Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Märtha skal ha barn igjen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-08, 21:59   #1
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vitenskap er kunnskap som kan etterprøves. Astrologi legger seg ikke fint i den boksen.

Det spørs akkurat hva man kan om astrolgi - enkelt og greit. Fortell meg gjerne at du har studert astrologi og finner det svært tvilsomt, da kan vi diskutere.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 22:03   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den vitenskapelige delen av den gamle læren ble skilt ut som astronomi. Astrologi er og forblir en pseudovitenskap/overtro uten noen som helst vitenskapelig grunnlag. Hvis du har studert så mye astrologi så kan kanskje du hoste opp den vitenskapelige dokumentasjonen hvis du er av en annen oppfatning enn resten av den ikke-overtroiske verden.

Gammel 13-03-08, 22:26   #3
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Den vitenskapelige delen av den gamle læren ble skilt ut som astronomi. Astrologi er og forblir en pseudovitenskap/overtro uten noen som helst vitenskapelig grunnlag. Hvis du har studert så mye astrologi så kan kanskje du hoste opp den vitenskapelige dokumentasjonen hvis du er av en annen oppfatning enn resten av den ikke-overtroiske verden.

Du gjerne mene at astrologi er psuedovitenskap - det er en meget drøy påstand. Spesielt siden jeg sterkt antar at du vet veldig lite om emnet. Hvis du leser det lange innlegget mitt om astrologi, så ser du at det står at jeg ikke har tid eller interesse av å forsvare mine synspunkter om emnet.

Gammel 13-03-08, 22:31   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest det lange innlegget ditt, men du kan ikke forvente at dine drøye påstander skal få stå uimotsagt uansett hvor liten tid eller interesse du har av å forsvare dine synspunkter om emnet.

Gammel 14-03-08, 07:28   #5
Fruktflua
Sperret

Standard

Jeg har lest det lange innlegget ditt, men du kan ikke forvente at dine drøye påstander skal få stå uimotsagt uansett hvor liten tid eller interesse du har av å forsvare dine synspunkter om emnet.

Det forventer jeg overhodet ikke, men det er utrolig at det går ann å avskrive noe man overhodet ikke har greie på i det hele tatt som piss. Det er hovmodig og innsnevret. Hadde du fortalt meg at du hadde stor kunnskap om astrologi, og DERFOR fant det svært tvilsomt, så hadde vi hatt en "sak". Det har vi ikke nå, verken du eller jeg, eller jeg og andre - som bare er ute etter å være "festlige".

Det burde heller ikke være påkrevd å legge ut lange avhandlinger og doktorgrader her på FP for å ikke bli latterliggjort. Og til de av dere som har så mye tid til overs at dere har ork å interesse av å skrive lange og omfattende innlegg for å hele tiden "bevise" hva dere står for; honnør fra meg.

Gammel 14-03-08, 08:10   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Det forventer jeg overhodet ikke, men det er utrolig at det går ann å avskrive noe man overhodet ikke har greie på i det hele tatt som piss.

Det er ikke vanskelig å avvise dette ettersom jeg har et samlet internasjonalt vitenskapelig miljø i ryggen som har gjort det for meg. Du trenger ikke skrive lange avhandlinger for å overbevise meg om det motsatte - du trenger bare å hoste opp én eneste referanse som tåler kildekritikk.

Gammel 14-03-08, 11:24   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det forventer jeg overhodet ikke, men det er utrolig at det går ann å avskrive noe man overhodet ikke har greie på i det hele tatt som piss. Det er hovmodig og innsnevret.

Jeg har ikke et pøyka vekttall i hverken statsvitenskap eller sam.pol. Det hindrer meg overhodet ikke i å mene at Frp er et møkkaparti som er langt ut på viddene.
Det er jo en grunn til at jeg synes at det er et møkkaparti, og det er ut fra alt det jeg har lest og hørt og hva_har_du; og hvis noen vil krangle med meg om hvor vidt det er jeg som er på viddene; så værsågod! Så vil jeg gjøre mitt beste for å forklare hvorfor jeg mener det jeg mener, og så blir man vel enige om at man er ueninge til slutt.

(Jeg har f.eks. begynt å fjase om AFP i en annen tråd her inne, til tross for at jeg VET at det er rimelig stor sjanse for at Polyanna spikrer meg til veggs. Så pass må jeg nesten tåle når jeg drar frem det temaet.)

Gammel 14-03-08, 08:08   #8
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg synes du ikke er så lite hovmodig selv jeg, Fruktflua, som krever at dine meddebbatanter har inngående kjennskap til astrologi for å avvise det. Man kan starte allerede ved grunnprinsippene for astrologi, for deretter å si at dette ikke gir mening. På samme måte som man kan være republikaner uten å ha studert monarkiets historiske og kulturelle innflytelse, og f eks sett på korrelasjon mellom krig og fred og grad av monarki. Det holder allerede å høre at man blir født inn i en maktposisjon, noe som kan stride mot menneskers grunnprinsipper. Eller, for å ta et eksempel nærmere knyttet stridens kjerne - jeg har forstått det slik at du ikke er astrofysiker eller astronom. Du har da ikke studert faget like inngående som, tja, min mann for eksempel. Som benekter at de ulike planetene skulle kunne ha slik påvirkning på menneskekroppen. Er argumentene da allikevel ikke bærekraftige, ettersom interessen for astrologi ikke er dyptgående?

Selvsagt virker jeg også hovmodig i forhold til det jeg kan mye om, sånn blir det jo automatisk.
Når det gjelder din mann som er astronom, så må jeg igjen henvise til et annet innlegg jeg har skrevet i tråden. Der nevner jeg astronomiens forhold til astrologien, og hvordan det ikke lenger eksisterer. Det er derfor ikke det spor rart eller overraskende at din mann ikke vil vedkjenne seg planetenes påvirkningskraft på jordlivet.

En klok filosof jeg har lyttet til på et par uforglemmelige forelesninger har sagt noen setninger jeg alltid bærer med meg. Jeg husker de ikke ordrett her og nå, men poenget er at han i flere år var professor i filosofi på UIO. Der foregår det jo mildt sagt en del faglig konversasjon. Han endte opp med å slutte i jobben sin i ren resignasjon og fortvilelse over hvor oppslukte (vel og bra det, altså), trangsynte og ensporede hans kollegaer var (ikke fullt så bra) var i forhold til det de studerte. Han klarte til slutt ikke å spise lunch med noen fordi han ble så fortvilet over "alles" manglende evne til å diskutere og respektere aspekter ved livet som ikke kunne taes på i fysisk forstand.

Gammel 13-03-08, 22:32   #9
Nebbia
Passiv

Standard

Hvis du leser det lange innlegget mitt om astrologi, så ser du at det står at jeg ikke har tid eller interesse av å forsvare mine synspunkter om emnet.

I pseudovitenskapens ånd er dette ensbetydende med at du ikke kan.

Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 00:36   #10
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Du gjerne mene at astrologi er psuedovitenskap - det er en meget drøy påstand. Spesielt siden jeg sterkt antar at du vet veldig lite om emnet. Hvis du leser det lange innlegget mitt om astrologi, så ser du at det står at jeg ikke har tid eller interesse av å forsvare mine synspunkter om emnet.

Det høres jo seriøst ut.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 22:45   #11
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et innleggs lengde borger stort sett ikke for noe som helst, sånn helt på egen hånd.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 22:56   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine barn er veldig forskjellige, og jeg hadde hhv. en liten, tynn jordmor og en stor, kraftig jordmor.

Gammel 13-03-08, 23:06   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Hvis det bare blir Sigurd Amadeus, går det nok fint.

Gammel 13-03-08, 23:06   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sigurd og det derre fine Appopopponavnet til AC!

Gammel 13-03-08, 23:07   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sigurd Appollonius!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 23:09   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Sigurd Appollonius!

Der har vi'n!

Gammel 13-03-08, 23:10   #17
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Der har vi'n!

Jepp. Han må jo få to navn!

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 23:10   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...nå har jeg jo avslørt at jeg er Märtha, så jeg må bare få si at Ari og jeg er veldig takknemlige for at dere har hjulpet oss med navnevalget. Det er ikke alltid like lett å skulle være hippe og kule samtidig som vi skal holde tradisjoner i hevd.

:lysfontene:

Gammel 13-03-08, 23:24   #19
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg tror det blir en jente til. Ari er så femi at Y-kromosomene hans er ressesive. Jeg tipper barnet blir hetende Aya Evangoline

Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 23:28   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ari æ'kke femi.

Svar

Emneord
astrologi, englebarn, god dag mann økseskaft, hkh appollonius, jordmorologi, kvasivitenskap, noha filiokus septimus, prinsessebarn, uvitenhet gjør usikker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.