Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fargete juletrelys?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-06, 09:50   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Synes det er bra at mange mener forskjelligt det er mangfoldet som gjør oss unike.

Ja, ikke sant! Enig!

Har selv pleid å ha juletreet med hvite lys og enten pynt i gull og creme, eller noen år gull og rødt. Liker at tingene passer sammen, må inrømme det

MEN: uansett ,så har storesøs sin selvlagde juletrepynt alltid hatt den beste plasseringen på juletreet. Om ikke den matcher helt, bryr meg midt på.....
Den er uansett den vakreste og mest verdifulle pynten for meg

Gammel 26-12-06, 01:05   #2
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Synes det er bra at mange mener forskjelligt det er mangfoldet som gjør oss unike.

Men her så har vi arvet gammel julepynt og barnas lagede julepynt i skjønn forening om hverandre og noe kjøpt.

Samme her. Må samtidig si at jeg har litt fordommer mot folk som skal ha alt så gjennomført stilig..... Jeg tar tingene som de er. Barna syns det er stas med fargede lyspærer på treet. De henger også opp sine julekurver og annet krimskrams. Jeg skryter og gleder meg med dem. Det er barnas høytid. Min også, men slike materielle ting er ikke viktig for meg....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 01:15   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror at vi er skrudd ulikt sammen. Jeg blir sliten av å være plasser med mye rot i interiøret/eksteriøret. For at jeg skal ha det godt må jeg ha det som for meg er vakkert og harmonisk rundt meg. Det har ikke med at jeg er materialistisk, for jeg er ikke opptatt av eksklusive ting, men at jeg ser på alt rundt meg med et estetisk blikk. Når vi kjører turer snakker vi ofte om farger, arkitektur, øyeblikk og annet vi ser. Ikke for at jeg skal presse på noen hva som er rett, men fordi jeg er så opptatt av alt som jeg kan se. Det være seg et flott bokomslag, et hus som har noe flott over seg eller som er i en spesiell stilart, et tre som brer greinene på en vakker måte etc.

Min mor forteller at som barn var jeg meget rar. Jeg ominnredet rommet og malte tingene jeg hadde månedlig. Jeg snakket om vakre bokomslag, hvordan trærne laget skygger og tegnet hus med plantegninger fra jeg var veldig liten. Jeg sydde, strikket, klippet og limt og ville gjerne være med på borddekking og alt som skulle skapes hjemme.

Jeg er veldig nem på farger og lys og det gikk opp for meg i forrige uke at det er derfor jeg avskyr disse blinkende lysene med jul. Jeg blir rett og slett fysisk uvell og sliten av dem.

Hilsen skrulla

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 10:01   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Når vi kjører turer snakker vi ofte om farger, arkitektur, øyeblikk og annet vi ser.

Det gjør sambo og jeg og våre venner også, men vi liker mest sannsynlig helt forskjellige øyeblikk, designere og arkitekter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 10:26   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det gjør sambo og jeg og våre venner også, men vi liker mest sannsynlig helt forskjellige øyeblikk, designere og arkitekter.

Det skal du ikke være for sikker på.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 09:51   #6
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt delt hva angår fargede julelys. Julen er jo ikke en utpreget smakfull sesong, og jeg blir latt lattermild av mennesker som pynter juletreet sånn at det matcher resten av interiøret. Det blir altså ingen helhvit eller sort jul på meg. Jeg er kjedelig og holder meg til grønt, rødt og gull + eventuell hjemmelaget julepynt. (Den ene niesen min har allerede forært meg to hjemmelagde julelysestaker som de færreste ville kalt smakfulle, men som jeg syns er flott i sin omtenksomhet, og som derfor har fått hedersplass i vinduskarmen i spisestuen.)

På mandag så jeg utepynting med både fargede og hvite lys som jeg syns var riktig så fin, da jeg hadde tenkt meg litt om. Ikke minst fordi den var satt opp på en ryddig måte. Og sannsynligvis er disse lysene en fryd for nabolagets småtasser. Men det finnes jo de som går på ”overkill”-varianten, sånn at det bare ser rotete ut, og det syns jeg er lite sjarmerende.

Mitt ståsted er: ja til fargede lys så lenge de er satt opp på en pen måte. Og vil naboen ha en blinkende julenisse på taket så er det helt greit for meg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 10:53   #7
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

På mandag så jeg utepynting med både fargede og hvite lys som jeg syns var riktig så fin, da jeg hadde tenkt meg litt om.

Jaså, du måtte tenke deg litt om? Men takk!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 11:47   #8
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jaså, du måtte tenke deg litt om? Men takk!

Pfff. Du sto da og så og hørte på at jeg tenkte meg om. Snupp hadde elsket lysene, så jeg tror nok han må få sett dem før du tar dem ned igjen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 01:59   #9
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg rett og slett ønsker meg fargede julelys jeg. I mangel av det . Synes det er veldig koselig, minner veldig om barndommen hos besteforeldre. Shit au sier jeg bare

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 02:34   #10
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hilsen fra en annen skrulle også.

Gammel 26-12-06, 02:34   #11
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om jeg altså har blinkende lys i avataren min.

Gammel 26-12-06, 12:30   #12
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi har hvite lys på, men det er mest fordi det er det jeg er vant med fra jeg var barn

Hva andre har bryr jeg meg ikke så mye om, folk får ha det de syns er pent

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 19:37   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OM ikke harry, så skikkelig, skikkelig stygt...

Gammel 27-12-06, 22:54   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har for øvrig to trær i år: Et oppe, der mannen og ungene får bestemme: "Gammeldagse" hvite lys, glitter, flettede kurver og lenker og i det hele taget.

Nede bestemmer mor, med masser av hvite minilys, håndblåste røde, glasskuler, Golden Christmas-pynt i gull, etc.

En udmerket ordning for alle.

Gammel 28-12-06, 13:30   #15
Line
Just me

Line sin avatar

Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Mm, fargede juletrelys er harry

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 17:12   #16
CINDY
supermamma-katt

CINDY sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: østfold
CINDY har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line, her.

Mm, fargede juletrelys er harry

Ja ja,vi har et kunstig juletre i andre etasje med ensfarget lys,og i første etasje er ekte julegran med fargede juletrelys ..barna elsker det.. vi åsså,men de blinker ikke

Gammel 13-11-06, 08:49   #17
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt juletre fra i fjor! (Det skal dog legges til at jeg tok av lysene igjen, fordi de stjal all oppmerksomheten fra pynten. Jeg har lagt så mye sjel i å skaffe morsom julepynt, så jeg kunne ikke la kulene mine henge i skyggen av lysene.)

Jeg bedriver offentlig forsøpling, som Bergljiot så fint kaller det. Jeg har investert i en mengde fargede lys som skal dekorere inngangspartiet. Joda, voksne akker og oier seg nok. Tenk at det går an å være så kjedelige. Barna elsker det jo. De synes det er helt fantastisk. Og det er for barna vi gjør det.

Som jeg har sagt tidligere så synes jeg det er harry å prøve å pynte stilig. Urharry. Julepynt er jo juggel. Det er disse få ukene i året vi kan ha det moro med farger og lys. Hurra for de som tør benytte seg av det!

Sist redigert av Pepper Lemon : 04-12-06 kl 18:27.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 16:27   #18
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Mitt juletre fra i fjor! (Det skal dog legges til at jeg tok av lysene igjen, fordi de stjal all oppmerksomheten fra pynten. Jeg har lagt så mye sjel i å skaffe morsom julepynt, så jeg kunne ikke la kulene mine henge i skyggen av lysene.)

Jeg bedriver offentlig forsøpling, som Bergljiot så fint kaller det. Jeg har investert i en mengde fargede lys som skal dekorere inngangspartiet. Joda, voksne akker og oier seg nok. Tenk at det går an å være så kjedelige. Barna elsker det jo. De synes det er helt fantastisk. Og det er for barna vi gjør det.

Som jeg har sagt tidligere så synes jeg det er harry å prøve å pynte stilig. Urharry. Julepynt er jo juggel. Det er disse få ukene i året vi kan ha det moro med farger og lys. Hurra for de som tør benytte seg av det!

Heldigvis en med samme mening som meg.Nå har ikke jeg pleid å ha fargede lys selv,har hatt det kun et år.Men som liten hadde vi alltid det.Det året de fargede lysene våre ble ødelagt og vi ikke fikk tak i nye.Ja,da var julen nesten ødelagt.Men jeg synes det er koselig med fargede lys enda jeg Julen skal være koselig,og hva er vel mer koselig enn masse lys?Synes også det er kjempe koselig med hus som er julepyntet utvendig.Ja,det lyser jo uten tvil opp i mørket.
Det er jul en gang i året,da er alt lov synes jeg.Men så kan jeg aldri få nok julepynt da,både jeg og ungene elsker det.

Gammel 13-11-06, 16:30   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser med glede at stadig flere maksimalister drister seg frempå i diskusjonen

Gammel 13-11-06, 18:43   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen bilder?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.