|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?Tråden som heter "Eksisterer Teri Hatcher" eller noe i den duren får meg nemlig til å lure.
Og flere kaster seg på med spøkefulle kommentarer om nevnte skuespillers vekt og utseende. Hyggelig
Og så kunne man fylt på med bilder av denne runde kjendisen, sammen med syrlige kommentarer om vekten hennes.
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?Nei, det er ikke greit, men det er tydeligvis mer akseptert. Jeg tror uansett det er verre for overvektige å bli kritisert for vekta.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?
Åh. Jeg trodde idealet var å ha frodige former og å se kvinnelig ut. Vill idé. Kanskje man oppfatter feedback og hva som er "idealet" litt forskjellig etter hvordan man selv ser ut? Kanskje det er like drittalt for undervektige mennesker å få slengt ting etter seg som for overvektige? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
Mitt inntrykk er at man skal være slank, men jeg kan jo ta feil. Jeg tror uansett at det er verre for en som er overvektig.
|
|
|
#7 |
|
Live and let live
|
Ja, for man utvikler et veldig bra selvbilde av å gå rundt og få kommentarer om utseendet sitt hele tiden, som enten er bekymring: Åh, du er så tynn, nå MÅ du spise mer. Eller, Nå MÅ du spise mer, det er stygt å være så tynn som du er. Og så få kommentarer i neste nu som sier: Du skal nå ikke klage du som er så tynn og fin.
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 30-04-08 kl 20:44. Årsak: la til et "mange" som jeg hadde glemt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Slik er det. Jeg har inntrykk av at folk er veldig opphengt i vekt. Nest etter hudfarge er det vel det som brukes for å kommentere / beskrive et menneske.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
*bjeff* |
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#11 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?Som en tidligere sylslank/mager/ekstremtynn fra jeg var bitteliten må jeg si at folk ikke tenker seg om eller har like høy terskel på å kommentere det kontra folk med overvekt. Sistnevnte kategori blir nok mer baktalt, mens veldig tynne folk får slengt kommentarer og morsomheter rett i trynet. Jeg synes ikke det er ok, jeg slet med komplekser, og nå som jeg hele tiden sliter med noen få ekstra kilo så ser jeg hvor flott jeg egentlig var i tenårene, selv om jeg var tynn. En tidligere skolevenninne klarte å lire av seg etter at vi hadde pyntet oss til fest; Ææææsj, lårene dine er sååå ekle og tynne, du MÅ legge på deg!
|
|
|
#12 |
|
Fabelaktig
|
Signerer helhjertet. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Optimist
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?Jeg syns uansett ikke at det er ok. Uansett om man er for tynn eller for tykk. Jeg har vært begge deler fra å være 170 høy med en vekt på 39 (har vært enda tynnere) til nå 168 høy og 77 kg. Jeg har virkelig følt det på kroppen. Så svaret mitt er at ingen har noe med vekta til folk om den er + eller – noen kg.
|
|
|
|
#14 |
|
Nå også i farger
Ja, det tror du vel. For vi tynne er jo så stolte av å være tynne. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ringskrømt
|
Jeg regner med at dette var et dårlig forsøk på ironi, sarkasme og hva har du.
|
|
|
#16 |
|
Nå også i farger
Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?Nei, det var ikke det. Det er noe av det man hører som tynn. Bak ryggen selvfølgelig. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ringskrømt
|
Jeg sier ikke at tynne aldri får høre sitt, eller at det ikke opplevs sårende og fælt, altså. Som jeg skrev i begynnelsen av tråden er det ikke greit å snakke nedlatende om noens vekt, tykk eller tynn.
|
|
|
#20 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Det er det mange som tror, men det er feil... Problemet er bare det at vi undervektige ikke får gehør for at vi faktisk reagerer på kritikk... |
|
|
|
![]() |
|
|