|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!Ja, er ikke det sykt irriterende?!?!
![]() |
#83 |
Passiv
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!
Her jeg bor er det vikeplikt for den som har oppoverbakke. Spesielt når det er vinter. Alle vet det, og det fungerer strålende det altså. |
![]() |
![]() |
#84 |
Sviiisj!!
|
![]() |
#85 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Er det et boligområdet du kjører ut i fra? For her jeg bor er det mange forkjørsveier som ser ut som og komme fra butikkområdet, men det er også bolighus der som ikke alle som ikke er kjennt vet om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Sviiisj!!
|
![]() |
#87 |
Søt og rar
|
Det er faktisk både industri, butikk og boligområde innenfor det aktuelle krysset, så jeg skjønner ikke at det er så vanskelig. God sikt er det også, og tydelig at det ikke finnes vikepliktskilt.
![]() |
#88 |
Passiv
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!Når jeg tenker over det så skjer det igrunnen stort sett aldri at jeg mener biler kjører for fort når jeg er ute og farter. Unntatt ungdommer som freser rundt i byggefelt med blacklights under bilene så det ser ut som batmobiler. |
![]() |
![]() |
#89 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jævla kjerring!!#%&!!
Ja, det er så sykt irriterende! Skjer hele tiden, hva tenker folk, altså.
![]() |
#90 |
Søt og rar
|
![]() |
#91 |
frakoblet
|
Ja, du kan le, du.
![]() |
#92 |
Mother of Dragons
|
Etter det jeg finner så settes fartsgrenser på hovedveier, dvs riksveier og europaveier og slikt, (altså, som sagt, småveier og slikt hvor man ikke ser fartsskilt har generell fartsgrense på 80 km/t) ut fra hvordan veien er utformet, hvordan lendet er, om det er oversiktilig eller ei, om det er mange avkjørsler, og det blir også til en viss grad tatt hensyn til faktisk fartsnivå, f.eks 85% percentilen, dvs den farten 85% av kjøretøyene holder seg under eller gjennomsnittsfarten.
![]() |
#93 |
can-jur
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!Som trafikant på en av norges styggeste veier vet jeg noe om å gi fingeren OG tute.
Sist redigert av Floksa : 09-10-09 kl 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jada, avkjørsler er viktig for fastsettelse av fartsgrense, og noen strekninger med stor trafikk og/eller mange ulykker har fartsgrense 70 km/t, men hvor finner du reglene om utforming av veien og faktisk fartsnivå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!At dere gidder å hisse dere opp så dere viser fingeren, skriker og tuter av sinne! Det er jo slett ikke verdt det, og det gjør ikke egne kjøreegenskaper noe bedre - heller omvendt. (åh, nå kan jeg bruke
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!De fleste svinger er vel doserte slik at det går noenlunde av seg selv å regulere fart inn i svingen, er de ikke?
![]() |
#97 |
Mother of Dragons
|
Altså, nå har jeg letet meg frustert og sur etter «NA-Rundskriv 01/16 Kriterier for fartsgrenser utenfor tettbygd strøk» som skulle ha ligget på nettet et sted, men jeg finner det bare ikke.
Og fra TØI Transportøkonomisk institutt
![]() |
#98 |
frakoblet
|
Det er faktisk ganske morsomt å smile og vinke når noen ligger bak og blinker med lysene og ikke har tid til å vente til jeg har passert bilene i høyre felt sånn at jeg får lagt meg inn.
![]() |
#99 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!Skulle ønske vi hadde den regelen med at man ikke hadde vikeplikt i oppoverbakker om vinteren her og (bor i bakkeby).
![]() |
#100 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Jævla kjerring! #%&!Og så har vi alle de flinke damene på rundt 50+ som står på kravene i rushtiden og nekter å flette, de er særdeles sjarmerende.
![]() |
|
|