Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Oh jul med din glede - my ass!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-09, 19:35   #1
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Oh jul med din glede - my ass!

Når vi endelig har tid og mange har fri så blir det kanskje ikke slik vi har planlagt? Kanskje vi legger forventingene for høyt? Man har jobbet mye frem til jul, og man gleder seg til rolige dager, så blir de kanskje stikk motsatt? Hver alder har sin sjarm. Når ungene blir store så kan vi heldigvis le av hvor travelt vi hadde det, håper jeg.
Jobbet selv nær 100% frem til jul i år, og ferien er så etterlengtet. Ungene har vært stort sett greie hele veien uten bhg og sfo, men det krever aktiviteter fra oss foreldre. Heldigvis har vi snø, og ungene fikk ski til jul så vi er ute i timesvis med dem. Sist det var snø her med jul var i 1996, så dette er helt supert. Begynner på jobb igjen 4. januar, men er ikke helt klar enda. Dagene går altfor fort.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 19:41   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men han er 1.5-2 år år og våkner 7-8-9 ganger om natta og sier au, selv om han sovner greit for kvelden?
Det er ikke helt vanlig altså...
Jeg har jo "hatt en sånn unge", og blitt tatt veldig seriøst på det med oppvåkning om nettene - spurt grundig om det. Nettopp fordi det ikke er så veldig vanlig med så mye hos en så stor gutt. Og jeg har fått hjelp med søvnen hans - enslags hjelp til selvhjelp spør du meg Melatonin, sånne allergi-medisin-greier jeg ikke husker navnet på, noe havre-ekstraktgreier, faste leggerutiner, diettomlegging, bad i magisk salt - alt er prøvd. Noe av det har åpenbart funket også, i og med at ungen nå sover.

Akkurat det med oppvåkning om natta er noe du bør ta opp med legen hans. Altså at han legger seg greit, men våkner og sover urolig.
Så får legen tenke gjennom om han kan ha noe sånt som søvnapné (som man kan få testet og evt. avkreftet), refluks (samme), ulike typer epilepsi (kan enkelt testes), astma el (samme), allergier og vondter i magen (for det meste testbart), cøliaki, osv. (ibux hjelper forøvrig på mindretallet av disse). Eller om det bare er at han er selskapssyk

Den dagen lillegutt begynte å sove om natten er også den dagen jeg fikk ny gutt på dagtid forøvrig

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 19:43   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men han er 1.5-2 år år og våkner 7-8-9 ganger om natta og sier au, selv om han sovner greit for kvelden?
Det er ikke helt vanlig altså...
Jeg har jo "hatt en sånn unge", og blitt tatt veldig seriøst på det med oppvåkning om nettene - spurt grundig om det. Nettopp fordi det ikke er så veldig vanlig med så mye hos en så stor gutt. Akkurat det med oppvåkning om natta er noe du bør ta opp med legen hans. Altså at han legger seg greit, men våkner og sover urolig.

Så får legen tenke gjennom om han kan ha noe sånt som søvnapné (som man kan få testet og evt. avkreftet), refluks (samme), astma el (samme), allergier og vondter i magen (for det meste testbart), cøliaki, osv.
Den dagen lillegutt begynte å sove om natten er også den dagen jeg fikk ny gutt på dagtid forøvrig

Ja, jeg skal ha legetime over jul nå. Jeg nevnte det før jul og, men hadde ikke time da. Vi har jo vært jevnt til lege med han, både pga pust, feber og slike ting. Så vi må få en klarhet i ting snart.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 19:45   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

De som har refluks som er plagsom på natta sliter forresten ofte lenge med dette. Det er fordi legene ikke ser etter refluks når sprutbrekningene mangler - de kommer ikke på det.

Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 21:45   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mellomste våknet 8-10 ganger pr natt da hun var på den alderen. Vi løste det med å ta henne med inn i vår seng. Da sov hun bedre og vi slapp å stå opp hver gang hun våknet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 23:27   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Min mellomste våknet 8-10 ganger pr natt da hun var på den alderen. Vi løste det med å ta henne med inn i vår seng. Da sov hun bedre og vi slapp å stå opp hver gang hun våknet.

Ja, vi gjør også det innimellom. Men han roer seg ikke helt liksom, og vi sover liksom dårlig alle 3.

Gammel 30-12-09, 00:54   #7
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Ja, vi gjør også det innimellom. Men han roer seg ikke helt liksom, og vi sover liksom dårlig alle 3.

Madrass ved ektesengen kan være en løsning. Den ene i dobbelsengen med P, den andre på madrass på gulvet.( Venninnen min har levd slik i 11 år, hun har 3 nattevåkere. )

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 18:01   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Litt av problemet er at jeg med min rygg/nakke/hode-problematikk gjør at jeg har litt behov for å sove "rett". Altså i min egen seng, i den stilling som er best. Og det fungerer dårlig på madrass, og/eller med Peder i senga. Men vi tok han i senga i natt. Jeg ga opp å gå frem og tilbake. Det går jo greit, men han vil jo helst ligge oppå/inntil meg, og da ligger jeg ikke så godt. Så hadde intens hodepine i morges.

Men ellers har dagen i dag vært fin fin!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.