Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fargete juletrelys?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-06, 15:09   #101
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Et annet rosa alternativ som mine nieser ville elsket: ¨

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 15:11   #102
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei nå fant jeg årets julepynt.
Julepynt som aktiveres av klapping og som både snakker og synger.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 15:31   #103
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Nei nå fant jeg årets julepynt.
Julepynt som aktiveres av klapping og som både snakker og synger.

Den er original.

Gammel 14-11-06, 18:11   #104
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg passer heller ikke inn i noen av Mims båser. Hvor plasserer man de som aldri er på Bohus, ikke liker bling og blink fra Nille, aldri kjøper dyr julepynt, gjerne går i retrobutikk, ikke er minimalistisk, har ikke arvet krystall, ikke er stylist og pynter stort sett med rødt og rosa og lager mye av pynten selv?

Jeg vil også ha en bås. :sutre:

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 18:15   #105
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Interessant å se at noen lever så inne i sin egen boble, at de ikke tror det finnes klasser i Norge. det er nemlig stor forskjell åp folk, og den henger sammen med sosial bakgrunn i veldig mange tilfeller. Har foreldrene lav utdanning, er det stor sannsynlighet for at barna heller ikke tar høyere utdanning. Selv om mulighetene ligger der, så kjenner de ikke til det, de har ikke ressurser og kunnskap til å ta i bruk mulighetene. Det er også store klassebaserte livstilsforskjeller.

Jeg er sikker stokk dom. Jeg har vokst opp med foreldre som ikke hadde høyere utdannelse. Jeg var den første i slekta som var russ og som tok høyere utdannelse. Da jeg var barn måtte mamma alltid regne over handlekurven før kassen og det var ikke vanlig at vi la ting tilbake i hyllene.

Jeg har faktisk aldri tenkt på at vi skulle være lavere ned på rangstigen av den grunn og føler meg ikke det spøtt annerledes nå som jeg har høyskoleutdannelse og god økonomi.

Gammel 14-11-06, 18:16   #106
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lav kulturell kapital, lav økonomisk kapital: bling og blink fra Nille uten ironi
Høy kulturell kapital, lav økonomisk kapital: bling og blink fra retrobutikk med ironi
Lav kulturell kapital, høy økonomisk kapital: Bohus-katalog-minimalisme
Høy kulturell kapital, høy økonomisk kapital: arvede krystalljulefigurer og fargekodet stylist-gjennomføring

Jeg passet dessverre ikke inn i skjemaet, men likte innlegget ditt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 18:17   #107
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fant ikke meg heller i skjemaet.

Gammel 14-11-06, 18:18   #108
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Takker for grønn prikk, om enn imaginær Du er nok schizofren og må pynte hvert rom i ulike tema. Jul-på-Hawaii i gangen, tropisk jul på badet

Et realt juletre som gir inntrykk på naboene:

Og så kan du ha kjølig minimalisme på soverommet

Det var en tanke! Mulig mannen flytter ut, eller i garasjen...

Det blå og rosa treet var fullstendig smakløse!

Gammel 14-11-06, 18:25   #109
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg passet ikke inn i skjemaet jeg heller... men det er fordi jeg ikke VIL passe tror jeg. De arvede antikke julekulene har jeg, men de brukes ikke (vil dessuten ikke at de skal gå i stykker), og stylist vil jeg ikke se i mitt hjem (selv om mange av våre venner sverger til det).

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim

jeg er trygg nok på egen stil til å ikke la hjemmet mitt se ut som en annonse.

Det sitatet likte jeg! Jeg kjenner på meg at jeg er litt sånn jeg også.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 20:01   #110
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

De fleste som HAR en EGEN stil er vel trygge nok på seg selv til å følge den. Jeg kunne ikke tenke meg til å bo i et utstillingsvindu/møbel-/interiørreklame ...

Gammel 14-11-06, 20:14   #111
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

De fleste som HAR en EGEN stil er vel trygge nok på seg selv til å følge den. Jeg kunne ikke tenke meg til å bo i et utstillingsvindu/møbel-/interiørreklame ...

Her kan det aldri bli utstilling. Til det har vi for mange unger. Fnis.

Gammel 15-11-06, 00:40   #112
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Her kan det aldri bli utstilling. Til det har vi for mange unger. Fnis.

Ja, ikke sant. En familiestil!

Gammel 15-11-06, 03:00   #113
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vel, mine besteforeldre hadde fargede lys. Min mor har alltid hatt klare lys, og det har vi også. Men fargede lys på jule treet vekker gode minner. Har ikke sett så mye av det i den senere tid, men det vekker gode minner. Jeg synes ikke at fargede lys er harry, men jeg vet ikke om jeg vil ha det selv. Ikke enda. Men det skal sies at jeg har satt frem litt jule pynt 2 ting og de er veldig diskret altså . Men fargede lys= ikke harry i mine øyne

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 08:37   #114
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Vi har juletre med klare og farga lys.
De farga lysene kommer fra min samboer som han hadde på treet da han var liten.
De minner han om julen da han var barn og da han hadde mamman sin i live,
Han mista henne i kreft da han var 11 år, så jeg har ikke hjerte til å ikke bruke de lysene.
Desuten bryr jeg meg ikke om hva andre mener om juletrepyntingen min og at jeg bruker farga lys blanda med klare

"The way you make mee feel"

Sist redigert av Siw : 15-11-06 kl 08:44.
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 08:41   #115
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Ja, ikke sant. En familiestil!

Jeg forstår ikke at man kan leve på utstilling med unger. Det hadde aldri gått med mine.

Gammel 15-11-06, 11:58   #116
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Jeg forstår ikke at man kan leve på utstilling med unger. Det hadde aldri gått med mine.

Ikke med mine tre (+ hund) heller ...
Tror det er veldig få som har barn som klarer å holde huset plettfritt til enhver tid, eller er det bare jeg som er sjuskete?

Gammel 15-11-06, 12:25   #117
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sikker stokk dom. Jeg har vokst opp med foreldre som ikke hadde høyere utdannelse. Jeg var den første i slekta som var russ og som tok høyere utdannelse. Da jeg var barn måtte mamma alltid regne over handlekurven før kassen og det var ikke vanlig at vi la ting tilbake i hyllene.

Jeg har faktisk aldri tenkt på at vi skulle være lavere ned på rangstigen av den grunn og føler meg ikke det spøtt annerledes nå som jeg har høyskoleutdannelse og god økonomi.

Ingen har snakket om lavere rangstige. Å ha høy eller lav økonomisk eller sosial kapital er helt uvesentlig i fht evt rangstiger eller menneskeverd. Det er bare et skjema som er utviklet av Pierre Bourdieu i forbindelse med hans avhandling omkring smak som heter "Distinksjonen" og som i korthet handler om hva vi liker og hvorfor, hvordan smak styres av bakgrunn, og hvordan man forsøker å ligne dem man ser opp til eller ønsker å identifesere seg med.

Feks, ta den minimalistiske stilen når det gjelder boliginnredning. Trendsetterne, de med penger og stil, de omfavnet denne stilen for ti år siden, da alle andre hadde knallfarger, furu og mønstrete pynteborder. En stund etter kom de som skjønte at dette var det nye "it" og som hadde penger til å herme etter stilen, men som ikke skjønte av seg selv at dette var kult. deretter kom de som skjønte det og hadde gjort det lenge, men som måtte vente til de fikk råd eller at IKEA kopierte trenden. Tilslutt kom de som egentlgi hverken hadde skjønt hva som var stilen eller hadde råd, men de så at alle andre hadde kaffelattefarge på veggene, og syntes omsider, ti år etter trendsetterne, at dette var kult. I mellomtiden har trendsetterne hatt shabby chic stil hjemme hos seg og nå har de bollywood- og barokkinspirert maksimalisme.

At du har tatt høyere utdanning til tross for at foreldrene dine ikke har det, skyldes et forholdsvis velfungerende sosialdemokrati, som gir folk muligheten, uansett bakgrunn. Hadde utdanningen kostet penger, ville du neppe hatt råd, ikke sant? da har du fått itdanning på tross av lav økonomisk kapital. At du har hatt lyst og kanskje fått moralsk støtte av foreldrene dine, betyr antagelig at det er høy kulturell kapital i det hjemmet du kommer fra. See?

Gammel 15-11-06, 12:53   #118
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt utdypning om trendsettere, tidligere brukere osv.

Dette er en modell laget av Everett Rodgers i 1962 som beskriver hvordan nye produkter og i déer sprer seg i markedet. Man har en kurve med trendsettere (2,5%), tidligere brukere (13,5), tidlig majoritet (34 %), sen majoritet (34 %) og etterdiltere (16 %)

Beskrivelse av gruppene:

innovators - venturesome, educated, multiple info sources, greater propensity to take risk
early adopters - social leaders, popular, educated
early majority - deliberate, many informal social contacts
late majority - skeptical, traditional, lower socio-economic status
laggards - neighbours and friends are main info sources, fear of debt

Må også påpeke at samme person kan havne i forskjellige grupper, alt ettersom hvilke produkter eller idéer det gjelder. Som man ser havner de aller fleste av befolkningen i tidlig og sen majoritet.

Bare en videreføring av Mims innlegg

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 12:56   #119
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes det passet så godt med dette sitatet fra Pablo Picasso: God smak er en forferdelig ting. Smak er kreativitetens fiende.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 12:58   #120
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Synes det passet så godt med dette sitatet fra Pablo Picasso: God smak er en forferdelig ting. Smak er kreativitetens fiende.

Pablo, min venn!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.