bare det det betyr. At jeg har fått flere perspektiver og sider å se saker fra. Mer kunnskap og fler begreper å henge det jeg ser på.

Det er jeg helt enig med deg i. Samtidig så kan man også få andre perspektiver på ting ved å omgås forskjellige miljøer eller gjennom livserfaringer. Det er mange veier til Rom.....

Sitat:

Før jeg studerte reflekterte jeg ikke så mye på hvorfor ting var som det var, selv om jeg likte bøker, særlig leksikon, faktabøker og historie i tillegg til romaner og gjennompløyinger av familiens samling av National Geographic.

Jeg har mange i familien som er uten høyere utdanning. Og de er ikke dumme. Flere er svært belest og følger godt med. Men samme hvordan du snur og vender på det så er ikke mine mange år på universitetet bortkastet og jeg vet og kan noe som de ikke vet. Slik de kan og vet ting jeg ikke kan og vet.

Selvfølgelig er ikke utdanningen bortkastet.

Sitat:

Jobben jeg har nå og min neste har jeg ikke fått så mye pga HVA jeg har studert, som AT jeg har studert. Man ville ikke fått denne typen jobber dersom man ikke hadde høyere utdanning, i hvertfall ikke min neste. Høyere utdanning kreves fordi man er i stand til å ta til seg ny kunnskap fort. At man er fleksibel, kjapp og i stand til å lære.

Det var nytt for meg.

Sitat:

Jeg har også fått de jobbene pga ting jeg gjorde frivillig og lønnet ved siden av studiene. Som man ikke får mulighet til å gjøre dersom man jobber. Hvordan kan men ellers få mulighet til å leke bedriftsleder for studenthus, lede store organisasjoner, arrangere konserter fra booking til billettsalg og backline og ridere og pelle ut gule nonstop, få massiv ledererfaring, osv osv. Ikke få av folk som driver med lys, lys, booking, agentbyrå, mangament osv i musikkbransjen er studentavhoppere eller ferdige kandidater som forfulgte hobbyen sin fra studenthusenes bookinggrupper. Man får mye selvtillit av å prøve store ting i en trygg lekegrind. Jeg har hatt stor nytte av organisasjonserfaringen jeg ervervet gjennom studietiden.

Det er fortsatt mange veier til Rom..... Organisasjonserfaring kan man få på en arbeidsplass også som tillitsvalgt. Man får også masse erfaring ved å få ansvar i en jobb. Skal ikke undervurdere det heller. Det at man tør flytte grenser for seg selv gir selvutvikling. Livserfaring er definitivt en "utdanning" man ikke skal undervurdere.

Sitat:

Nåvel. Nok om meg... Jeg synes det er synd at du har opplevd deg slått i hodet av noen som hadde lang utdanning og prydet seg med den, fremfor å møte deg på en skikkelig måte, slik alle høyt utdannede damer jeg kjenner i denne tråden ville gjort.

He he...... jeg har ikke blitt slått i hodet av noen med lang utdanning. Jeg ser bare hvordan enkelte godt utdannede møter andre mennesker med mindre utdanning. Det jeg ser misliker jeg. Personlig har jeg ikke noe problem med det. Jeg blir møtt på en skikkelig måte. Ikke noe problem.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 01:30   #113
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

eller gift med (…) fordi vi har andre ting til felles enn akkurat studiet.

Insinuerer du at jeg ikke har tilstrekkelig utdanning til å gå meg til hodet?

Ben "" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 01:36   #114
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Insinuerer du at jeg ikke har tilstrekkelig utdanning til å gå meg til hodet?

Ben "" Murphy

Kanskje heller at ingen av oss har "det vi lærte på NTH" blant våre mest utpregede karakteristika?

Gammel 29-07-07, 09:35   #115
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Som historiker så må alt selvfølgelig bevises. I all høyerer utdanning lærer man at påstander må underbygges teoretisk. Om noen ikke vil ta alt som god fisk så er det greit, men det er også begrensende for det mennesket.

Jge skjønner ikke helt hva du mener her. Er det begrensende for mennesket at noen tar alt for god fisk eller at de ikke gjør det? Altså, er det begrensende at man krever bevis eller er det begrensende at man ikke krever bevis?

Sitat:

Samtidig så kan man også få andre perspektiver på ting ved å omgås forskjellige miljøer eller gjennom livserfaringer. Det er mange veier til Rom.....

Jeg skjønner ikke hvordan du kan tro at jeg ikke har omgått flere ulike miljøer? Jgeg håper du bare uttrykker deg uklart eller at jeg misforstår. Jeg kommer fra et lite sted der få har utdanning, jeg er oppvokst på gård, jeg har jobbet som servitør i nær 10 år, (på alt fra veikro til skikkelig bra restauranter), og omgåttes alt fra samfunnstopper til arbeiderklassefolk. Jeg lurer på om du tillegger meg snobberi jeg ikke har og tillegger meg meninger jeg ikke har, fordi du allerede på forhånd har bestemt deg for hvordan folk som ikke alltid er enig med deg er.

Sitat:

Det er fortsatt mange veier til Rom..... Organisasjonserfaring kan man få på en arbeidsplass også som tillitsvalgt. Man får også masse erfaring ved å få ansvar i en jobb. Skal ikke undervurdere det heller. Det at man tør flytte grenser for seg selv gir selvutvikling. Livserfaring er definitivt en "utdanning" man ikke skal undervurdere.

Har jeg undervurdert dette? Hvor? Jeg har bare, som treofelia, (eller Teofelia, som hun egentlig heter) sagt at man får (hvis man vil) mye erfaring ved siden av studiene ved å gå inn i studentorganisasjoner eller drift av studenthus. Jeg har aldri sett en tillitsvalgt som er leder for flere hundre mennesker, arbeidsgiver for mange ansatte og ansvarlig for omsetninger på langt over ti mill. Mange studenter har hatt et slikt ansvar inkl. meg selv. Det gir en ekstra kompetanse FØR man er ferdigstudert som gir mulghet til helt andre jobber, enn dersom man bare studerer. (For ikke snakke om vennene, festene, katastrofene man må takle og hvor mye man lærer IRL)

Sist redigert av Harriet Vane : 29-07-07 kl 10:17.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 10:14   #116
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Treofelia!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 10:16   #117
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Treofelia!

Tofelia, Treofelia...?

Neste år blir hun nok Firofelia. Hun er jo ikke noen ungdom lenger.

Gammel 29-07-07, 10:18   #118
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Toffen kan lese. Hun får med seg ting. Det har hun jamen lært seg etter ti år på Blindern. Ikke si at utdanning er bortkastet.

Gammel 29-07-07, 10:20   #119
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Femofelia, Seksofelia?

Jeg er forresten den fødte akademiker, og så godt som uskikket til det meste annet. Aner ikke hva jeg skulle gjort uten høyere utdannelse. :fagidiot:

Gammel 29-07-07, 10:21   #120
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Det har hun jamen lært seg etter ti år på Blindern.

Fjorten.

Svar

Emneord
arroganse, klassiker, utdanning

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.