|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Siv JensenDum er man om man ikke skjønner konsekvensene av Frp sin politikk og stemmer på dem likevel.
|
|
|
#102 |
|
guru advisor
|
Sv: Siv Jensen
Så du syns at hennes utspill om snik-islamisering er en kamp som burde tas, bare av noen andre, - av strategiske grunner? |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
:klør meg i hodet:
Jeg oppfatter ikke at det var det hun mente. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Ringskrømt
|
Fin oppsummering. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Passiv
|
Problemet med norsk innvandrings-/integreringsdebatt er at det nesten utelukkende blir en offentlig debatt når FrP kommer med sine utspill, og debattene foregår på FrPs fordummende premisser. Og her kjenner ikke de andre politiske partiene sin besøkelsestid. I Oslo har det i 25 år foregått en ghettofisering av innvandrere, og det er klart at dette medfører en del integreringsproblemer. I stedet for at de andre politske partiene tar tak i utfordringene ved at innvandrere ikke i større grad eksponeres for det norske språk (som jeg mener er hovedårsaken til mangelfull integrering), får FrP regjere banen og skape et inntrykk av at innvandrere rotter seg sammen. Jeg tror det rett og slett er frykt for å bli stemplet som fremmedfientlig som gjør at politikere genrelt ikke ønsker å ta opp temaer som omhandler innvandrere, og dermed gjør de seg selv en bjørnetjeneste; de er med på å bygge opp om FrPs oppsluting. |
|
|
|
#107 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alle skjønte at det var dette jeg egentlig mente med mine første innlegg, ja? |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Ustabil
|
Enig. Spillet foregår på FrPs premisser, og de velger både banehalvdel og hva som er argumentasjon. De andre partiene lar seg rive med og kjemper intenst på FrPs premisser, og er det noe jeg tror vi alle lærte allerede som barn så er det at du kan ikke vinne et spill hvis motspilleren bestemmer reglene underveis. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Ustabil
|
Jeg kan nesten stå fram. Jeg har ikke stemt på dem, men jeg har vurdert det. Så langt har jeg likevel holdt meg til Høyre. Hvis FrP hadde valgt en litt annen vei fram mot valget nå, og Høyre hadde fortsatt sin usynlige linje, så hadde sannsynligheten vært stor for at jeg hadde stemt FrP til høsten. Pr. i dag er jeg nesten sikker på at jeg fortsatt stemmer Høyre til høsten. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig, men Erna Soberg klarte etter min mening det da hun var minister (husker ikke for hva i farten). Å stramme inn asylpolitikken uten å bli stemplet som mørkeblå.
|
|
|
|
#112 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv JensenJeg synes Bina og Nebbia sier mye fornuftig. FrP får altfor mye spillerom til å sette sitt preg på debatten nettopp fordi andre politikere er redd for å bli stemplet. Det har ikke vært politisk korrekt å innrømme at Frp kan ha rett i noe av problemstillingen. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Ustabil
|
Som rine godt oppsummerer så har jeg ikke sagt at jeg mener dette er en god kampsak, ei heller at jeg stemmer FrP. (Som jeg hittil ikke har gjort). |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Ustabil
|
Kamp og kamp... jeg syns det er en sak som det er LOV å fremme, men jeg mener at FORMEN på saken, TIDSPUNKTET og PERSONEN som fremmet den var uheldig. Både hver for seg og i kombinasjon. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Ustabil
|
Jeg har et annet syn på hvordan samfunnet burde fungere, hvem som har ansvar for hva, hva den enkelte har ansvar for, hva staten har ansvar for - men det gjør meg da vel ikke ond? |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Glamorøs
|
Her gjør du det som frp er gode på, de tar en helt forferdelig greie og knytter det opp mot islam. En greie som ikke har noe å gjøre med islam, men som funker kjempegodt for å få de som ikke kjenner en eneste muslim til å tenke "Disse barbarene!" På den måten sprer de fremmedfrykt, kynisk og bevisst.
|
|
|
#117 |
|
Mother of Dragons
|
Om man mener for alvor at samfunnet bør være sånn som en Frp ønsker så er man lite villig til å dele goder med svakere grupper, man er lite villig til å ta ansvar for miljø, man er lite villig til å være med å spleise på fellesutgiftene men vil gjerne ribbe oljekassa fra fremtidige generasjoner. Det gjør en person ond etter min bok ja.
|
|
|
#118 |
|
Passiv
|
Nå bruker ikke jeg ord som ond om noen uten videre. Så nei, politisk tilknytning gjør sjelden noen til ond. |
|
|
|
#119 |
|
guru advisor
|
Voldsom reaksjon? Jeg mangler noe i hodet? Kjeder du deg, rine? |
|
|
|
|
|
#120 |
|
guru advisor
|
Dette er vel noe av det siste og det mest farlige man kan gjøre. Dialog med de man er uenige med er den eneste veien til å komme videre, syns jeg. |
|
|
|
![]() |
|
|