Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Kaster du barnehageklær som er nyvaskede men fremdeles flekkete?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kaster du barnehageklær som er nyvaskede men fremdeles flekkete?
Ja. Bor i byen 38 17,84%
Nei. Bor i byen 117 54,93%
Ja. Bor på landet 14 6,57%
Nei. Bor på landet 44 20,66%
Deltakere: 213. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-09, 21:31   #101
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinn off; Kaster du barnehageklær som er nyvaskede men fremdeles flekkete?

Tja, det kommer an på flekken. Er det store, stygge flekker så legges plagget gjerne nederst i kleshaugen og kastes når det er for lite. Små flekker bryr jeg meg ikke om.

Jeg arver klær og kaster arveklær som er flekkete. Det vet hun jeg arver fra og hun syns det er helt greit. Jeg bruker det ikke til ungen uansett og da ser jeg ikke poenget med at det skal ta opp plass. Ull og dresser er unntak, har ingen problem med at det er flekker på slike plagg.

Jeg bor i en mellomstor by.

Gammel 31-08-09, 21:57   #102
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke noe baljesystem for flekkfjerning, men klær blir aldri liggende i to uker før de vaskes. Hvis de har potensielt gjenstridige flekker passer jeg på å vaske dem fort. Det er egentlig veldig sjelden at noe ikke går vekk i vask.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 10:06   #103
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Kaster du barnehageklær som er nyvaskede men fremdeles flekkete?

Dere er klar over at jeg fniser over enhver reklame for flekkfjerningssprayer nå?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 12:17   #104
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker flekkete barnehageklær som er nyvaskede og bor på landet. Dvs at jeg ikke alltid får bort flekker (gidder ikke å prøve hardt). Da bruker jeg klærne så lenge de passer og kaster når de er blitt for små/ødelagte. Har for mange barn til å være helt snobbete

sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 12:43   #105
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dere er klar over at jeg fniser over enhver reklame for flekkfjerningssprayer nå?

Jeg ser for meg at 007 og Nin ser ut som det paret på strykesprayen.

Gammel 01-09-09, 13:01   #106
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg ser for meg at 007 og Nin ser ut som det paret på strykesprayen.

:sponset:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 13:05   #107
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Og ikke har jeg dobbelt sett med klær til ungene heller (egne barnehageklær liksom ...).

Gammel 01-09-09, 13:46   #108
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tenker alt annet enn finklærne er barnehageklær.

Gammel 01-09-09, 14:08   #109
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg tenker alt annet enn finklærne er barnehageklær.

Jeg har noen få klær som jeg ville synes det var leit om det kom flekker på, og disse brukes ikke i barnehagen. Utover det har vi ikke egne barnehageklær, nei.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 15:45   #110
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pållen viser en helt klar tendens.....

Nemlig at det er flest som bor i byen

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 19:43   #111
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

:sponset:

Vi skulle jo ikke si det. Det var jo hemmelig.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 19:49   #112
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Vi skulle jo ikke si det. Det var jo hemmelig.

Oi. Sorry.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 20:52   #113
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Nei, jeg kaster ikke. Men de ender vel til slutt opp som skiftetøy/reservetøy.

Jeg er nok her. Bor i byen kan man vel si, selv om jeg bor i en av nabokommunene til Oslo.
Tøy med veldig strategiske flekker blir helst stuet lengst inn i skapet, med tanke om at de kan brukes til maletøy osv, men ofte blir det liggende der til det blir for lite - og kastet

Og vi har ikke eget barnehagetøy heller. Kun veldig tydelig pentøy som ikke brukes i bhg. ellers bruker vi alt.
Men sjelden nå at de får på seg flekker som ikke går bort.

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 10:41   #114
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

God observert, ja!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:49   #115
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Endå eit par urbane, flekkete barn her. Storebror er uansett gjennomflekkete etter eit par minutt, korleis det no har seg. Kleda går i bosset når dei er for små, med unntak av ull, dressar og slikt.

Gammel 10-09-09, 09:05   #116
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Bor nå i byen, men bodde på landet før. En liten flekk hist og her driter jeg i, så lenge plagget er nyvasket ellers. Skulle jeg kastet klær pga en liten malingsflekk som ikke gikk av, eller tomatsuppedekorerte bodyer, så hadde hatt en god del mindre klær enn de har nå.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 11:41   #117
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Jeg kaster ikke klær med flekker , jeg prøver å vaske og fjerne dem . plagg med gjennstridige flekker blir bhg/skiftetøy . Det er som regel der de oppstår alikevel . Og hun er ekspert på å søle tomat/ketchup flekker som verken vanish eller gallesåpe tar .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 13:36   #118
MiniMolly
Nybegynner

MiniMolly sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
MiniMolly har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvis flekken ikke går vekk kaster jeg plagget. Prøver med flekkfjerning først. Bor i en by.

MiniMolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 14:20   #119
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ellers viser pollen ikke noen tendens i forhold til den fremsatte hypotesen. Pr nå ligger "Ja"-andelen på 28,4 % for de som bor i by, og 32,5 % for de som bor på landet. Men svarandelen er for lav til å si at dette er beviser noe. F.eks. i kategorien "på landet" er det bare 40 som har svart, som betyr at hver enkelt person utgjørt 4 %. Da er det nok at en har krysset feil, eller at en til avgir stemme, og så er resultatet utjevnet.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 22:42   #120
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bor i byen og kaster ikke barnehageklær med flekker på. De kan selvsagt bli litt for flekkete, som den jakken datteren min klarte å søle neglelakk utover hele. Om de går i barnehagen med slike klær synes jeg gjør ingenting. Ikke er jeg alltid superflink til å huske bløtlegging og flekkfjerning før vask, men det skyldes heller travelt liv enn for mange fritidstilbud.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.