|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du noen gang prøvd/tatt stoff? | |||
| Nei |
|
154 | 68,14% |
| Ja |
|
69 | 30,53% |
| Dustepoll (denne må vel også med?) |
|
3 | 1,33% |
| Deltakere: 226. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du prøvd stoff?Aldri prøvd. Vet ikke engang hvordan det lukter, men har hørt det skal lukte søtt. Hasj, altså. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Epikur
|
Sv: Har du prøvd stoff?
Ser din HB og cola og høyner med HB og tropical schweppes.
"Tatt av stoff"? :ser for meg heroinsprøyter som prøver å fange folk på flukt: Det er nok litt forskjell, tror jeg, som jeg har nevnt over her, i fht hvor lett man blir tatt av narkotikaen. I noen miljøer sklir nær alle utpå, permanent eller for en periode, i andre miljøer er det ingen.
|
|
|
#3 |
|
nygift
|
Tatt og tatt, det var en måte å skrive det på, men les gjerne: falt for, hekta på, blitt avhengig av osv.
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Har du prøvd stoff?Du vant, Mim. :småkvalm bare av tanken: |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Epikur
|
Sv: Har du prøvd stoff?Og i enkelte bransjer er nesten alt av sosialt samvær/business forbundet med å gå og ta en øl, som i hotell/restaurant, underholdningsbransje, eventbransje, alt som har med musikk/kultur, organisasjonslivet, politikk osv. Rus er viktig for bonding, muligheter, beslutninger og påvirkning. Men det kan definitivt gå over stag for enkelte og AKAN ville ganske sikkert vært en ting både her og der.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du prøvd stoff?Flott innlegg av Era, og |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Har du prøvd stoff?Dette var tydeligvis et emosjonelt tema for mange, men skal man angripe noen for å ha fordommer, burde man kanskje legge sine egne fordommer til side. |
|
|
|
#8 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Men for de fleste i gruppen du henviser til vil jo konsekvensen ved narkotikabruk nettopp være noe de ønsker, nemlig rus, og denne rusen vil stort sett ikke føre noen problemer med seg, så min forståelse av reaksjonene er vel like gjerne at man ikke føler seg særlig truffet av å bli kalt tjukk i hue, og derfor prøver å finne en annen tolkning av utsagnet ditt, og da er det vel ikke så fjerntliggende å trekke inn de som faktisk har fått problemer sammen med bruken av rusmidlene, og gå ut i fra at det er disse du angriper. Men det siste innlegget ditt skulle jo være klargjørende i så måte. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#10 |
|
-
Innlegget og siteringen min var ikke tydelig nok, my bad. Jeg prøver igjen: |
|
|
|
|
|
#11 |
|
saftig
|
Sv: Har du prøvd stoff?Jeg har aldri prøvd sterkere saker enn sprit, jeg har ikke engang vært i nærheten av det. Det vil si, jeg vet i alle fall ikke om at jeg har vært i nærheten av det. :naiv: Og jeg tåler det sikkert ganske dårlig i og med at jeg spydde første og eneste gangen jeg prøvde snus. Det var et par år siden.
|
|
|
#12 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Har du prøvd stoff?... Sist redigert av rine : 19-09-10 kl 18:59. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Har du prøvd stoff?Nebbia, jeg har ingen problemer med å skjønne hva du mente, og at det var selve den første beslutningen du siktet til. Siden jeg ikke har brukt noen form for tyngre rus selv enn alkohol følte jeg meg heller ikke særlig truffet. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Har du prøvd stoff?Alle mennesker kan ta dumme avgjørelser og gjøre dumme ting, uten at de er dumme av den grunn.
|
|
|
#15 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du prøvd stoff?Nei, jeg har ikke prøvd. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Har du prøvd stoff?Ikke jeg eller, har ikke set den en gang i min liv, har ikke få tilbuld det eller!! og ja, jeg er colombiansk |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Epikur
|
Som amatørhasjrøyker for 18 år siden, tar jeg ikke beskyldningene fra Nebbia om at jeg er tjukk i huet særlig alvorlig. For det første mener jeg at jeg ikke er tjukk i huet, rent objektivt, og jeg vet at man ta noen idiotiske valg som fjortis uten at det nødvendigvis betegner alle ens valg eller intelligensen generelt senere.
|
|
|
#18 |
|
Ustabil
|
Nå må jeg jo si, uten å ha lest absolutt hele tråden - det ER forskjell på de som røyker hasj som ungdommer "fordi det var kult" eller "for å eksperimentere" - og de som havner i rus fordi livet deres har vært et helvete fra ende til annen. Det er vel de ellers ressurssterke, jeg kunne funnet på å kalt litt dumme i hodet. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Min søsters beste venninne var en av de ressurssterke, fra en ressurssterk familie, som eksperimenterte med hasj som 15-åring. Det ble mer og mer, og hun fikk angstanfall, og måtte røyke mer hasj for å døyve det, mer hasj for å få sove, for å fungere sosialt osv..osv... Droppet ut av skolegang, begynte med sterke smertestillende og valium for å forsterke rusen.
|
|
|
#20 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du prøvd stoff?Det blir litt sånn hvem kom først, høna eller egget? Røyker enkelte hasj for å døyve angst og depresjon, eller får de angst og depresjon av å røyke hasj? En venninne av meg har bipolar lidelse (såkalt manisk depressiv). Hun fikk diagnosen omtrent samtidig som hun begynte å røyke hasj, men det er ikke tvil i mitt hjerte om at hun ikke hadde begynt å røyke dersom hun ikke allerede var svært syk. På den tiden da vi andre var unge og testet ut dette med hasj (en håndfull ganger) var det ikke en gang snakk om at hun ville prøve. Nå kan hun røyke 3-4 joint om dagen og kalle det selvmedisinering. Jeg tror hun begynte å røyke fordi hun var syk, men jeg tror jo også det er med på å gjøre henne sykere.
|
|
![]() |
|
|