|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Forskjellsebehandling med julekalender
Hva??
![]() |
#122 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderDette har jeg tenkt litt mer på siden jeg svarte sist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderFikk dere snakket sammen i går? Fikk du ut av han hvorfor han plutselig ga seg? Hadde han snakket med noen kanskje?
![]() |
#124 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalender
Den er grei. Men jeg ser på det som et svik hvis mødre går i dialog (uten at utfallet er gitt) og evt. bøyer seg etter menn som mener ting/gjør ting som som er særdels urimelig. Da handler det ikke (nødvendigvis) om omsorgssvikt, men svikt i lojalitet. Sist redigert av Dronningen : 04-12-09 kl 11:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
![]() |
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderSnakket med han i går, men han sa bare at han hadde ombestemt seg, spurte hva som gjorde det men det var bare det svaret jeg fikk at han hadde bare ombestemt seg. Men han har vel tenkt over det regner jeg med så sånn sett er jeg fornøyd og vil ikke ødelegge resten av julen med å dvele mer ved det. Nå får hun åpne gave alle dager uavhengig om de er 3 eller 1 der. Takker for alle svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderJeg vet at storejenta mi får kalendergaver når hun er hos far, så vanligvis har hun ikke hatt kalendergaver hjemme de dagene. Men siden det er klin umulig å få en avtale med faren vet jeg ikke når hun skal dit og ikke... så i år lagde jeg 24 gaver og ferdig med det. Det blir litt dobbelt opp noen dager, men det får hun heller få. Litt bonus kan man vel han år man må være "pakk-esel" hele barndommen. Uanstt vil jo hun se at søsteren har fått itng mens hun var borte, så jeg syns det ergreit at hun også skal få.
![]() |
#127 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Blir du ikke sliten av en sånn type dialog om ting man skal samarbeide/bli enige om?
![]() |
#128 |
På vent....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sist redigert av morgana : 04-12-09 kl 11:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
![]() |
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderHan har nok litt vanskelig for å "åpne" seg og snakke om ting. Det tar gjerne litt tid før han tenker over hva andre har sagt. Ja det kan til tider være veldig slitsomt å prøve å kommunisere med han, men dette har jeg også tatt opp med han at som voksne så må man faktisk kunne sette seg ned å snakkes sklig og rolig om "problemer" uten at det skal bli noen sure miner, begge må kunne lytte til hverandres meninger og sammen komme til en enighet. Dette er ikke alltid like lett for han kan ofte trekke sine egne slutninger og på en måte ha "bestemt" at slikt er det uansett for det har han funnet ut, men når han da har tenkt litt over det jeg har sagt så kommer han ofte å sier ja jeg burde vel hørt litt bedre etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderJeg er enig med både Dronningen og Skilpadda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
flisespikker
|
Jeg er også enig med både Dronningen og deg - og meg (
![]() |
#132 |
Pauset
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderMens jeg synes flere her tar på seg prektigrollen, og svarer veldig diplomatisk. De fleste i denne tråden er helt enige. Mor har rett. Far tar feil. Selv mor vet egentlig dette. Det er poenget. Hva om far var steil og sto på sitt?
Mor skal ikke være villig til å gå på akkord med egne verdier og synspunkt for å tekkes far. Da er man ikke på barnets side. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Passiv
|
Hva i alle dager? |
![]() |
![]() |
#134 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderDette med julegaver er jo litt sånn. Jeg er yngst av fem søsken og den eneste foreldrene mine har sammen. De har to hver fra tidligere forhold. Det er jo da ganske naturlig at storesøsknene mine fikk dobbelt så mange gaver, de hadde jo både foreldre og steforeldre og slikt. Jeg har aldri tenkt på det som urettferdig.
![]() |
#135 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderJeg synes også at HI har fått mange kloke svar.
Ja, hva er det med folk. :dobbel
![]() |
#136 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Jeg synes heller ikke det er rart. Det ville jo snarere vært merkelig hvis farmoren til eldstejenta her gav julegaver til yngstejenta som hun såvidt har sett. For eksempel.
![]() |
#137 |
flisespikker
|
Jeg har en nevø som jeg alltid har sendt gaver til til bursdag og jul. Det har derimot aldri falt meg inn å sende gaver til lillesøsteren hans, som er datteren til min brors eks og hennes nye mann. Jeg har aldri sett henne, og ut over julekort har jeg ingen kontakt med familien, unntatt sporadisk med nevøen min (ikke fordi det er noe uvennskap, men fordi de bor i et annet land). Jeg tror ikke foreldrene mine har kommet på tanken om å sende henne gaver heller, og jeg tviler på at hennes foreldre (som er hyggelige og rimelige mennesker) har tenkt at det ville være naturlig. Synes du det er galt å gi ett barn gaver og ikke søsknene? (Synes du for eksempel broren min burde gitt like mange/store gaver til det nye barnet til eksen sin som til sønnen sin?)
![]() |
#138 |
På opplading
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjellsebehandling med julekalenderMin eldstedatter har fåt åpne pakker de dagene hun er hos oss, same hos sin far.
![]() |
#139 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Forskjellsebehandling med julekalender
I mitt lille hode er det dette som virker logisk.
![]() |
![]() |
#140 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderI mitt lille hodet virker det også logisk.
![]() |
|
|