|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderDet hadde jeg aldri akseptert av den grunn at det er direkte hårreisende. Han høres jo, unnskyld meg, noget spesiell ut.
![]() |
#102 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
![]() |
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderJeg vil bare takke for alle svar og tips jeg har fått. Ser noen mener jeg ikke har stilt opp for min datter og det syns jeg er sårende. Jeg skrev i innlegget at jeg pratet med han lenge først og forklarte hva jeg mente men når han bare kom med den ene setningen om at det var forskjellsbehandling så måtte jeg bare gå før det ente opp med at vi lagde en stor krangel over noe som egentlig ikke bør være det. Nå er han hjemme om ikke så lenge og jeg syns det er bra han ga seg men jeg vil gjerne vite hvorfor også. Så dere får nok et svar i morgen om hva som skjer videre. Takk for alle svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderDet at han er så irrasjonell kan jo bunne i hans egne følelser og frykt. Synes han det er trist at barna ikke bor hos dere hele tiden? Er han redd for selv å forskjellsbehandle barna, så redd at det tipper over?
![]() |
#104 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderIsj, dette høres ikke noe hyggelig ut. Jeg syns du har fått mange fornuftige svar fra bl.a. Skilpadda og Milfrid. For å få ham til å forstå må du prøve å få frem at han faktisk forskjellsbehandler andre veien, og at din måte er den rettferdige. Det kan ikke være gøy å måtte diskutere med noen som er såpass stae og lite villige til å faktisk diskutere, så jeg anbefaler å ta opp dette på generell basis når det ikke er knyttet til en case. Rett og slett hvordan dere skal behandle barna, og hvordan familie dere ønsker å være både når det bare er dere tre, og når hans barn er der.
![]() |
#105 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
![]() |
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalender
Han syns nok det er trist at han ikke ser ungene sine så ofte som han ønkser og når han selv måtte ønske det, men som jeg sa og han har sagt selv så har de jo valgt å gå fra hverandre fordi di ikke kunne leve sammen og de burde kanskje tenkte enda mer over det hvis de syns det er så grusomt og gjerne før de skaffet seg nye partnere også. Men syns de har en ganske grei ordning, de prater vel sammen nesten hver dag på telefon, er på allidrett sammen med barna hver tirsdag, syns nesten de er unormalt mer sammen en det andre separerte foreldre er men det har jeg ikke lagt meg oppi enda, selv om jeg har nevnt at jeg noen gang syns det blir litt mye. Han sier selv at han er opptatt av å ikke gjøre forskjell, vet ikke om han er redd for det. Men han mener samtidig at hans må få litt mer oppmerksomhet og kos, og jenten hans får innmellom sitte lengre oppe om kvelden fordi han tross alt bare ser de en uke av gangen som han sier. Trur nok aldri vi blir helt enige om alt når det gjelde slike ting. Men får sette oss ned å snakke om det i kveld før de kommer til oss igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
er i sommer***us
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalender"så min datter får ikke åpne pakke de dagene hans unger ikke er hos oss,"
![]() |
#107 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Og det er altså ikke forskjellsbehandling? Såvidt jeg forstår er ditt barn like gammelt som hans jente? Så må hun gå og legge seg, mens hans barn får sitte oppe.
![]() |
#109 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderDet ser ut til at dere har en diskusjon om hva som egentlig er rettferdig behandling av barna, og hvem som har siste ord i saker som gjelder ditt barn. Det er jo tross alt hun som tilbringer hver dag under samme tak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Passiv
|
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderDet høres ut som det absolutt er på sin plass å finne noen rammer og kjøreregler som dere kan leve med begge to, og som ikke vil ramme noen av barna som urettferdigheter. Er man to så er man to og begges synspunkter skal frem i lyset, men når uenigheter går ut over barna slik det ville gjort med en slik kalenderløsning som han tegner opp, da må noe gjøres. Det at det er et felles barn på vei krever jo også at endel utfordringer snakkes om både på forhånd og underveis. |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderSignerer Rattata! |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderHerregud for en teit mann du har da. Stakkars dattern din.
![]() |
#113 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderJeg tror det er en artikkel om dette i A-magasinet i morgen! Verdt å lese kanskje, særlig for samboeren din!
![]() |
#114 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Forskjellsebehandling med julekalenderDette er jo helt tullete. Selvfølgelig skal datteren din åpne julekalenderen hver dag. Hans barn åpner vel julekalender hos mammaen sin. Kjenner jeg får helt fnatt av hva folk kan finne på... |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderNå har jeg ikke lest alle svarene du har fått Butterfly, men jeg synes kjæresten din er urimelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderOm dette handler om at hans unger ikke får åpnet kalendergavene hver dag, så får han sende kalenderne dit, da. Nå virker det bare som om han ikke vil din datter skal få noe hans unger ikke får, nemlig åpne med han til stede. Om fyren ikke ser det er mer urettferdig at hans får dobbelt sett og i tillegg åpner hver dag, er det lov å bli drit forbannet, |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderOg livet til datteren din skal jo ikke settes på vent til de dagene hans barn er der. De opplever vel morsomme ting når de er hos moren sin også. Jeg ble faktisk litt rystet av hele tankegangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderHar ikke lest hele tråden, men vil bare si at jeg synes du tenker rett ang kalendergavene til barna
![]() |
#119 |
By the Sea
|
Jeg også, kjenner jeg.
![]() |
#120 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Forskjellsebehandling med julekalender
Dette var vel min umiddelbare tanke! Selvsagt må din datter få lov til åpne alle dagene!
![]() |
![]() |
|
|