|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Skal du slukke lyset lørdag? | |||
Selvsagt!
|
|
93 | 57,41% |
Tja, kanskje?
|
|
31 | 19,14% |
Nei, er mørkredd
|
|
10 | 6,17% |
Å hoppsideisi!
|
|
34 | 20,99% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 162. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Pauset
|
Sv: Earth Hour 2009
Jeg er ikke det, men jeg prøver heller ikke delta på noe jeg syntes blir dobbeltmoralskt og det må jeg få stå for uten å virke nedefra og ned. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Textrovert
|
Sv: Earth Hour 2009Vi var med. Mannen slo av hovedsikringene, til og med, slik at vi ikke kunne bruke noe som helst elektrisk i det hele tatt den timen. Men ingen av naboene var med, det var lys i alle vinduer. Men dem om det.
|
|
|
#103 |
|
Tankefull
|
Sv: Earth Hour 2009Jeg glemte det, men har ikke dårlig samvittighet egentlig.
|
|
|
#104 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fryseboks, kjøleskap og varmeovner også? Jeg tror ikke jeg ville skrudd av fryseren... |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Textrovert
|
Gikk så greit, så. Fryseren gikk bare fra –18 til –12, så tror ikke det gjorde de helt store skadene.
|
|
|
#106 |
|
Passiv
|
Duh... |
|
|
|
#107 |
|
Passiv
|
Alt gjør en forskjell når det kommer til miljøet vårt. Det er ikke tvil om det. Dersom denne symbolske timen kan få folk til å slå av lysene bare i ett eneste rom så bidrar det, tenk da om mange mennesker verden over gjør akkurat det. Ikke glem at det etter 32 sek er mer besparende rent energimesssig å skru av et lysstoffrør og skru det på igjen når en er tilbake. Det er langt fra mye som skal til, den enkeltes lille bidrag blir til et stort et dersom flere er med. |
|
|
|
#108 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
![]() |
Sv: Earth Hour 2009Mange vil nok kalle aksjonen en "gimmick", men jeg velger heller å kalle det en markering, en veldig viktig sådan før klimatoppmøtet i København. Det viktigste var ikke å spare strøm, men heller som en demonstrasjon overfor verdens politikere at de må tenke på klimaet vårt og GJØRE noe aktivt for å snu utviklingen.
Heia! :fest:
|
|
|
|
#109 |
|
Men først, kaffe!
Jeg kan bare ikke fatte at ikke alle disse firmaene kan slukke store deler av lyset i byggene sine hver kveld, natt og helg. Det burde de vel blitt pålagt. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Earth Hour 2009Jeg glemte det, og klarte vel ikke helt å oppvise den store entusiasmen for en sånn symbolhandling. Hvis folk tror det er dårligere belysning som skal redde verden, så, ja.
|
|
|
#111 |
|
Aktiv
![]() |
Nei, det er jo ikke det folk tror, at det er dårligere belysning som skal til for å redde verden! Du burde lese det som står ovenfor her. Earth Hour var ment som en måte å demonstrere på, som var ENKEL, fredelig, og lett oppnåelig. Alle som ville kunne legge inn sin appell ved å skru av lyset på samme tidspunkt. I tillegg var den veldig synlig! Så får det være opp til deg å tolke det som mange her har prøvd å formidle. Jeg
|
|
|
|
#112 |
|
Textrovert
|
Sv: Earth Hour 2009Seksåringen ville ha Earth Hour i går også, han, så vi hadde det like godt da, også.
|
|
|
#113 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Earth Hour 2009Nei, det var litt flåsete. Men jeg syns likevel at det flytter fokuset helt feil vei. Eller, mer at det IKKE setter fokuset der det bør være. Ikke noe GALT med initiativet, i og for seg, men bare, ja, feilrettet.
|
|
|
#115 |
|
Aktiv
![]() |
Jeg er enig med deg i det. Men det er vanskelig, om ikke umulig, å få til noe sånt. Earth Hour var lett å få til, men det svir jo ikke i like stor grad... Men synlig var det
|
|
|
|
#117 |
|
Sær og kresen
Det vil bare tiden vise... Hvis verden står til påske.
|
|
|
#119 |
|
Trøtt
|
Enig. I Sverige er det vel pålagt tror jeg, og de har automatiske lys som slår seg av utenfor arbeidstid. Det burde helt klart være slik at kontorer var mørklagt på kveldstid og i helger her også.
|
|
|
#120 |
|
Aktiv
![]() |
Helt enig
|