|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du blodgiver?
Det er vel ikke noe som tilsier at man ikke skal gi i prøveperioder, og heller ikke noe som tilsier at du utsetter deg eller fosteret for noen stor fare om man gir før man vet at man er gravid.
|
|
|
#2 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Er du blodgiver?Ja, jeg er blodgiver. Men jeg har så mange jern i ilden (er jo Drage, må vite), at jeg har bedt dem om å bare invitere meg en gang i halvåret. Det fungerer fint.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Er du blodgiver?Carrera: det var nettopp fordi jeg visste at det bare er for min egen del jeg ikke skulle gi blod om jeg var gravid, at jeg tok sjangsen da, siden jeg var 99,999% sikker på å ikke være det uansett, og litt i "javel da, vi søker adopsjon!"-humør der og da. Men så var jeg gravid. Men tviler sterkt på at den halvlitern med blod er skyld iat jeg sov meg gjennom det meste av første mnd, og var delvis sykemeldt grunnet at jeg var så sliten, store deler av svangerskapet...
|
|
|
#4 |
|
Nye muligheter :o)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du blodgiver?Har gitt i dag.
|
|
|
|
#5 |
|
En Som Trener
|
Flink jente!
|
|
|
#7 |
|
trenger lading
|
Vil bare understreke at det gjelder benmargsgiver, du kan ikke melde deg som organdonor, om noen kunne misforstå.
Jeg vet at ikke alle tenker på det som problem/fare, og det er i grunnen ikke noe en spør kvinnelige givere om.
|
|
|
|
#8 |
|
I farta!!
|
Uff no begynte eg å grue meg. Eg likar ikkje sprøyter og mange har vanskelig med å finne gode blodårer. Har allikevel meldt meg....
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg syns det er noe HELT annet å bli stukket hos de som virkelig kan det, på Blodbanken, altså. Og jeg hr VRANGE årer.
|
|
|
#10 |
|
En Som Trener
|
Ikke vent på innkalling, du kan ha havnet utenfor datasystemet på mange måter. Ta kontakt!
Ingen dum idé å få det sjekket igjen.
|
|
|
#13 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Hvor: Oslo
Sv: Er du blodgiver?Jeg var blodgiver, men så ble jeg alvorlig syk, og nå får jeg ikke lov lenger.
|
|
|
#17 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Sv: Er du blodgiver?Jeg ga blod for en del år siden, men så sklei det ut... Har flere ganger tenkt på å komme igang igjen, men nå måtte jeg vente siden jeg har vært i Sør Amerika, deretter ble jeg syk, så jeg skal bare bli ferdig med en operasjon i november først.
|
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er du blodgiver?Jeg vil også reklamere litt for blodbanken på Ullevål: Trenger man en boost en dag, fordi ting er kjipt og ungene er sure på deg og du ikke får til noe på jobben, så dra dit, altså! De behandler deg som verdens nyttigste og flinkeste superhelt - de er virkelig helt strålende!
|
|
|
#19 |
|
Off the map.
|
Sv: Er du blodgiver?Ja, hvis man kan så er dette altså helt supert å gjøre. Det redder liv hver eneste dag. Min bror var gjennom en stor operasjon for noen år siden, i etterkant av det bestemte jeg meg for å bli blodgiver, men det ser dessverre ikke ut til at jeg noen gang kan bli det.
|
|
|
#20 |
|
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du blodgiver?Jeg er dessverre ikke blodgiver pga kronisk lavt jernlager. Tåler jerntabletter svært dårlig, så jeg orker rett og slett ikke å lide meg gjennom prosjekt "opp med jernet".
|
![]() |
|
|