Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke egenskaper hos andre brukere irriterer deg mest?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 22:07   #101
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke egenskaper hos andre brukere irriterer deg mest?

Jeg irriterer meg visst altfor lite, men heldigvis har denne tråden blant annet hjulpet meg. Nå irriterer jeg meg fælt over manglende mellomrom mellom punktum og smiley. Før det har jeg ikke irritert meg over egenskaper, selv om det er tre -fire stykker her som lettere får temperaturen min opp.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:07   #102
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du sier at du la merke til dette ganske tidlig - jeg synes stort sett det meste av slike kommentarer kommer mellom folk som kjenner hverandre, og stort sett rettes til folk som for det første tåler det og som for det andre "vet bedre". Jeg mener bestemt at det ikke er vanlig å kritisere folk for skrivefeil her, og i alle fall ikke overfor folk som ser ut til å slite litt med slikt.

Er det virkelig sånn du oppfatter det? Jeg må innrømme at jeg til tider synes enkelte er direkte ufine ifht å rette på andre brukere. En ting er å gjøre det med folk man kjenner, eller si det i en parentes eller med liten skrift, men det er da nok av brukere her inne som svarer i tråder kun for å poengtere feil språk eller tegnsetting.
Det irriterer meg ikke, men jeg undrer meg over nødvendigheten i å svare kun for å rakke ned på folk.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:08   #103
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Som dere kliner og koser i denne tråden, forresten. Fikk dere ikke med dere at dette handlet om å være irritert?

Edit: Eh, den passet liksom ikke fullt så godt når det kom et innlegg imellom, men skitt au.

Sist redigert av Balanse : 24-08-08 kl 22:08. Årsak: Treg som vanlig
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:08   #104
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er tydeligvis en del av forumet jeg ikke får se.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:08   #105
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Tja, det ser du vel at jeg ikke klarer å få inn i hodet

Smilefjes er hverken setningsavsluttende tegn eller bokstaver/ord, og er dermed ikke en del av en korrekt setning. Hvis man skal bruke smilefjes korrekt (det er naturligvis i teorien valgfritt), må de stå før, mellom, etter eller i stedet for setninger - ikke inne i dem.

Eller "etter", for å svare litt kortere.

Gammel 24-08-08, 22:09   #106
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har jeg fortalt deg i det siste at jeg elsker deg?

Gammel 24-08-08, 22:09   #107
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Er det virkelig sånn du oppfatter det? Jeg må innrømme at jeg til tider synes enkelte er direkte ufine ifht å rette på andre brukere. En ting er å gjøre det med folk man kjenner, eller si det i en parentes eller med liten skrift, men det er da nok av brukere her inne som svarer i tråder kun for å poengtere feil språk eller tegnsetting.

Ja, det er sånn jeg oppfatter det, men det er selvsagt mulig for andre å ha en annen oppfatning. Ikke leser jeg alt som skrives her, og ikke legger jeg merke til alt heller, så det er fullt mulig at det er mer av den typen kritikk du nevner enn det jeg har følelsen av.

Gammel 24-08-08, 22:10   #108
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nettopp. Og furting. Selv om det ikke begynner på i.

Siden dette er et internettforum kan vi kalle det ifurting, og og da går det fint i torskens lille bås.

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Og alltid tegnsetting ved endt setning. En smily er ikke et punktum.

Jeg spurte søstra mi om dette, og hun syntes Språkrådets råd var teite Siden hun har studert masse språk og norsk og norrønt og sånt, tror jeg mest på henne

Det som irriterer meg mest er folk som ikke eier kildekritikk, og tror at alt er riktig hvis den og den har sagt det.
*utenom søstra mi da, hun er ikke en autoritet, bare sjikkeli sjikkeli smart*

Gammel 24-08-08, 22:11   #109
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

gajamor, jeg går ut i fra at du ikke prøver å rakke ned på Wikipedia her?

Gammel 24-08-08, 22:11   #110
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Siden dette er et internettforum kan vi kalle det ifurting, og og da går det fint i torskens lille bås.

Så praktisk! Da kan jo torsken irritere seg over alt som foregår her! Eh, jeg mener ialt, selvsagt.

Gammel 24-08-08, 22:13   #111
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

gajamor, jeg går ut i fra at du ikke prøver å rakke ned på Wikipedia her?

Du mener; våger jeg å påstå at Wikipedia kan ta feil?

Gammel 24-08-08, 22:17   #112
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Det irriterer meg ikke, men jeg undrer meg over nødvendigheten i å svare kun for å rakke ned på folk.

Var det jeg mente. Sier ikke at det florerer her inne, men har fått det med meg noen ganger. Men om det da er mellom folk som kjenner hverandre godt og står for en støyt, det kan jeg ikke uttale meg om.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:17   #113
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Du mener; våger jeg å påstå at Wikipedia kan ta feil?

Nei, så ille tror jeg ikke om deg.

Gammel 24-08-08, 22:19   #114
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Standard

Nei, så ille tror jeg ikke om deg.

Hva hvis jeg sier at caplex, norsklæreren din på ungdomsskolen, helsesøster, fastlegen din OG mora di kan ta feil eller ha utdatert kunnskap?

Gammel 24-08-08, 22:20   #115
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke noe spesielt jeg kommer på i farta som jeg irriterer meg over, men noe jeg har lurt på lenge er: Hvorfor får man ikke sette punktum bak overskriften? Hvilken maktgal moddegud er det som har bestemt dette da ?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:20   #116
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hva hvis jeg sier at caplex, norsklæreren din på ungdomsskolen, helsesøster, fastlegen din OG mora di kan ta feil eller ha utdatert kunnskap?

Er Jan Thomas homofil også?

Gammel 24-08-08, 22:21   #117
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Det viktigste er tross alt at Tinetoff har rett.

Gammel 24-08-08, 22:31   #118
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Smilefjes er hverken setningsavsluttende tegn eller bokstaver/ord, og er dermed ikke en del av en korrekt setning. Hvis man skal bruke smilefjes korrekt (det er naturligvis i teorien valgfritt), må de stå før, mellom, etter eller i stedet for setninger - ikke inne i dem.

Eller "etter", for å svare litt kortere.

Pugge,pugge,pugge,pugge og atter pugge.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:34   #119
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Pugge,pugge,pugge,pugge og atter pugge.

Så lærenem du er.

Jeg irriterer meg av og til når selvironien og evnen til å ta til seg råd er fullstendig fraværende. Men jeg irriterer meg ikke så mye at jeg lar være å lese innlegg, jeg har godt av å få opp pulsen litt, jeg som trener så lite.

Gammel 24-08-08, 22:35   #120
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Har ikke noe spesielt jeg kommer på i farta som jeg irriterer meg over, men noe jeg har lurt på lenge er: Hvorfor får man ikke sette punktum bak overskriften? Hvilken maktgal moddegud er det som har bestemt dette da ?

Språkrådet.

[http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=26111

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.