Sv: Oh jul med din glede - my ass!
Men han er 1.5-2 år år og våkner 7-8-9 ganger om natta og sier au, selv om han sovner greit for kvelden?
Det er ikke helt vanlig altså...
Jeg har jo "hatt en sånn unge", og blitt tatt veldig seriøst på det med oppvåkning om nettene - spurt grundig om det. Nettopp fordi det ikke er så veldig vanlig med så mye hos en så stor gutt. Og jeg har fått hjelp med søvnen hans - enslags hjelp til selvhjelp spør du meg Melatonin, sånne allergi-medisin-greier jeg ikke husker navnet på, noe havre-ekstraktgreier, faste leggerutiner, diettomlegging, bad i magisk salt - alt er prøvd. Noe av det har åpenbart funket også, i og med at ungen nå sover.
Akkurat det med oppvåkning om natta er noe du bør ta opp med legen hans. Altså at han legger seg greit, men våkner og sover urolig.
Så får legen tenke gjennom om han kan ha noe sånt som søvnapné (som man kan få testet og evt. avkreftet), refluks (samme), ulike typer epilepsi (kan enkelt testes), astma el (samme), allergier og vondter i magen (for det meste testbart), cøliaki, osv. (ibux hjelper forøvrig på mindretallet av disse). Eller om det bare er at han er selskapssyk 
Den dagen lillegutt begynte å sove om natten er også den dagen jeg fikk ny gutt på dagtid forøvrig 
|