Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jævla kjerring! #%&!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-09, 22:48   #101
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jævla kjerring! #%&!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De fleste svinger er vel doserte slik at det går noenlunde av seg selv å regulere fart inn i svingen, er de ikke?

En dag du har tid; kjør fra sentrum og til Etterstad/Ensjø, gjennom tunnellene. Den svingen som kommer rett etter tunnellen er den dårligst doserte jeg noen gang har vært ute for. Man kjører fint og flott på slette veier og med god fart, og så plutselig skal man svinge 180 grader. Det er en god del folk som har kjørt utfor der.

Gammel 09-10-09, 22:53   #102
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

En dag du har tid; kjør fra sentrum og til Etterstad/Ensjø, gjennom tunnellene. Den svingen som kommer rett etter tunnellen er den dårligst doserte jeg noen gang har vært ute for. Man kjører fint og flott på slette veier og med god fart, og så plutselig skal man svinge 180 grader. Det er en god del folk som har kjørt utfor der.

Problemet med den avkjørselen der er vel mer det at den kommer så raskt etter tunellen at folk ikke ser den før det er litt for sent.

Gammel 09-10-09, 22:53   #103
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nedoverbakkesvingen øverst over Karihaugen der det går nedover mot Olavsgårdnordover på E6 er heller ikke spesielt heldig dosert ift glatta. Man kjenner bilen bare siiiiiger over.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 08:45   #104
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mener du nå svingen i hovedløpet eller mener du svingen i avkjøringen?

Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 09:53   #105
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Problemet med den avkjørselen der er vel mer det at den kommer så raskt etter tunellen at folk ikke ser den før det er litt for sent.

Huff ja, der har jeg faktisk kjørt og ja, man får jo den svingen rett i fleisen med en gang man er ute av tunnellen. Heldigvis ble vi advart av hun vi skulle til, så vi visste at den kom.

Gammel 10-10-09, 10:08   #106
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, den svingen pleier jeg å bremse for i goood tid, også for å unngå farlige situasjoner for bilene bak. Da får de bare synes jeg er en sinke, det er tross alt bedre enn at jeg bråbremser rett før svingen kommer.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 10:55   #107
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mener du nå svingen i hovedløpet eller mener du svingen i avkjøringen?

Når man kommer ut i frisk luft. Er det din skyld kanskje, SF?

Gammel 10-10-09, 10:57   #108
Slettet bruker
Passiv

Standard

Når man kommer ut i frisk luft. Er det din skyld kanskje, SF?

Neida.
Men jeg er mer enn gjennomsnittlig interessert i en del veistrekninger i Oslo. Hovedløpet går jo også over i en sving med det samme du kommer ut av Vålerengatunnelen nordgående. Men den svingen vet jeg ikke om en eneste ulykke i. Det var derfor jeg lurte på om det var avkjøringsrampen - der har jeg ikke kontroll. :sjikkli geek:

Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 11:06   #109
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Standard

Kjør den veien en dag, så skjønner du med en gang hva jeg mener. Du må lissom vrenge bilen rundt med en du kommer utenfor tunnellåpningen.

Kanskje du kan fikse det?

Gammel 10-10-09, 11:08   #110
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kjør den veien en dag, så skjønner du med en gang hva jeg mener. Du må lissom vrenge bilen rundt med en du kommer utenfor tunnellåpningen.

Kanskje du kan fikse det?

Jeg har kjørt både avkjøringen og videre i hovedløpet flere hundre ganger. Men jeg lurer fremdeles på hvilken sving du mener er problemet. Siden du sier at du må vrenge bilen rundt går jeg ut fra at du mener avkjøringsrampen - altså at du kjører ut av tunnelen og skal ta av til Etterstad.

Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 11:08   #111
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Standard

Jepp. Det er vel avkjøringsrampe jeg mener. Er ikke inne i sjargongen.

Gammel 10-10-09, 11:10   #112
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har kjørt både avkjøringen og videre i hovedløpet flere hundre ganger. Men jeg lurer fremdeles på hvilken sving du mener er problemet. Siden du sier at du må vrenge bilen rundt går jeg ut fra at du mener avkjøringsrampen - altså at du kjører ut av tunnelen og skal ta av til Etterstad.

Det er avkjøringsrampen til Etterstad/Vålerenga på vei mot Gardermoen ja.

Den avkjøringen er ikke noe verre enn mange andre, det er bare det at den er så veldig nære tunnelåpningen, og om man ikke vet at den kommer så kjapt så kjører man forbi.

Gammel 10-10-09, 11:12   #113
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er en liten nøtt trafikkmessig akkurat det der. For man skal ha rampen riktig dosert helst. Samtidig har man et krav om høyden på tunnelen for å unngå at trailerne tar borti taket. Ettersom det er lagt ny asfalt noen ganger så blir takhøyden lavere og lavere. Du ser resultatet av det hvis du ser på taket på vei ut av tunnelen der. Alle stripene der hvor betongkanten kommer litt ned er trailere som har tatt oppi og røsket med seg litt av alle de tekniske dingsene som sitter der. Ideelt sett skulle det vært noe mer dosert, men da må doseringen begynne lenger ned i tunnelen, og da kan ikke trailerne kjøre der. Dermed er den som den er.

Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 11:21   #114
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Standard

Den kan ikke legges lengre vekk fra åpningen da? Evt. skiltes bedre? (av typen farlig sving til høyre)*lenge siden jeg har vært der, så jeg husker ikke alle detaljer*

Gammel 10-10-09, 11:32   #115
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Jeg er ikke sikker på hva du mener med "fartsregulering" her. 80 km/t er standard fartgrense utenfor tettbygd strøk, og fartsgrensen blir ikke satt ned pga. svinger eller veibredde. For at veien skal få høyere fartsgrense enn 80 må den derimot tilfredsstille krav til kurvatur, bredde osv.

Fortsetter litt her, jeg. Veien her jeg bor, er en riksveg. Jeg har bodd her mer eller mindre bestandig, og har hatt lappen i 18 år. Jeg kjører mye bil, og jeg er ingen sinke. Jeg må vel heller bekjenne at jeg stort sett alltid kjører for fort. Men denne riksvegen kjenner jeg ut og inn, hver kurve og hver hump. Likevel går det ikke an i mine øyne å kjøre trafikksikkert i 80 kmt her. Da må man kutte svinger og kurver, ligge i feil fil og ha null oversikt. Så alle veier er nok ikke riktig fartsgrensesatt her i landet. Noen store veier burde hatt høyere fartsgrenser, men det er jamen meg nok av smale, svingete og uoversiktlige veier her i landet som burde hatt lavere fartsgrense enn 80 kmt.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 13:57   #116
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er avkjøringsrampen til Etterstad/Vålerenga på vei mot Gardermoen ja.

Den avkjøringen er ikke noe verre enn mange andre, det er bare det at den er så veldig nære tunnelåpningen, og om man ikke vet at den kommer så kjapt så kjører man forbi.

Det er jo "mange" avkjøringer som er krappe, f.eks. til Manglerud. Men det er jo ikke noe bra, uansett. Dessuten er det ikke noen avkjøringsrampe. Man er i ett felt, som både er avkjøringsfelt og fortsetter videre. Så avkjøringen begynner med en sving. I et vanlig avkjøringsfelt rekker man jo å bremse opp etter at man har svingt av fra motorveien, før det kommer en sving. Derfor bremser jeg opp i god tid, for å signalisere til andre biler i god tid.
Enig med Gajamor, den burde vært bedre merket.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 14:03   #117
Slettet bruker
Passiv

Standard

Den kan ikke legges lengre vekk fra åpningen da? Evt. skiltes bedre? (av typen farlig sving til høyre)*lenge siden jeg har vært der, så jeg husker ikke alle detaljer*

Det er ekstremt begrenset hva man kan ha av skilt inni en tunell, så det går ikke. (Det vil si, det er skilt der da, men det er ikke mange).
Ikke kan den flyttes heller. Da blir det galt med rampene oppover der. Det der med utvikling av vei er en egen vitenskap - det er lite som er tilfeldig.

Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 15:29   #118
Winall Youget
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg er normalt ikke veldig hissig i trafikken, men akkurat nå fråder jeg!

På vei til jobb var det rett før jeg fikk ei dame som ikke overholdt vikeplikten sin i fronten, og så sitter det dumme neket der og gestikulerer og 'kjefter' på meg!

Jeg prøvde å peke på vikepliktskiltet som sto to meter bak henne gjentatte ganger uten hell.

Til slutt ga jeg opp og gjorde noe som ligger fryktelig langt fra min natur, jeg viste den flotte midterste fingeren. Og så kjørte jeg.

Men jeg kjenner at jeg aller helst skulle likt å få henne ansikt til ansikt for å ta en liten alvorsprat, fader så irritert jeg er!

ja, man må heller passe på hva man IKKE sier, enn hva man sier... ellers kan man bli irritert uten å vite på hvem...

Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 18:16   #119
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Så alle veier er nok ikke riktig fartsgrensesatt her i landet. Noen store veier burde hatt høyere fartsgrenser, men det er jamen meg nok av smale, svingete og uoversiktlige veier her i landet som burde hatt lavere fartsgrense enn 80 kmt.

At vegen har fartsgrense 80 betyr ikke at det er trafikksikkert å kjøre i 80. Det betyr stort sett at den er utenfor tettbygd strøk, og at den ikke har mange avkjørsler eller mange myke trafikanter.
Se f.eks. her:

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 09:08   #120
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så tror jeg de FLESTE skjønner forskjellen på en lang bilrekke som tilfeldigvis ligger etter hverandre fra fjellet, og en kø av irriterte folk bak en fyr som ligger "akkurat i farsgrensen" (men bremser unødig ned i alt av kurver og - ikke minst - tunneler!). Man ser det på flyten, og på avstanden på bilene bak. Og på ansiktsuttrykkene, om man har godt syn.

Det var ikke helt lett å skjønne at det var det du argumenterte for tidligere i tråden nei, så da er vel ikke jeg av de FLESTE antakeligvis. Her er Divines spørsmål og ditt svar:

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men altså, om JEG kjører 90 i en 80-sone, og alle bak meg ønsker å kjøre i 120? Er det da min plikt å stoppe for hver 200 m for å slippe dem forbi når jeg tross alt allerede kjører over fartsgrensen?

Det skaper flyt og det hindrer farlige situasjoner.

Men ikke hver 200. meter, selvsagt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.